Gå til innhold

Må vi søke SFO plass på nytt hvert år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min hadde SFO i 1.klasse å skal forsette å ha det i 2.klasse. Søker vi på nytt hvert skoleår? Eller har vi SFO videre automatisk i 2.klasse siden vi ikke har sagr opp plassen? Sikkert veldig dumt spørsmål men dette er mitt første barn;å her vi bor åpner ikke SFO før samme dag som skolen begynner å det var litt vel sent å få svar.

Anonymkode: 47703...09a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du må søke på nytt hvert år.

Anonymkode: acec7...2a9

• Liker 2
Skrevet

Vi fikk beskjed tidligere i år at vi ikke trengte å søke for kommende skole år lenger. Alle som har plass fra før beholder plassene inntil en sier opp. 

Men er vanligt å måtte søke ja. 

Anonymkode: d755e...50b

Skrevet

Må søke for hvert år ja. I kommunen jeg bor er det søknadsfrist 1. mai.

Men du kan kontakte oppvekstkontoret i kommunen din, trenger ikke vente til SFO åpner.

Anonymkode: aab24...08e

• Liker 2
Skrevet

Vi har ikke fått beskjed/ mail om at vi må søke på nytt for 2. Klassingen vår. Vi skal vel informeres hvis vi må søke? 

Anonymkode: 4af18...7e4

• Liker 1
Skrevet

Må ikke søke på nytt i min kommune 🙂

Skrevet

Vi fikk ranselpost før ferien om at SFO-plassen videreføres med mindre den blir sagt opp.

Har du sjekket kommunens hjemmeside om du finner info der?

Anonymkode: 97201...306

Skrevet

Her jeg bor må man ikke søke hvert år. Plassen løper til man sier opp eller til ut 4.klasse. Akkurat som bhg. Du kan gå inn på kommunens hjemmesider så står det informasjon der.

Anonymkode: a2b9a...3d9

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her jeg bor må man ikke søke hvert år. Plassen løper til man sier opp eller til ut 4.klasse. Akkurat som bhg. Du kan gå inn på kommunens hjemmesider så står det informasjon der.

Anonymkode: a2b9a...3d9

Samme her

Anonymkode: aa1c6...ec3

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke fått beskjed/ mail om at vi må søke på nytt for 2. Klassingen vår. Vi skal vel informeres hvis vi må søke? 

Anonymkode: 4af18...7e4

Stort sett lite info å få, vi må søke opp info selv om vi vil vite noe. Men i vår hadde de satt opp en lapp på døra om å huske søknadsfrist om ikke annet. Men tydeligvis varierer det fra kommune til kommune.

Husker når førstemann skulle begynne på skolen. Absolutt ingen info å få om Sfo og søknadsfrist. Fant helt tilfeldig ut når det var søknadsfrist. den var egentlig utløpt, men førsteklassinger hadde heldigvis forlenget frist det året.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stort sett lite info å få, vi må søke opp info selv om vi vil vite noe. Men i vår hadde de satt opp en lapp på døra om å huske søknadsfrist om ikke annet. Men tydeligvis varierer det fra kommune til kommune.

Husker når førstemann skulle begynne på skolen. Absolutt ingen info å få om Sfo og søknadsfrist. Fant helt tilfeldig ut når det var søknadsfrist. den var egentlig utløpt, men førsteklassinger hadde heldigvis forlenget frist det året.

Sånn er det å ha skolebarn. Barnehagen nærmest overlesser foreldre med informasjon, mens skolen forventer at foreldrene skal kunne finne frem til informasjonen selv.

Anonymkode: a4735...d2d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...