Gå til innhold

Heterofil eller bifil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne på 30 år som er usikker på min legning. 

Jeg har helt siden jeg var 16 år vært usikker om jeg er heterofil, bifil. 

Jeg har hatt et forhold med en mann, hvor vi fikk 2 barn.  Det ble slutt etter 7 år sammen. 

Jeg har også hatt følelser for en mann etter den tid,men kjenner det er ufattelig vanskelig å få kjærlige følelser for noen sånn generelt. 

Jeg vet at jeg også er tiltrukket av damer. Jeg ser oftere på damer enn menn, er mer tiltrukket av dame kropper, fantaserer om dem. Jeg blir mer kåt av å tenke på damer enn menn. Mulig det handler om at jeg aldri har vært borti damer på den måten,  likevel har jeg aldri hatt følelser for ei dame, derfor er jeg veldig usikker på om jeg er bifil. Jeg har lyst å eksperimentere med damer, tenker stadig på det, men på en annen side synes jeg det er veldig skummelt og tørr ikke. Jeg er egentlig ikke typen til å eksperimentere fordi jeg er veldig følsom og liker best å kjenne personen jeg holder på med. Sex gir meg ikke så mye uten følelser. Føler jeg er for voksen til å eksperimentere selv om jeg kansje ikke er det. Det plager meg at jeg ikke vet om jeg er bifil. Jeg har alltid vært usikker, men det har ikke vært noe problem siden jeg får følelser for menn. Føler og tenker at det kansje ikke er skjønnet som er så viktig men personen du forelsker deg i. Om det er mann eller damer spiller liten rolle. Likevel plager deg meg at jeg ikke vet hva det jeg tenker eller føler om damer betyr. 

Dette er sannsynligvis umulig å få svar på uten å prøve meg frem men likevel, har noen erfaringer rundt dette? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Tahlia skrev:

Jeg er en kvinne på 30 år som er usikker på min legning. 

Jeg har helt siden jeg var 16 år vært usikker om jeg er heterofil, bifil. 

Jeg har hatt et forhold med en mann, hvor vi fikk 2 barn.  Det ble slutt etter 7 år sammen. 

Jeg har også hatt følelser for en mann etter den tid,men kjenner det er ufattelig vanskelig å få kjærlige følelser for noen sånn generelt. 

Jeg vet at jeg også er tiltrukket av damer. Jeg ser oftere på damer enn menn, er mer tiltrukket av dame kropper, fantaserer om dem. Jeg blir mer kåt av å tenke på damer enn menn. Mulig det handler om at jeg aldri har vært borti damer på den måten,  likevel har jeg aldri hatt følelser for ei dame, derfor er jeg veldig usikker på om jeg er bifil. Jeg har lyst å eksperimentere med damer, tenker stadig på det, men på en annen side synes jeg det er veldig skummelt og tørr ikke. Jeg er egentlig ikke typen til å eksperimentere fordi jeg er veldig følsom og liker best å kjenne personen jeg holder på med. Sex gir meg ikke så mye uten følelser. Føler jeg er for voksen til å eksperimentere selv om jeg kansje ikke er det. Det plager meg at jeg ikke vet om jeg er bifil. Jeg har alltid vært usikker, men det har ikke vært noe problem siden jeg får følelser for menn. Føler og tenker at det kansje ikke er skjønnet som er så viktig men personen du forelsker deg i. Om det er mann eller damer spiller liten rolle. Likevel plager deg meg at jeg ikke vet hva det jeg tenker eller føler om damer betyr. 

Dette er sannsynligvis umulig å få svar på uten å prøve meg frem men likevel, har noen erfaringer rundt dette? 

Det er forskjell på bifil og biseksuell. Jeg anser meg som heterofil, men biseksuell. Samme kan det egentlig være, man føler det man gjør. Hva det heter spiller mindre rolle:)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har det på samme måte som deg bare motsatt. Forelsker meg i og interesserer meg kun for kvinner, men kan være tiltrukket av og ha sex med menn også. Har funnet ut at jeg er lesbisk men biseksuell. Kanskje du er heterofil og biseksuell? 

Anonymkode: e272d...6b4

• Liker 1
Skrevet

Ta deg en tur på paradedagene neste år. Det er stedet å finne ut. Hvertfall på "damenes aften". 

Går ann å titte litt, og deretter dra igjen om du ikke trives. Jeg syntes det er et morsomt arrangement enten man er bifil eller ei. 

