AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #1 Skrevet 12. august 2019 Fått låne leilighet i Oslo hele august, da eier ikke er hjemme i 3 av ukene fikk jeg være her. Spør hva hun skulle ha betalt men hun trenger ikke noe sa hun. I tillegg så fikk jeg spise det jeg ville av mat, mat som hun har kjøpt liksom. Også mat som har ligget fryst som ikke blir gammel, jeg kan bare forsyne meg av det jeg vil. Jeg har drukket opp all kaffen, men hun drikker ikke kaffe og hun hadde en uåpnet kaffepose som hadde gått ut på dato. Hun sa dette også, "kaffen min går bare ut på dato da jeg ikke drikker det og har det bare for besøk". Men jeg bør vel kanskje betale litt? Siden jeg har brukt toalettpapir, drukket opp kaffen, (har kjøpt ny) osv? Anonymkode: 46566...27e
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #2 Skrevet 12. august 2019 Ja, jeg ville kjøpt inn nytt toalettpapir + kaffe og i tillegg betalt for maten som du har spist og betalt litt for strømmen (hvis du har råd til det). Anonymkode: 63935...1c5 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #3 Skrevet 12. august 2019 Og det viktigste av alt er å vaske og rydde (og vaske og skifte sengetøy) slik at leiligheten er ren og pen når hun kommer tilbake Kanskje sette en bukett friske blomster på bordet hvis du fremdeles er der den dagen hun kommer hjem? Hvis hun ikke er allergisk mot blomster da. Anonymkode: 63935...1c5 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #4 Skrevet 12. august 2019 Du kan også si til henne at om hun trenger hjelp fra deg så vil du gjerne hjelpe til om det er noe du kan gjøre for henne. Anonymkode: 63935...1c5 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #5 Skrevet 12. august 2019 Jeg ville i så fall kjøpt inn en goodie bag til henne når hun kom tilbake. En kurv med litt forskjellig digg og en vinflaske som takk for lånet. I tillegg ville jeg nok kun spist av mat som går ut på dato mens hun er vekke, ikke frysevarer selvom hun sier man kan det Anonymkode: cc9ce...151 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #6 Skrevet 12. august 2019 Ta en skikkelig rundvask, kjøp inn toalettpapir og kjøp inn mat så hun har til frokost og en middag. Kjøp blomster som du setter på bordet og en flaske vin kanskje. Jeg låner en leilighet hver sommer og gjør dette da. Anonymkode: 0af7e...f61 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #7 Skrevet 12. august 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fått låne leilighet i Oslo hele august, da eier ikke er hjemme i 3 av ukene fikk jeg være her. Spør hva hun skulle ha betalt men hun trenger ikke noe sa hun. I tillegg så fikk jeg spise det jeg ville av mat, mat som hun har kjøpt liksom. Også mat som har ligget fryst som ikke blir gammel, jeg kan bare forsyne meg av det jeg vil. Jeg har drukket opp all kaffen, men hun drikker ikke kaffe og hun hadde en uåpnet kaffepose som hadde gått ut på dato. Hun sa dette også, "kaffen min går bare ut på dato da jeg ikke drikker det og har det bare for besøk". Men jeg bør vel kanskje betale litt? Siden jeg har brukt toalettpapir, drukket opp kaffen, (har kjøpt ny) osv? Anonymkode: 46566...27e Du handler inn alt du har brukt av og eventuelt litt mer så eierens gjestfrihet ikke blir tøyd. Bruker hun ikke kaffe, så kan det likevel være greit å ha en pose i hus, til hun får gjester. Toalettpapir trenger vi alltid. Hun bør jo slippe å løpe ut og handle straks hun kommer hjem? Dernest kan du kjøpe en gave, enten i form av mat eller en ting hun kan bli glad for. En blomsterbukett på bodet når hun kommer hjem vil vel også glede henne? Omtanke og takk for gjestfriheten kaller vi dette. Anonymkode: 6edcd...79c 2
The Kitten Skrevet 13. august 2019 #8 Skrevet 13. august 2019 Hva med å lage en kurv fylt med godsaker til henne? En god olivenolje, sjokolade, frukt, noe velværeprodukter f.eks? 1
KatteLatte Skrevet 13. august 2019 #9 Skrevet 13. august 2019 Det beste jeg kunne fått var en grundig husvask. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #10 Skrevet 14. august 2019 On 8/12/2019 at 11:50 PM, AnonymBruker said: Jeg ville i så fall kjøpt inn en goodie bag til henne når hun kom tilbake. En kurv med litt forskjellig digg og en vinflaske som takk for lånet. I tillegg ville jeg nok kun spist av mat som går ut på dato mens hun er vekke, ikke frysevarer selvom hun sier man kan det Anonymkode: cc9ce...151 Dette gjorde noen som lånte leiligheten min en gang, i tillegg til at de gjorde grundig rent. Jeg ble veldig glad for det. Anonymkode: a3302...02b 2
solmåneogstjerner Skrevet 14. august 2019 #11 Skrevet 14. august 2019 Vask og rydd ordentlig. Re opp til henne med nytt sengetøy. Sørg for at det ikke ligger masse håndklær og sengetøy i skittentøyet. Ta ut søpla. Fyll på med toalettpapir og såpe, pluss mat til henne når hun kommer hjem slik at hun ikke må handle med en gang. Ikke bruk for mye av frysevarer og tørrvarer, fyll evt opp igjen. Kjøp blomster, vin eller noe annet som gave. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #12 Skrevet 14. august 2019 På 12.8.2019 den 23.39, AnonymBruker skrev: Ja, jeg ville kjøpt inn nytt toalettpapir + kaffe og i tillegg betalt for maten som du har spist og betalt litt for strømmen (hvis du har råd til det). Anonymkode: 63935...1c5 bare det?? hadde betalt litt leie, eller kjøpt en fin presang som takk for lånet. Anonymkode: 07f60...ab3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå