Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen opplevd å ha en kollega som åpenlyst forsøker å konkurrere med deg, stjeler dine idéeer og tar over dine arbeidsoppgaver? Hvordan forholde seg til dette?

Anonymkode: 72e52...343

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jeg passet på å levere perfekt arbeid, gjerne før tiden. Da ble det slutt på det.

Anonymkode: b15d1...e9c

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg passet på å levere perfekt arbeid, gjerne før tiden. Da ble det slutt på det.

Anonymkode: b15d1...e9c

Hva med faglige diskusjoner osv.? Føler at jeg må "passe" meg, holde ting skjult og at jeg ikke lenger kan ha faglige diskusjoner med kolleger, ettersom dette blir overhørt av min konkurrerende kollega. Synes det er kjipt å måtte slutte med dette.

Skrevet

Det eneste som hjelper er å ta "samtalen" med vedkommende. Spørsmålet, "Hva er det du holder på med egentlig?" er en fin start.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Gullik skrev:

Det eneste som hjelper er å ta "samtalen" med vedkommende. Spørsmålet, "Hva er det du holder på med egentlig?" er en fin start.

Vedkommende har et vikariat, så jeg vet ikke om det er verdt det.. vil heller ikke fremstå som om det påvirker meg.

Skrevet

Det kommer an på om denne kollegaen har samme arbeidsoppgaver som deg eller ikke. Har h*n ikke det er det innafor å ta en prat, men om h*n faktisk har det er det vel fint å få litt hjelp tenker jeg. Selvsagt skal h*n ikke stjele dine ideer men gjøre arbeidsoppgavene på sitt eget initiativ. 

Anonymkode: d1fd5...7f9

Skrevet

Ja, men jeg gjennomskuer dette lett som sjef om det pågår med en ansatt som har vært her en stund vs. En som har kommet etterpå. De beste ansatte er de som gjør en god jobb med kontroll og trygghet. Og anbefaler alle å heller ta en samtale med meg for å lette på trykket enn å mistrives på jobb. For det er slitsomt å jobbe hvis en føler jaget etter seg. 

Anonymkode: 116da...bff

Skrevet
16 timer siden, Gullik skrev:

Nei, det er en altfor konfronterende og riv ruskende gal start. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...