Anonymkode: a9f8d...a7c

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det på samme måte som deg bare motsatt. Forelsker meg i og interesserer meg kun for kvinner, men kan være tiltrukket av og ha sex med menn også. Har funnet ut at jeg er lesbisk men biseksuell. Kanskje du er heterofil og biseksuell? 

Det kan veldig godt være. Jeg vet virkelig ikke. Men hvis man da er seksuelt tiltrukket av ei dame burde man vel kunne få følelser for ei dame også? Første bud for å utvikle følelser er vel tiltrekning? Og hvis man liker personen så kan man utvikle følelser ? Eller? 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg en tur på paradedagene neste år. Det er stedet å finne ut. Hvertfall på "damenes aften". 

Går ann å titte litt, og deretter dra igjen om du ikke trives. Jeg syntes det er et morsomt arrangement enten man er bifil eller ei. 

Hva er dette? 

Skrevet

Still deg selv spørsmålet om du kunne levd med en kvinne. Hvis du ikke kan det så er du trolig bisexuell. Åpent for sex med samme kjønn, men heterofil i den forstand at du kun vil leve med en av motsatt kjønn.

Skrevet

Akkuratt nå, er jeg på et punkt i livet der jeg ønsker at jeg er 

Akkurat nå, Fireflies skrev:

Still deg selv spørsmålet om du kunne levd med en kvinne. Hvis du ikke kan det så er du trolig bisexuell. Åpent for sex med samme kjønn, men heterofil i den forstand at du kun vil leve med en av motsatt kjønn.

Akkurat nå, er jeg på et punkt i livet der jeg kunne ønske å leve med ei dame og ikke en mann. Jeg er derimot usikker om jeg evner å få følelser for damer. 

Skrevet
1 minutt siden, Tahlia skrev:

Akkuratt nå, er jeg på et punkt i livet der jeg ønsker at jeg er 

Akkurat nå, er jeg på et punkt i livet der jeg kunne ønske å leve med ei dame og ikke en mann. Jeg er derimot usikker om jeg evner å få følelser for damer. 

For å leve i ett forhold så bør man jo ha ett snev av følelser. Men det kan jo være du er bifil og ikke har møtt den jenta du vil forelske deg i. Det kan være at du kun er bisexuell.

Et alternativ er rett og slett å date kvinner. Da finner du det ut.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Tahlia skrev:

Hva er dette? 

Oslo pride. 

Gay parade i midten av juni hvert år. Mye mer enn en parade. Taler, show, utstillinger, konserter, utekvelder mm. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oslo pride. 

Gay parade i midten av juni hvert år. Mye mer enn en parade. Taler, show, utstillinger, konserter, utekvelder mm. 

Høres jo gøy ut altså men jeg er ikke så super sosial og liker ikker så mye folk på engang så det er nokk ikke noe for meg da. 

Skrevet
3 minutter siden, Tahlia skrev:

Det kan veldig godt være. Jeg vet virkelig ikke. Men hvis man da er seksuelt tiltrukket av ei dame burde man vel kunne få følelser for ei dame også? Første bud for å utvikle følelser er vel tiltrekning? Og hvis man liker personen så kan man utvikle følelser ? Eller? 

Ja man kan utvikle følelser for en person man er tiltrukket av uavhengig av legningen sin. 

Skrevet

Lurte litt på det selv en stund men kom frem til at kvinner interesserer meg kun seksuelt og jeg kunne ikke levd i et forhold med en kvinne. Jeg har hatt sex med kvinner men ser ingen måte å leve med en annen kvinne på. 

Så jeg er heterofil og biseksuell. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Fireflies skrev:

For å leve i ett forhold så bør man jo ha ett snev av følelser. Men det kan jo være du er bifil og ikke har møtt den jenta du vil forelske deg i. Det kan være at du kun er bisexuell.

Et alternativ er rett og slett å date kvinner. Da finner du det ut.

Ja. For å leve i et forhold trenger man å ha dype følelser. 

Jeg er som sagt redd for å date damer fordi jeg er usikker på om jeg faktisk er bifil eller ei. Føles feil og utfordrende å treffe damer. Både fordi jeg ikke eier erfaring og fordi jeg ønsker å lete etter et seriøst forhold. Føler jeg må være sikker hva jeg ønsker. Men jeg finner vel aldri utav det hvis ikke jeg prøver. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Tahlia skrev:

Høres jo gøy ut altså men jeg er ikke så super sosial og liker ikker så mye folk på engang så det er nokk ikke noe for meg da. 

Jo, blir rent ned av masse deilige damer. Try it!

Anonymkode: 699b5...a03

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Tahlia skrev:

Ja. For å leve i et forhold trenger man å ha dype følelser. 

Jeg er som sagt redd for å date damer fordi jeg er usikker på om jeg faktisk er bifil eller ei. Føles feil og utfordrende å treffe damer. Både fordi jeg ikke eier erfaring og fordi jeg ønsker å lete etter et seriøst forhold. Føler jeg må være sikker hva jeg ønsker. Men jeg finner vel aldri utav det hvis ikke jeg prøver. 

Dating er jo en måte på å finne ut om man vil være med den personen eller ikke. Det er ikke nødvendig å date en person i flere måneder, men rett og slett gå ut på ett par dater og se an.

Hva erfaring gjelder så har ingen det når de forsøker å finne det ut om man er hetero eller skeiv.

Forsøk ett par dater. Det verste som skjer er at du innser du ikke har følelser for kvinner.

Skrevet
3 minutter siden, Fireflies skrev:

Dating er jo en måte på å finne ut om man vil være med den personen eller ikke. Det er ikke nødvendig å date en person i flere måneder, men rett og slett gå ut på ett par dater og se an.

Hva erfaring gjelder så har ingen det når de forsøker å finne det ut om man er hetero eller skeiv.

Forsøk ett par dater. Det verste som skjer er at du innser du ikke har følelser for kvinner.

Ja kansje det. Kansje jeg finner ut om det føles riktig eller feil. Følelser synes jeg er vanskelig når det gjelder menn også da. Har vært singel i 5 år, vært på endel date men kun truffet en jeg fikk følelser for. Blir mange ganger frustrert over hvor vanskelig det er for meg å utvikle følelser for noen. Men det kommer vel når det kommer uavhengig av om det er dame eller mann. Jeg får prøve å gå på noen date. 

• Liker 1
Skrevet

Har du kun tenkt på damer seksuelt? Eller har du møtt en dame du har hatt lyst til å være sammen med, finne på noe med eller bare ligge inntil/være nær? Mer enn som venner? At du gleder deg litt ekstra til at akkurat hun kommer på festen, at hun blir med når en gjeng skal ut å spise?

Om svaret på dette er ja er du klar for date!

Anonymkode: 1862c...919

Skrevet
På 14.8.2019 den 9.18, AnonymBruker skrev:

Har du kun tenkt på damer seksuelt? Eller har du møtt en dame du har hatt lyst til å være sammen med, finne på noe med eller bare ligge inntil/være nær? Mer enn som venner? At du gleder deg litt ekstra til at akkurat hun kommer på festen, at hun blir med når en gjeng skal ut å spise?

Om svaret på dette er ja er du klar for date!

Anonymkode: 1862c...919

Jeg ser på damer jeg synes er fine. Jeg har ikke opplevd så mye det å truffet ei som jeg kunne sett for meg å være sammen med på den måten som du beskriver. 

Jeg har opplevd å tenkt seksuelt med ei veninne jeg har. Men tror kansje jeg har en illusjon i Hode mitt om hvordan ting kunne ha vært om det ble oss fordi vi passer så godt ilag. 

Har opplevd å drømme seksuelt om henne og slått mine tanker om hvordan det hadde vært å være kjærester. Samtidig vet jeg ikke om jeg har vennskapelig følelser eller kjærlige følelser for henne. Hvis jeg hadde ekstremt sterke følelser på den måten burde jeg vel merke det tenker jeg? Så kansje d bare er en illusjon og en drøm? Jeg vet ikke. Men hun er den eneste veninna jeg har tenkt seksuelt om. 

Skrevet

Lurer på hvordan følelsene mine hadde utviklet seg hvis jeg var intim med ei dame. Kommer følelser lettere når man er intime? Fordi der er jo forskjellen på hva jeg har erfart. Jeg har erfart å være intim og seksuell med en mann og utviklet følelser men jeg har aldri vært intim med ei dame. Som venner sitter det jo litt avstand mellom en, man er jo ikke intim på den måten. Men følelser kommer kansje uavhengig av intimitet? Jeg er vel lettere forvirret 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...