Gå til innhold

hvor stor sjokk er det å møte noen fra Internett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, jeg innser alle møtene jeg har hatt med kvinner fra Internett er meget dårlig opplevelse, det ble ikke som forventet. 

Så hvorfor vil veldig mange på død og liv finne en kjæreste igjennom Internett?

Ok, jeg regner med du kommer til si pga tiden, bla bla... men den fungerer ikke, kan ikke annet enn å forstå det er et grunnleggende samfunnsproblem som er årsaken.

Anonymkode: 5f598...f6c

Skrevet

Hvor mange møter har du hatt? Og hva var det som var dårlig med møtene? Selv har jeg møtt flotte, oppegående og kjernesunne menn, og det var slik jeg traff ektemannen min. Er singel igjen nå, og har truffet mange hyggelige menn via nettet, og det er først etter en date eller tre at jeg ser at de kanskje ikke matcher meg helt der jeg vil de skal matche. Men hvor ellers skal jeg møte dem? På jobben har jeg pasienter, og de har jeg ikke lov å date. Og på fritiden er jeg ofte sammen med barna, og da kikker jeg meg ikke rundt etter menn. Nettet er perfekt, og der kan jeg sile ut de jeg tydelig ser ikke har det jeg ser etter i en mann. Absolutt ikke noe samfunnsproblem.

Anonymkode: 5d517...a8c

Skrevet

Det var helt tilfeldig at jeg fant han jeg er gift med på nett. Var ikke ute etter noe forhold, det var ikke på et sjekkested, men i en generell diskusjonsgruppe. Så begynte vi å skrive sammen og poff var vi gift. Jeg hadde nok aldri begitt meg inn på match eller tinder eller noen av de sidene der. 

Anonymkode: 954f3...24d

• Liker 1
Skrevet

Er det noe med dine forventninger kanskje, som er for høye siden ingen av møtene ble som du forventet? Trikset med nettdating er å ikke forvente noe ;)

Å møte folk gjennom internett/apper er jo veldig ålreit på mange måter. For min del handler det om at jeg i utgangspunktet har lite nettverk, har stort sett bare damevenner som ikke har mannlige venner, ingen aktiviteter som innebærer å treffe menn, og går lite ut. Så, da er det bare  internett igjen da :) 

Anonymkode: 7f43b...0de

• Liker 2
Skrevet

rett og slett to mot satser, og hovedprofilbilde er ikke i nærheten av det som man så for seg først. Noen vil fremstå som perfekt, men både kommunikasjon og dialog er på to fløyer.

Skrevet

Jeg har aldri hatt en dårlig date med noen fra internett/tinder og heller aldri blitt sjokkert over hvordan de ser ut

Anonymkode: f869f...670

• Liker 2
Skrevet

Jeg har møtt ett par stykker, den siste jeg møtte klaffet jeg med og vi har vært sammen i 5år :rodmer:  I tillegg til de 5årene, så pratet vi sammen på nett i nesten 4år før vi møttes første gang :fnise:  

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært på en del nettdater, sikkert minst 20 stk. Og har vel bare møtt 1-2 raringer. Ellers har de alle vært hyggelige menn, men det klaffer jo ikke med alle. Noen av de datet jeg en periode, to av de ble jeg kjæreste med, en i 3 år, og andre i 1,5 år. Og en av disse mennene ble bestevennen min. 

Anonymkode: af246...a2e

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på en del nettdater, sikkert minst 20 stk. Og har vel bare møtt 1-2 raringer. Ellers har de alle vært hyggelige menn, men det klaffer jo ikke med alle. Noen av de datet jeg en periode, to av de ble jeg kjæreste med, en i 3 år, og andre i 1,5 år. Og en av disse mennene ble bestevennen min. 

Anonymkode: af246...a2e

hvor stoppet det opp å fortsette som kjærester? ble forskjellen så store at det ikke fungerte mer? bestevenn rolle hvordan fungerer det i praksis?

Skrevet
24 minutter siden, Chizue skrev:

Jeg har møtt ett par stykker, den siste jeg møtte klaffet jeg med og vi har vært sammen i 5år :rodmer:  I tillegg til de 5årene, så pratet vi sammen på nett i nesten 4år før vi møttes første gang :fnise:  

Det er rått parti å kun prate på nett. Hvordan jobber dere sammen for forholdet?

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var helt tilfeldig at jeg fant han jeg er gift med på nett. Var ikke ute etter noe forhold, det var ikke på et sjekkested, men i en generell diskusjonsgruppe. Så begynte vi å skrive sammen og poff var vi gift. Jeg hadde nok aldri begitt meg inn på match eller tinder eller noen av de sidene der. 

Anonymkode: 954f3...24d

ok, poff var dere gift... Var det så enkelt, kan vel aldri erfare kjemi igjennom en pc?

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange møter har du hatt? Og hva var det som var dårlig med møtene? Selv har jeg møtt flotte, oppegående og kjernesunne menn, og det var slik jeg traff ektemannen min. Er singel igjen nå, og har truffet mange hyggelige menn via nettet, og det er først etter en date eller tre at jeg ser at de kanskje ikke matcher meg helt der jeg vil de skal matche. Men hvor ellers skal jeg møte dem? På jobben har jeg pasienter, og de har jeg ikke lov å date. Og på fritiden er jeg ofte sammen med barna, og da kikker jeg meg ikke rundt etter menn. Nettet er perfekt, og der kan jeg sile ut de jeg tydelig ser ikke har det jeg ser etter i en mann. Absolutt ikke noe samfunnsproblem.

Anonymkode: 5d517...a8c

Et stort samfunnsproblem. Har du aldri reflektert over hvorfor du ble skilt? det er nemlig en årsak til det.

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et stort samfunnsproblem. Har du aldri reflektert over hvorfor du ble skilt? det er nemlig en årsak til det.

som om den som har skrevet det ikke har tenkt over hvorfor det ble sånn??  Selvfølgelig vet den personen hvorfor det gikk som det gikk, men er det noe å brette ut for deg her i denne tråden? Syns du fremstår som utrolig negativ her. Kanskje holde deg til ditt eget tema?

du fremstår jo selv som litt av et samfunnsproblem der du som singel mann klager over at damene  du treffer ikke oppfyller dine krav/forventninger...

Endret av Måneskinn
  • Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Chizue skrev:

Daglig kontakt i 4 år? Hvordan fikk dere det til? Vi er på 8 mnd nå og møtes er langt unna :(

Anonymkode: 1ebe8...acd

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt det med at folk tror at "de på internett" er så sinnsykt anderledes enn "De man møter i virkeligheten"... altså... Jeg har både internett, og går ut døra innimellom, liksom :ler:

Det er ikke nødvendigvis to forskjellige grupper mennesker. Jeg møtte min kjære på tinder, Men jeg kunne like så godt møtt han på byen, eller på butikken, eller på en fest. Det hadde ikke hatt så mye å si, han var han uansett hvor vi møttes. Sannsynligheten for at vi hadde blitt sammen, hadde vel tvert om vært mindre om jeg bare møtte han på butikken, jeg har ikke for vane å begynne å snakke med folk på kiwi, i alle fall, og har kun en gang i mitt liv blitt sjekket på å på butikken. :ler:

Anonymkode: ae461...407

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Mitt liv blitt sjekket opp* på butikken.

Anonymkode: ae461...407

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er rått parti å kun prate på nett. Hvordan jobber dere sammen for forholdet?

Nå bor vi sammen på 5 året :fnise: 
Før..
Vi har felles interesser, vi er gamere og møttes egentlig via spillet og fra å bare si "hei/hallo" på teamspeak/ventrillo, så gikk vi etterhvert over på skype og lengste samtalen vi hadde i strekk var 18timer :fnise:  
Sovnet ofte av meg både headset og videochatten stående på og ble vekt med "goooood morgen, ståå opp, du skal på jooobbb!!"
Vi var vel egentlig bare venner i starten, pratet om alt..
Så, møttes vi.
Og kjemien var der, det var det ingen tvil om. Egentlig skulle jeg bare være på hotell i 2 dager, så reise hjem igjen, men det ble det ingenting av. Jeg tenkte den gang "ok, jeg blir en uke". En uke ble til 2 uker, før jeg måtte dra hjem for å si opp jobben og leilighet og etter at det var i boks, så flyttet jeg ned for godt og etter det har vi bodd sammen :) 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Daglig kontakt i 4 år? Hvordan fikk dere det til? Vi er på 8 mnd nå og møtes er langt unna :(

Anonymkode: 1ebe8...acd

Ja, så og si hver dag. Bortsett fra nå jeg tok ferie, men til og med der var det meldinger "Savner deg, gleder meg til å prate med deg igjen, håper du koser deg i Japan; Ta masse bilder OK???"

Jeg har møtt mange via nett, ikke bare "dating" men venner, venner jeg har fått via spillet jeg spiller har dratt til England, Tyskland for diverse "Guild-meetups" Og truffet masse mennesker. Det kan føles veldig kleint i starten om du aldri har møtt folk "face-to-face", en ting er å prate med en person på nett, en annen ting er å fysisk stå ved siden av en person og prate..
(Og de fleste gamere er sære, litt...merkelige usosiale vesener 😜 ) (I sommer hadde vi ei fra Nederland fra guildet vi er medlem i og ifjor hadde vi 2 stykker fra Japan, de jeg besøkte når jeg var i Japan... er kjempekoselig)

Avstand er fælt, men planlegg godt. Dra på hotell, ikke overnatt første natten hos ham, går det skeis, så kan det bli litt vanskelig. Kjemi på nett er ting, men den kjemien kan være borte når du møter ham. Så planlegg; få han til å møte deg i hotellresepsjonen, dra ut og spis, er dere ment for hverandre, så finner dere kjapt en måte å bryte isen på.
Det gjorde jeg.
Det var vinter og jeg hadde hele tiden sagt til ham "Vet du, jeg er som bambi på isen, en fot går den veeeeeee---e-eeeee--iiiiiii*klask*" Så falt jeg på isen. Lå langflat og visste ikke om jeg hadde mest lyst til å grave meg ned, eller myrde ham, for han skrattlo og lo vel i 20-30min, hikstet etter luft, da fant jeg egentlig ut at han har den mest særeste, men søteste latteren :fnise: 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg innser alle møtene jeg har hatt med kvinner fra Internett er meget dårlig opplevelse, det ble ikke som forventet. 

Så hvorfor vil veldig mange på død og liv finne en kjæreste igjennom Internett?

Ok, jeg regner med du kommer til si pga tiden, bla bla... men den fungerer ikke, kan ikke annet enn å forstå det er et grunnleggende samfunnsproblem som er årsaken.

Hvordan er det å møte noen via internett et samfunnsproblem?

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du..

Det er ikke bare de som møter hverandre på nett, som skiller seg.

De jeg gikk i klasse med og som jeg vokste opp med.. De er skilt idag.
Kanskje fikk de 2-4 barn utav ekteskapet, men skilt er de.
Og vet du, de møttes ikke på Tinder, eller andre datingsider, rett og slett fordi, apps var ikke en ting, var du heldig så kanskje mobilen din støttet internett, kanskje fikk du lese VG, men ellers var internett på for å kunne motta MMS. De som chattet mye online, hang som regel på IRC og mest brukte ord på den tiden var:ASL.
(Nå følte jeg meg dønngammel)

Men skilt er de likevel.
Mange vokser desverre fra hverandre og vi lever i en tid hvor "ekteskap" er ikke like hellig som før, mange gir faen, bare se på kjendiser, de gifter seg og 1 uke til 1år etterpå, så er de skilt igjen "Njææ, vi passet ikke sammen likevel".
Kanskje er det ikke internett som har skylda og som er ett samfunnsproblem, har du noengang tenkt over at det kan være våre "Rollemodeller?" Hva tror du en jente på 13år tenker når hennes største Idol gifter seg, men skiller seg igjen etter 1 måned og er på nytt i ett forhold, forlovet etter 1 dag og gifter seg etter 3 dager, eller samme dagen, for så å skille seg på nytt igjen 1 uke etterpå?

Er nok ikke internettdating som har skylda.
Vår tid er mer egosentrisk, selvsentrert, ett selvopptatt samfunn. Så lenge jeg har det bra, så bryr jeg meg ikke om alle andre og kanskje, bare kanskje... Om ett par år er monogami på vei helt ut, fordi den yngre garden finner ut at: " Det er jo mye bedre å gifte seg med flere, samtidig, dele på godene!" Og vipps så har vi ett polygamisk samfunn. Så lenge folk trives ikke sant? Kanskje går statistikken på skilmisselse ned i samme slengen? :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...