AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #1 Skrevet 13. august 2019 Flere av vennene til barnet mitt har snapchat og instagram, de er mellom 9 og 11. Er dere nøye på aldersgrenser og hva kan grunnen være at noen foreldre ikke bryr seg om aldersgrenser ? Anonymkode: 994a2...516 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #2 Skrevet 13. august 2019 Jeg bryr meg ikke. Jeg bestemmer over mine barn, om det er SoMe, spill eller film. Anonymkode: c068a...f37 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #3 Skrevet 13. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg bryr meg ikke. Jeg bestemmer over mine barn, om det er SoMe, spill eller film. Anonymkode: c068a...f37 Ta og si det neste gang barna møter en pedofil over snapchat og vil møte dine barn, hva skal du si i retten? "Nei jeg bestemmer over mine barn og bryr meg ikke om aldersgrensen"? Smart kvinne du. Anonymkode: 468de...77a 16
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #4 Skrevet 13. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg bryr meg ikke. Jeg bestemmer over mine barn, om det er SoMe, spill eller film. Anonymkode: c068a...f37 Det er en grunn til aldersgrenser, de blir ikke satt for moroskyld. Anonymkode: 994a2...516 12
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #5 Skrevet 13. august 2019 Jeg mener jeg er bedre til å vurdere dette enn store selskap. Både på film, spill og sosiale medier som abf37 skriver. Jeg kjenner mitt barn, og vet hva som tåles og ikke tåles. Akkurat som at noen ganger forbyr jeg ting selv om hun er over aldersgrensen, og noen ganger tillater jeg ting om hun er under. Må ærlig innrømme jeg ser litt ned på folk som oppfører seg som en saueflokk uten å tenke selv. Ingen barn er like. Noen kan ikke se filmer med 12-årsgrense selv om de er 14, mens noen ikke kan håndtere snapchat før de er 14. Noen kan ha instagram fordi de har foto som hobby fra de er 11. Anonymkode: 4ffe7...cd4 11
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #6 Skrevet 13. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg mener jeg er bedre til å vurdere dette enn store selskap. Både på film, spill og sosiale medier som abf37 skriver. Jeg kjenner mitt barn, og vet hva som tåles og ikke tåles. Akkurat som at noen ganger forbyr jeg ting selv om hun er over aldersgrensen, og noen ganger tillater jeg ting om hun er under. Må ærlig innrømme jeg ser litt ned på folk som oppfører seg som en saueflokk uten å tenke selv. Ingen barn er like. Noen kan ikke se filmer med 12-årsgrense selv om de er 14, mens noen ikke kan håndtere snapchat før de er 14. Noen kan ha instagram fordi de har foto som hobby fra de er 11. Anonymkode: 4ffe7...cd4 Jeg snakker sosialemedier, ikke film. Anonymkode: 994a2...516 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #7 Skrevet 13. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ta og si det neste gang barna møter en pedofil over snapchat og vil møte dine barn, hva skal du si i retten? "Nei jeg bestemmer over mine barn og bryr meg ikke om aldersgrensen"? Smart kvinne du. Anonymkode: 468de...77a Hvis barna møter en pedofil de har møtt på snapchat, så har foreldrene feilet med VELDIG MANGE andre ting enn akkurat aldersgrensen på SoMe. Barna må læres opp i nettvett fra ung alder, akkurat som med trafikken. Og så må vi etterhvert stole på at vi har lært de nok sikkerhet, før de får ut og gå på veien alene. Om de da løper foran en bil, så er det ikke fordi de fikk gå alene at det gikk galt, det er fordi foreldrene ikke har lært barna trafikkregler grundig nok tidligere. Anonymkode: 4ffe7...cd4 5
snoren Skrevet 13. august 2019 #8 Skrevet 13. august 2019 Hvis sønnen min hadde vært 10 år gammel hadde han fått lov til å bruke snapchat. Tenker at det er lett å bli holdt utenfor når "alle andre" har det. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #9 Skrevet 13. august 2019 Det kan du si TS... en ting er at man bestemmer over sine egne barn, men når barn som har SoMe ikke er moden nok til å respektere andre og andres grenser og det går utover andre da er det plutselig ikke en privatsak lenger. Vi har hatt og kommer sikkert til å ha mange runder i rundt dette i mitt barns klasse som går på mellomtrinnet fremover. Har vært flere episoder med mobbing på SoMe allerede og det ser ut til at foreldrene til disse barna er døv/ blinde for at barna deres ikke håndterer dette på en god måte... Anonymkode: 5e1f1...f7d 7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #10 Skrevet 13. august 2019 Super Smash Bros spiller 10 åringen. Gjort det siden han var 8. Er 12 års aldergrense. Fortnite har han tatt avstand fra selv, så slapp den diskusjonen. Snapchat er uaktuelt. Også Instagram. Tik tok har vi en vurdering på nå. Ønsker mest og holde grenser som er anbefalt for å ikke bidra til å stenge ute de som ikke får lov. Anonymkode: 3b8c7...d34 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #11 Skrevet 13. august 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta og si det neste gang barna møter en pedofil over snapchat og vil møte dine barn, hva skal du si i retten? "Nei jeg bestemmer over mine barn og bryr meg ikke om aldersgrensen"? Smart kvinne du. Anonymkode: 468de...77a Smart individ du....bare det at du presterer å dra den sammenligningen sier sitt. Anonymkode: eda7e...eee
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #12 Skrevet 13. august 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener jeg er bedre til å vurdere dette enn store selskap. Både på film, spill og sosiale medier som abf37 skriver. Jeg kjenner mitt barn, og vet hva som tåles og ikke tåles. Akkurat som at noen ganger forbyr jeg ting selv om hun er over aldersgrensen, og noen ganger tillater jeg ting om hun er under. Må ærlig innrømme jeg ser litt ned på folk som oppfører seg som en saueflokk uten å tenke selv. Ingen barn er like. Noen kan ikke se filmer med 12-årsgrense selv om de er 14, mens noen ikke kan håndtere snapchat før de er 14. Noen kan ha instagram fordi de har foto som hobby fra de er 11. Anonymkode: 4ffe7...cd4 Jeg blir alltid litt forundret på denne type meninger, spesielt når du trekker inn at du ser ned på andre som oppfører seg som en saueflokk. Hva med fellesskapansvar? Dersom alle foreldre tenkte kun på seg og sitt blir det vanskelig å få et samfunn til å fungere godt. aldersgrenser er satt av en grunn. Jo flere som tenker som deg, gjør at flere barn og unge ender utenfor fordi «alle andre» har. Og da ender det også med at de som ikke håndterer dette så godt får det for tidlig. Men det er ikke ditt ansvar selvsagt. Så lenge ditt barn får sende snapper med morsomme filter til alle vennene og være populær er jo livet bra. Anonymkode: abbf8...2df 8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #13 Skrevet 13. august 2019 Her i klassen er det mange som får spille 12 års aldersgrense når barna bare er 7 år 😮 Det er uaktuelt her! Å jo jeg vet det stemmer for dette var tatt opp på foreldremøte,å det var overraskende mange foreldre som svarte at barna får lov å spille 12 års aldersgrense playstationspill. Anonymkode: 63a9a...303 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #14 Skrevet 13. august 2019 Jeg er ganske streng, men min yngste fikk bruke sosiale medier fra hun var 10 under ganske tett oppfølging. Jeg bekymrer meg mye mer for YouTube enn for Snapchat, altså, og det klarer jeg ikke å sperre de ute fra. Anonymkode: ffd61...438 2
waco Skrevet 13. august 2019 #15 Skrevet 13. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her i klassen er det mange som får spille 12 års aldersgrense når barna bare er 7 år 😮 Det er uaktuelt her! Å jo jeg vet det stemmer for dette var tatt opp på foreldremøte,å det var overraskende mange foreldre som svarte at barna får lov å spille 12 års aldersgrense playstationspill. Anonymkode: 63a9a...303 Folk flest er overtroiske. I asia finnes det ikke aldersgrenser på verken spill eller film.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #16 Skrevet 13. august 2019 Tenker aldersgrenser er for svekling-unger med pyse-foreldre. Anonymkode: 1a9ce...8bd
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #17 Skrevet 13. august 2019 Jeg bryr meg absolutt om aldersgrenser, men jeg er ikke rigid. Min datter var 11 år da hun spurte om hun kunne få snapchat. Hun og tre til var de eneste som ikke hadde. Da fikk hun det. Anonymkode: bc93a...3f1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #18 Skrevet 13. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir alltid litt forundret på denne type meninger, spesielt når du trekker inn at du ser ned på andre som oppfører seg som en saueflokk. Hva med fellesskapansvar? Dersom alle foreldre tenkte kun på seg og sitt blir det vanskelig å få et samfunn til å fungere godt. aldersgrenser er satt av en grunn. Jo flere som tenker som deg, gjør at flere barn og unge ender utenfor fordi «alle andre» har. Og da ender det også med at de som ikke håndterer dette så godt får det for tidlig. Men det er ikke ditt ansvar selvsagt. Så lenge ditt barn får sende snapper med morsomme filter til alle vennene og være populær er jo livet bra. Anonymkode: abbf8...2df Så enig i dette! Det handler ikke bare om ens eget barn, men også miljøet barnet er en del av. Jo flere foreldre som gir lov, jo vanskeligere er det for andre å holde igjen. Da blir det som andre skriver her, 3 stykker i klassen som ikke får lov og blir holdt utenfor. Anonymkode: 3870f...df9 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #19 Skrevet 13. august 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg mener jeg er bedre til å vurdere dette enn store selskap. Både på film, spill og sosiale medier som abf37 skriver. Jeg kjenner mitt barn, og vet hva som tåles og ikke tåles. Akkurat som at noen ganger forbyr jeg ting selv om hun er over aldersgrensen, og noen ganger tillater jeg ting om hun er under. Må ærlig innrømme jeg ser litt ned på folk som oppfører seg som en saueflokk uten å tenke selv. Ingen barn er like. Noen kan ikke se filmer med 12-årsgrense selv om de er 14, mens noen ikke kan håndtere snapchat før de er 14. Noen kan ha instagram fordi de har foto som hobby fra de er 11. Anonymkode: 4ffe7...cd4 Enig i dette. 9-åringen min får ikke bruke sosiale medier selv om mange i klassen hans får det. Ikke primært pga aldersgrenser, men fordi HAN ennå ikke forstår fullt ut at det man legger ut på nettet har man mistet kontroll over for alltid. Da er han ikke moden nok i mine øyne. Han er derimot god til å skille mellom fantasi og virkelighet og blir ikke påvirket av spill/filmer, så han får spille spill og se filmer med 12-årsgrense. Disse aldersgrensene er jo heller ikke absolutte, men en anbefaling. Til og med på kino kan man som voksen ta med barn som er 3 år under aldersgrensen. Anonymkode: 9fe59...36e 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #20 Skrevet 13. august 2019 Fordi jeg heller lærer de nettvett. Dessuten er det bare idiotiske foreldre som skal stå hardt på aldersgrenser når alle andre får lov. Skulle gjerne holdt ungene unna snap lenger, men de bruker det faktisk til skolearbeid etc. Dere som er så opphengt i aldersgrenser på apper bør heller henge med i tida. Er mer bekymra for at ungene DERES møter en pedo fra nettet, enn mine nettvante unger Anonymkode: 83c56...2e3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå