Gå til innhold

1 åring sove i vogn i resepsjonsrommet på treningssenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne få trent før mannen min kommer hjem og før 2 åringen min slutter i barnehagen - for å få mest mulig tid sammen med familien. Men på treningssenteret som er her, så har de ikke barnepass på formiddagen. Er det ok å la 1 åringen sove i vogna nede i resepsjonen imens jeg trener og gå å sjekke på han jevnlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må heller spørre de som jobber der. Tipper de sier nei. De blir jo sittende med ansvaret selv om du sjekker innimellom. Kan du ikke jogge en tur med barnet i vogna?

Anonymkode: 8db68...009

• Liker 18
Skrevet

Du kan jo høre med treningssenteret.  Jeg ville ikke satt igjen en vogn i resepsjonen uten å vite om personalet aksepterte det. Om du er i en annen etasje, opplever mest sannsynlig personalet å få et ansvar selv om du ikke har tenkt det slik. Men om de har barnepass på andre tidspunkter, kan det godt være de yter den ekstraservicen om du spør.

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, mammaemma skrev:

Jeg vil gjerne få trent før mannen min kommer hjem og før 2 åringen min slutter i barnehagen - for å få mest mulig tid sammen med familien. Men på treningssenteret som er her, så har de ikke barnepass på formiddagen. Er det ok å la 1 åringen sove i vogna nede i resepsjonen imens jeg trener og gå å sjekke på han jevnlig?

Dette må du jo spørre de som jobber på senteret om.

Skrevet

Hvis senteret sier ja, absolutt! 

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke ha med vogna der du trener? Er vel ikke så mange som trener på dagtid. 

Anonymkode: 18a92...cf5

• Liker 3
Skrevet

Nei. 

Man går ikke fra en 1-åring uten tilsyn. 

Hvorfor i alle dager kan du ikke jogge deg en tur med barnevogna i steden? :klo: 

Anonymkode: 1e93e...4a4

• Liker 10
Skrevet

Om nå personalet skulle gå med på det: Hvordan tror du 1-åringen reagerer dersom han våkner på et fremmed sted med fremmede mennesker, og mamma er ikke å se noen steder?

Kan du ikke trene etter at barna er lagt seg?  

• Liker 4
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke ha med vogna der du trener? Er vel ikke så mange som trener på dagtid. 

Anonymkode: 18a92...cf5

Er som regel ikke lov å dra med barnevogner rundt inne på treningssenteret. 

Anonymkode: ce7db...6de

• Liker 2
Skrevet

Sett i lys av tragiske ulykker med sovende barn uten tilsyn: nei....

Anonymkode: 994a4...165

• Liker 3
Skrevet

Dette kunne jeg virkelig aldri ha funnet på å gjort!!

Anonymkode: 6f27a...5d4

• Liker 3
Skrevet

Det synes jeg ikke er greit nei.  Jeg er også hjemme med baby, og liker å trene på dagtid. Jogger med vogn mens baby sover. Ellers trener jeg i hagen med enkelt utstyr. Bare man er litt kreativ så går det fint å trener hjemme 🙂

• Liker 6
Skrevet

Mi minste sov i vogna i respesjonen de gangene hun sov da vi hadde barseltrening en gang i uka. Det var uproblematisk, men så jo vogna mens jeg trente da. Vinduer i salen :) Du må nesten bare spørre på sentret, kommer helt an på. Men jeg hadde gjort det var det greit for dem, men lagt babycall inni vogna for å høre/se når barnet våkner selvsagt. Med mindre du kan se vogna fra der du trener. Men bare spør. Er jo en god ide, skjønner deg godt, kan bruke sovetiden deres til noe fornuftig. For meg ville "etter barna ha øagt seg" bety trening i 20-21 tiden, hvem orker det etter en lang dag egentlig. Sovner heller med ungene jo, haha. Nei gull å få trent på dagtid, så jeg elsket timen med mor-barn-trening vi hadde. Vesla elsket å være sosial også. Men best for meg de gangene hun sov, haha.

Anonymkode: 87036...cb8

• Liker 1
Skrevet

På treningssenteret mitt er det lov. Sjekker jevnlig og har babycall i vogna. 

Anonymkode: 105b0...df9

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg aldri turt, hjelper jo ikke med babycall om noen bare tar med seg vogna og går. Det finnes gale mennesker overalt. og er det resepsjon sitter ikke folk limt til stolen sin og passer på. Da hadde jeg enten vente med å trene, trent hjemme og kjøpt inn litt utstyr, løpt ute eller funnet meg et senter med barnepass. Ville aldri noensinne utsatt barnet mitt på den måten som det vurderes her

Anonymkode: eb95d...90c

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Du har ikke oversikt over hva som skjer og kan ikke forvente at resepsjonist eller andre som trener «passer på». 

Hvis det er slik at du vet barnet ditt sover når du skal trene, så kan du heller spørre om du kan ha vognen med inn i salen. Eller ha den med inn i styrkesal e.l om vognen ikke står i veien.

En annen løsning er å bytte over til senter med barnepass hvis det finnes der du bor. Eller gå trilletur/bære. Styrkeøvelser kan man få til hjemme. Kanskje finnes det en tuftepark med ute-treningsapparater du kan benytte. Da kan barnet ditt sove i vognen rett ved.

• Liker 3
Skrevet

Bruk isåfall babycall, gjerne med kamera. 

Anonymkode: 7a29a...015

Skrevet
2 timer siden, Ginny skrev:

Om nå personalet skulle gå med på det: Hvordan tror du 1-åringen reagerer dersom han våkner på et fremmed sted med fremmede mennesker, og mamma er ikke å se noen steder?

Kan du ikke trene etter at barna er lagt seg?  

Den overlever vel fint så lenge mor kommer raskt. Min 1 åring hadde bare vært forundret tror jeg. 

Anonymkode: f535d...38f

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg aldri turt, hjelper jo ikke med babycall om noen bare tar med seg vogna og går. Det finnes gale mennesker overalt. og er det resepsjon sitter ikke folk limt til stolen sin og passer på. Da hadde jeg enten vente med å trene, trent hjemme og kjøpt inn litt utstyr, løpt ute eller funnet meg et senter med barnepass. Ville aldri noensinne utsatt barnet mitt på den måten som det vurderes her

Anonymkode: eb95d...90c

For en krisemaksimering! Hvor mange babyer i vogner er kidnappet i Norge? Vår unge sover utenfor inngangsdøren til huset vårt med kun babycall. Ganske vanlig at babyer sover uten konstant tilsyn. 

Anonymkode: f535d...38f

• Liker 2
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mi minste sov i vogna i respesjonen de gangene hun sov da vi hadde barseltrening en gang i uka. Det var uproblematisk, men så jo vogna mens jeg trente da. Vinduer i salen :) Du må nesten bare spørre på sentret, kommer helt an på. Men jeg hadde gjort det var det greit for dem, men lagt babycall inni vogna for å høre/se når barnet våkner selvsagt. Med mindre du kan se vogna fra der du trener. Men bare spør. Er jo en god ide, skjønner deg godt, kan bruke sovetiden deres til noe fornuftig. For meg ville "etter barna ha øagt seg" bety trening i 20-21 tiden, hvem orker det etter en lang dag egentlig. Sovner heller med ungene jo, haha. Nei gull å få trent på dagtid, så jeg elsket timen med mor-barn-trening vi hadde. Vesla elsket å være sosial også. Men best for meg de gangene hun sov, haha.

Anonymkode: 87036...cb8

Når det er barseltrening blir det jo noe helt annet!

På "mitt" treningsenter er det ikke lov å ha med barn inn i sitteområdet engang,langt mindre sette fra seg vogn med sovende baby. Kan ikke se for meg det ble noe søvn uansett,med musikk fra høyttalerne,vekter som dunker i gulvet og generelt mye bråk fra folk.

Anonymkode: 1e620...ee7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...