AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #1 Skrevet 13. august 2019 Jeg blir nok ikke bestemor og har et lite savn for det. Mitt voksne barn har en diagnose og sannsynligheten for at h*n kommer til å få egen familie er veldig liten. Er det noen her som vet hvordan det virker med reserve-bestemor? Forstår det slik at det er kommunen som kan videreformidle en slik kontakt Er usikker på hva jeg kan forvente, og også usikker på forventiningene en familie/aleneforsørger som ønsker bestemor til sitt/sine barn har. Vet ikke om dette er realistisk/gjennomførbart. Hva tenker dere? Anonymkode: 398f5...4c3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #2 Skrevet 13. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir nok ikke bestemor og har et lite savn for det. Mitt voksne barn har en diagnose og sannsynligheten for at h*n kommer til å få egen familie er veldig liten. Er det noen her som vet hvordan det virker med reserve-bestemor? Forstår det slik at det er kommunen som kan videreformidle en slik kontakt Er usikker på hva jeg kan forvente, og også usikker på forventiningene en familie/aleneforsørger som ønsker bestemor til sitt/sine barn har. Vet ikke om dette er realistisk/gjennomførbart. Hva tenker dere? Anonymkode: 398f5...4c3 Jeg vet faktisk om noen som er helt alene med et barn som ønsker seg en bestemor. Men du må huske at når du blir kjent med fremmede slik så kan det være at det blir litt problematisk. Du vet aldri hva slags bagasje de har, forventninger osv..Det kan være at det blir en byrde for deg å bli kjent med dem når du ser hvor ille det står til om du forstår. Spesielt om du allerede har et barn som har mange utfordringer. Men om du ikke har noe imot slike type problemer, så kan det kansje gå fint? Men det er ikke noen andre i familien som kunne tenkt seg barnepass, feks? Anonymkode: 0a9c1...bea 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #3 Skrevet 13. august 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet faktisk om noen som er helt alene med et barn som ønsker seg en bestemor. Men du må huske at når du blir kjent med fremmede slik så kan det være at det blir litt problematisk. Du vet aldri hva slags bagasje de har, forventninger osv..Det kan være at det blir en byrde for deg å bli kjent med dem når du ser hvor ille det står til om du forstår. Spesielt om du allerede har et barn som har mange utfordringer. Men om du ikke har noe imot slike type problemer, så kan det kansje gå fint? Men det er ikke noen andre i familien som kunne tenkt seg barnepass, feks? Anonymkode: 0a9c1...bea Det er jo klart at de som ønsker en reservebestemor har flere utfordringer enn hvermannsen, men det betyr ikke st man skal holde seg unna. Anonymkode: 248e9...bc3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #4 Skrevet 13. august 2019 Er så å forvente at det er kun foreldre med mye bagasje som ikke har klart seg så godt som potensielt vil melde seg til kommunen om ønske om reservebestemor?! Kanskje det, men det er vel ikke = at jeg skaffer meg problemer?! Jeg blir så lei meg i de trådene her på kg der besteforeldre ikke stiller opp for sine barnebarn. De skulle bare visst hva de går glipp av og de skulle også lært leksa at det er ikke en selvfølge å bli besteforeldre. Noen flere som har synspunkter på dette? TS Anonymkode: 398f5...4c3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #5 Skrevet 13. august 2019 Jeg vet om flere som hadde satt pris på en reservebestemor, som ikke har «bagasje», bare lite familie. Datteren min har for eksempel en god venninne fra Sri Lanka. En oppegående familie hvor begge foreldre har fast jobn, og datteren er helt herlig. Men de har ingen familie her. Hun elsker å være sammen med oss, være med datteren vår til bestemoren osv. Men vi har 3 barn, og har ikke kapasitet til å stille opp så mye som ønskelig. De sliter feks når moren har senvakt og faren må jobbe seint. Elle når begge må begynne kl0700. Vi stilte opp i starten, men ble for mye. Hun har også ett savn i ferier og helger når «alle» er med besteforeldre eller tanter/onkler. Når det er fremføringer i barnekor og idrettskamper. En vennnne er alenemor, faren til gutten jobber på sjøen. Moren og søsken er ikke interessert i å være barnevakt, så hun får sjeldent vært med på bursdager, fester, klubbkveld med venninner osv. Hun skulle gjerne hatt litt alenetid en gang i blant for å trene eller gå på kino Anonymkode: 35ebd...323
Gjest RødeFare Skrevet 13. august 2019 #6 Skrevet 13. august 2019 Så flott initiativ TS. Minnet meg om denne fine saken i BT. Ikke direkte svar på spørsmålet dittt, men kanskje til inspirasjon? https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/wodWd/-Wenke-Seloter-60_-Agnes-Genet-8-Mette-Lokeland-Stai-45
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #7 Skrevet 13. august 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir nok ikke bestemor og har et lite savn for det. Mitt voksne barn har en diagnose og sannsynligheten for at h*n kommer til å få egen familie er veldig liten. Er det noen her som vet hvordan det virker med reserve-bestemor? Forstår det slik at det er kommunen som kan videreformidle en slik kontakt Er usikker på hva jeg kan forvente, og også usikker på forventiningene en familie/aleneforsørger som ønsker bestemor til sitt/sine barn har. Vet ikke om dette er realistisk/gjennomførbart. Hva tenker dere? Anonymkode: 398f5...4c3 Så flott. Her er besteforeldre ett veldig stort savn Lite familie. Så det du gjør er jo fantastisk! Lykke til Er nok mange som ønsker seg det! Anonymkode: 6f389...5fb
Gjest WhisperingWind Skrevet 13. august 2019 #8 Skrevet 13. august 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir nok ikke bestemor og har et lite savn for det. Mitt voksne barn har en diagnose og sannsynligheten for at h*n kommer til å få egen familie er veldig liten. Er det noen her som vet hvordan det virker med reserve-bestemor? Forstår det slik at det er kommunen som kan videreformidle en slik kontakt Er usikker på hva jeg kan forvente, og også usikker på forventiningene en familie/aleneforsørger som ønsker bestemor til sitt/sine barn har. Vet ikke om dette er realistisk/gjennomførbart. Hva tenker dere? Anonymkode: 398f5...4c3 http://www.besteforeldre.no/Om besteforeldre/Reservebesteforeldre.htm
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #9 Skrevet 13. august 2019 Ja, det er mange som ønsker seg en reservebestemor. Om ikke kommunen tilbyr noe direkte rettet mot det kan du sette inn kontaktannonse selv. Eventuelt ta kontakt med innvandrertjenesten eller barneverntjenesten. Anonymkode: e2617...c20
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #10 Skrevet 14. august 2019 Om du har overskudd, så er det også skrikende behov for trygge og stabile avlastningshjem for barn med utfordringer/diagnoser.. Anonymkode: 92c6c...0d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå