Gå til innhold

Må jeg holde tale?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal være forlover for en veninne. Gleder meg til det ,men må jeg holde tale i brullyper?? :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det er ikke forventet at brudens forlover holder tale - på lik linje med brudgommens forlover. Men det blir mer og mer vanlig at de gjør det. Om du ikke vil holde tale kan du kanskje skrive en sang? Jeg hadde to forlovere, og den ene holdt en ørliten tale mens den andre ikke gjorde noe som helst.

Skrevet

Det er da vel en forventning at forloveren enten holder tale eller skriver sang...

Skrevet

Jeg ville ha skrevet en sang, dersom det var meg som skulle vært forlover.

Jeg vet at min forlover kommer til å skrive en sang i stedet for å holde tale. Det blir i hvertfall de fleste steder forventet at forlover kommer enten med tale eller sang.

Skrevet
Det er da vel en forventning at forloveren enten holder tale eller skriver sang...

Det trodde jeg også.

Gjest gjest1
Skrevet

Det trodde jeg også.

Så absolutt!

Om du velger det bort så ville jeg ihvertfall sagt ifra til din forlover slik at hun er klar over det.

Gjest Brud2005
Skrevet

jeg er ikke en person som naturlig reiser meg og holder tale (av den grunn skal jeg ikke holde tale i mitt eget bryllup, i motsetning til mange jenter her inne på KG), men da jeg var forlover følte jeg at det var en del av rollen, og holdt tale. Det er jeg glad for i ettertid.

Skrevet
Skal være forlover for en veninne. Gleder meg til det ' date='men må jeg holde tale i brullyper?? :oops:[/quote']

Må og må.

Som andre før meg sier, det er nok "jengs" at også brudens forlover holder tale eller skriver en sang. Talen trenger ikke å være lang da! (faktisk blir vel enkelte glad om den ikke er det :ler: )

Men du kan jo snakke med brudeparet og spørre dem hva de synes. Jeg sa fra til mine forlovere at det var helt frivillig om de talte.

Skrevet

Enig med de andre- du MÅ ikke, men du BØR nok... :-)

Skrevet

Kanskje du kan lese et fint kjærlighetsdikt og så i tillegg bare si noen få ord, f.eks om hvor mye du setter pris på bruden, at du føler deg beæret over å få være forlover og å få dele den store dagen med brudeparet. Lykke til! :-)

Skrevet
Kanskje du kan lese et fint kjærlighetsdikt og så i tillegg bare si noen få ord' date=' f.eks om hvor mye du setter pris på bruden, at du føler deg beæret over å få være forlover og å få dele den store dagen med brudeparet. Lykke til! :-)[/quote']

Signerer denne :-)

Skrevet

min forlover spurte meg for et par uker siden, om jeg kom til å bli skuffet og lei meg dersom hun ikke holdt tale, men laget en sang i stedet. For meg er det selvfølgelig helt i orden, men av en eller annen grunn, syns jeg det var fint at hun spurte meg.

Skrevet

Det er nok forventet at du holder tale eller har med en sang, men det er ikke forventet at du skal holde et kvarters foredrag!

Som flere andre her har nevnt er det nok en god ide å fortelle bruden litt om hva du har planlagt så hun er forberedt. En kort liten "tale" trenger ikke være noe å grue seg for. Gjør det enkelt og greit, det er nok av andre som "drøyer tiden" under middagen i bryllupet, så du må ikke prate lenge hvis du ikke vil!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ok.

Har nå skrevet ned første utkast til tale :)

Skrevet

Kjmpeflott at du er i gang! Må innrømme at det eneste jeg forventet av min forlover, var nettopp at hun holdt tale. Hadde hun ikke vært typen til å snakke i en forsamling, hadde jeg forventet sang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...