Gå til innhold

er økende utroskap blandt kvinner en naturlig konsekvens

Anbefalte innlegg

Skrevet

er økende utroskap blandt kvinner en naturlig konsekvensn av dagens samfunn med alle dens holdninger.

er det blitt mer aksept for at kvinner har sidesprang og et mer aktivt sexliv i dag enn for noen tiår tilbake. Er dette i så fall et resultat av en spesifik kvinnepolitikk eller en del av en trend.

kvinner har i den senere tid mistet flere seksuelle hemninger og har i dag en mere maskulin og agressiv sexualitet - er det et inntrykk som også dere har ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I så fall har vi bare begynt å ta etter det menn har gjordt siden Adam gikk i knebukser..

Skrevet

Kvinner vil ikke stå innenfor sine egne holdninger, den dagen kvinner begynner å akseptere et "lausaktig kvinnelig seksualliv" da har vi kommet et stykke på vei...

Det er jo ikke mer enn femti år siden kvinner kalte hverandre Tyskertøs, og enda i dag vil jo kvinnegruppen Ottar kriminalisere kvinners selvstendig valg... med å kriminalisere horekunden...

Snakk om ansvarsfraskrivelse...

W

Skrevet

Jeg tror gjesten fra Hamar har et poeng. Kvinner blir frigjorte og tar etter mannen, også de dårlige egenskapene. Fryktelig synd det der.

Når det gjelder å stå inne for sine holdninger (innenfor, Waco? Eehhh....) så er vel ikke det så vanskelig, mange jenter jeg kjenner er tøffe nok til å ha lyst på, gjøre krav på og forsyne seg. Og står fint for det.

At jeg synes det er forkastelig tankegang stopper ikke dessverre.

At mennesker etter krigen kjørte reneste heksejakten på "tyskertøser" er minst like forkastelig, og mangler respekt for andres mennesker. Men å fordømme dette i dag er heller ikke bra. Vi levde ikke da, du og jeg, Waco, og vi kan ikke forstå fullt ut. Bare ane det. Og å sette oss til doms, eller bare mene noe om det, har vi ingen rett til. Og måten du sammenligner dagens tenkemåter med den gangs, pføy! Skam deg! Dette vet du ingenting om. Ikke jeg heller. Og tør innrømme det, mange takk.

Like respektløse er Ottar. Som ung kvinne i dagens samfunn kan jeg ikke fordra når de snakker på mine vegne, hevder å vite hvem, jeg er og hva som er rett for meg.

Gjest sexysadie
Skrevet

Jeg ser ikke forskjellen på at ei dame renner rundt med flere enn at en fyr gjør d!

Ellers da har jeg stor sans for OTTAR og de andre feministaktivstene.

Skrevet

At kvinnen har adoptert mer og mer av mannens atferd er ingen ny viten. Dette blir det stadig forsket på og nye funn kommer så og si hver måned.

At du kun ser på utroskap som en konsekvens av kvinnens rolle i endring, er bare et % av de endringene kvinnerollen har gjennomgått. Dette er en gammel og kjedelig debatt.

Du sier videre:

"er det blitt mer aksept for at kvinner har sidesprang og et mer aktivt sexliv i dag enn for noen tiår tilbake. Er dette i så fall et resultat av en spesifik kvinnepolitikk eller en del av en trend."

Ja selvfølgelig er dette mer akseptert. Hvorfor skulle ikke det aksepterer på lik måte med at mannen er utro. Men hva man generellt synes om utroskap er jo en annen ting. Tror denne debattet må føres på et høyrer nivå der man inkluderer hele menneske og ikke bare et kjønn.

Videre sier du:

"kvinner har i den senere tid mistet flere seksuelle hemninger og har i dag en mere maskulin og agressiv sexualitet - er det et inntrykk som også dere har ? "

Ja, men utgangspunkt i at kvinnen er mer lik mannen, kan man vel konkludere slik...??..

Skrevet

vet ikke helt hva det kommer av jeg, at et aktivt sexliv er blitt mer tolerert i samfunnet, også blant kvinner. Samfunnet forandrer seg jo med tida..

skulle jo bare mangle at kvinner kan gjøre det samme som menn når det gjelder sexliv. Har personlig hatt flere sexpartnere enn min kjæreste, men det plager ingen av oss. har forresten heller ingen planer om å være utro...

Skrevet

Synes det er godt å se kvinner ta ansvar for sin egen seksualitet! Helt klart! Ikke dermed sagt at jeg støtter utroskap.... :wink:

Skrevet

Jeg kunne aldri tenke meg å være utro mot min kjære. Jeg elsker han over alt, dessuten er jeg utrolig redd for å såre andre mennesker.

Jeg vet ikke hvordan jeg skulle taklet det å ha såret min elskede på den måten. Da hadde jeg fått vondt inni meg...

Nei, det vil jeg ikke utsette noen for!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...