Gå til innhold

Katten er blitt hes over natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var ene katten min blitt hes. I tillegg driver han og brekker seg en del. I sted spydde han, men det var magesyre og gress. Han har spist fisk to ganger i dag og fikk malt til dessert 😜

Han var og bæsjet i kassen i sted. 

Se det an, eller dra til dyrlegen? 

Det er en innekatt. Han maler og koser og virker normal, bare litt mindre verbal. 

Anonymkode: 539a0...296

Skrevet

Hvor spiser han gress (det var gress i spyet skriver du) hvis det er en innekatt?

Jeg ville ikke stresset til dyrlegen pga litt heshet. Det ville jeg sett an om det fortsatte over tid, dvs uker.

At katter kaster opp er helt normalt. De slikker i seg en hel del hår under sitt daglige pelsstell, så det må opp igjen. Noen ganger kan de ha litt problemer med å spy det opp, og da blir det bare brekninger istedet. Normalt det også.

Anonymkode: 21c26...95e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor spiser han gress (det var gress i spyet skriver du) hvis det er en innekatt?

Jeg ville ikke stresset til dyrlegen pga litt heshet. Det ville jeg sett an om det fortsatte over tid, dvs uker.

At katter kaster opp er helt normalt. De slikker i seg en hel del hår under sitt daglige pelsstell, så det må opp igjen. Noen ganger kan de ha litt problemer med å spy det opp, og da blir det bare brekninger istedet. Normalt det også.

Anonymkode: 21c26...95e

Har gress i potte, to forskjellige typer 😇

Skrevet

Jeg tipper en litt gjenstridig hårball, har det ordna seg?

Skrevet

Var hos veterinær og ble undersøkt i narkose. Han hadde hovne mandler, sår hals og noe sår innerst på tungen. Ingen infeksjonstegn på blodprøve. Det kan ha vært noe der som har løsnet til slutt. 

Hårball har jeg enda tilgode å finne, det er korthåret orientaler :) Han er tilbake igjen med full stemmeprakt og sitt vanlige, klengete vesen 😄

Skrevet

Stakkars liten, men godt du fant ut av det 😊 ikke bare oss mennesker som får høstforkjølelse sikkert 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...