AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #1 Skrevet 13. august 2019 Nå kaster jeg sikkert ut en brannfakkel, men da jeg sto i kø på butikken så gikk en mor med 2 små barn rett forbi meg, jeg var egentlig før henne i køen, en annen dame sa til henne at hun var før deg, da sa hun jeg må gå først for jeg har små barn, og ga oss det blikket. Er det mulig, har man rett til å snike i køen kun fordi man har små barn? Kjente det kokte inni meg. Har også hørt at man heller ikke kan være sliten eller ha vondt noe sted om man ikke har barn, fordi da er det bare småtteri i forhold. Makan. Anonymkode: 71cf1...69b 7
Bokdamen Skrevet 13. august 2019 #2 Skrevet 13. august 2019 Et rævhol er et rævhol helt uavhengig av de har barn eller ikke. 33
Gjest Lama_Drama Skrevet 13. august 2019 #3 Skrevet 13. august 2019 Ha. Ha. Ha. Kjør slike folk rett ned med handlevognen.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #4 Skrevet 13. august 2019 Selvfølgelig ikke. Anonymkode: 2dbd0...4d9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #5 Skrevet 13. august 2019 Hadde seriøst bare fyrt av at det å ikke være så flink med prevensjon dessverre ikke gir særfordeler i butikk-køer. Anonymkode: a3f79...a1e 5
GjestSiden2006 Skrevet 13. august 2019 #6 Skrevet 13. august 2019 (endret) Stygt gjort. Men står jeg i do—kø, å ser en mor med lite barn bak meg i køen, tilbyr jeg alltid min plass til dem. Jeg har opplevd takk og lettelse fra mor. Også om mor skal på do å må ha med sitt barn så har mor takket nei, og vært takknemlig for tilbudet. Sistnevnte gjorde jeg til og med i Legoland i sommer, uten ett ord, bare med håndbevegelser og smil, til en mor som var turist fra ett asiatisk—talende land. Det skulle bare mangle synes jeg. Står jeg i kø andre steder, å ser en tydelig stresset mor med skikkelig skrikerunger, da kan jeg lett gi henne, eller pappaen for den saks skyld, min tur i køen. Men ikke kjør over meg som en dampveivals! Da blir jeg morsk. Endret 13. august 2019 av GjestSiden2006 13
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. august 2019 #7 Skrevet 13. august 2019 Nei, selv om hun har barn så har hun ikke førsterett.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #8 Skrevet 13. august 2019 Tror jeg i ingenting på... Anonymkode: a0e2e...004 2
Gjest theTitanic Skrevet 13. august 2019 #9 Skrevet 13. august 2019 Man venter på tur som alle andre. Uansett.
GjestSiden2006 Skrevet 13. august 2019 #10 Skrevet 13. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg i ingenting på... Anonymkode: a0e2e...004 Ehhh jo, dette skjer der jeg bor. Samme type menneske hver gang.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #11 Skrevet 13. august 2019 Jeg har sneket i kø pga barn ved et par tilfeller, men da har jeg spurt. Eksempelvis med hylende baby med avføring i bleie så har jeg spurt om jeg kan få foran så vi har kommet oss bort og får stilnet spetakkelet. En annen gang spurte jeg de ansatte om de kunne åpne en kasse for meg på HM fordi jeg skulle ha en joggebukse, en tskjorte og en bokser.... Og det var en gutt sammen med pappaen på en do i nærheten som gråt og var skamfull. Eller når jentungen på rett over tre år har stått i dokø med beina i kryss. Da har jeg spurt om det er noen som kan holde seg litt lengre og vil slippe oss litt frem i køen. Så spør ofte, men da har det mer grunn enn "jeg har barn", og jeg ville ikke tatt meg til rette først. Men får aldri nei når jeg har spurt og forklart. Anonymkode: 7592b...859 13
Kågebruker Skrevet 13. august 2019 #12 Skrevet 13. august 2019 Å ha små barn er ingen funksjonshemming. Man har ikke rett til å snike bare fordi har lyst. 2
GjestSiden2006 Skrevet 13. august 2019 #14 Skrevet 13. august 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sneket i kø pga barn ved et par tilfeller, men da har jeg spurt. Eksempelvis med hylende baby med avføring i bleie så har jeg spurt om jeg kan få foran så vi har kommet oss bort og får stilnet spetakkelet. En annen gang spurte jeg de ansatte om de kunne åpne en kasse for meg på HM fordi jeg skulle ha en joggebukse, en tskjorte og en bokser.... Og det var en gutt sammen med pappaen på en do i nærheten som gråt og var skamfull. Eller når jentungen på rett over tre år har stått i dokø med beina i kryss. Da har jeg spurt om det er noen som kan holde seg litt lengre og vil slippe oss litt frem i køen. Så spør ofte, men da har det mer grunn enn "jeg har barn", og jeg ville ikke tatt meg til rette først. Men får aldri nei når jeg har spurt og forklart. Anonymkode: 7592b...859 Så sant. Asså...alle mulige situasjoner man kommer i med små barn, man mister ikke folkeretten for det. Godt det finnes folk som tar hensyn og er oppservange, gir andre sin plass og hjelper til der det virkelig trengs. Endret 13. august 2019 av GjestSiden2006
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #15 Skrevet 13. august 2019 Ikkje utan å spørje først. Folk flest synest det er fint at folk med gråtande småbarn forsvinner fort ut av butikken. Anonymkode: ece97...3fb 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #16 Skrevet 13. august 2019 Hadde hun spurt pent først så hadde jeg så klart sagt det var greit, men syns hun var direkte frekk. Anonymkode: 71cf1...69b 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #17 Skrevet 13. august 2019 Forvente er frekt. Jeg gjør ikke det en gang og jeg har slitt mye i kø med mitt barn som har autisme. Har fått passet påskrevet flere ganger hvorfor ikke mitt barn oppfører seg og andre kommentarer. Anonymkode: 27199...511 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #18 Skrevet 13. august 2019 Jeg slipper gjerne folk foran meg i køen, men dersom noen brøyter seg forbi uten å spørre om det er greit, skal det mye til før jeg godtar det. Man kan jo ikke forvente at andre skal vise hensyn til eventuelle problemer/utfordringer man har, dersom en selv bare brøyter seg fram uten å ta hensyn. Anonymkode: 1c1a4...538
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #19 Skrevet 13. august 2019 Barn er storveis. Etter å ha trøkt ut ungen har jeg plutselig frikort til å få ferie når jeg vil på jobben (jul, påske, sommer og høst, hallooooo! Jeg har barn!), jeg går først inn på bussen med vogna mi uansett (du lar ikke barn vente, hallooooo!), på hotell er bassenget og uteareal reservert meg (barn leker ikke sammen med deg vettu!) og selvfølgelig går jeg først i køer (igjen, barn venter jo ikke!). Flere burde prøve denne barnegreia, det er helt fantastisk. Hele verden må plutselig tilpasse seg meg! Anonymkode: b9e92...3f9 3
Gjest Villfisker Skrevet 13. august 2019 #20 Skrevet 13. august 2019 Syns den var meget spesiell og frekk. Blir nesten som at noen skulle gått på butikken og sagt, «denne gangen må jeg få halv pris på sjokoladen, siden jeg har mensen, og derfor har økt sug på slikt». Hun får beregne seg god nok tid, og stå i kø som alle andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå