Gå til innhold

Hva kan andre gjøre med feite barn / ungdommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Desom foreldrene ikke bryr seg, ikke ser hvilken vei det egentlig går med barna deres, eller rett og slett ikke KLARER å gjøre noe for å hindre overvekt hos barna / ungdommene deres. 

Kan for eksempel helsesøster fra skolen, eller en eller annen instans, gripe inn og sørge for at barnet (og deres foreldre) får oppfølging, trening og mer korrekt diett / kosthold? Eller kan ikke helsestasjonen (eller andre grupper) gjøre noe som helst annet enn å komme med forslag til foreldrene, og bare HÅPE at foreldrene tar tak i ting selv? 

Anonymkode: bc824...fe6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åherregud! Hva feiler dere nordmenn? Må alt blandes inn hele forbaskede tiden? Styret, leder, politi, barnevern og nå også helsesøster? 

Pass på dere selv og prøv å rydd opp litt selv. Maken til hjelpeløshet og å bry seg pluss å tyste og sladre. Gi dere! 

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Åherregud! Hva feiler dere nordmenn? Må alt blandes inn hele forbaskede tiden? Styret, leder, politi, barnevern og nå også helsesøster? 

Pass på dere selv og prøv å rydd opp litt selv. Maken til hjelpeløshet og å bry seg pluss å tyste og sladre. Gi dere! 

Jaaa, drit i å tenke på andre, og prøve å hindre barn/ungdommers liv og helse i å bli ødelagt. 

Dust. 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Glød skrev:

Jaaa, drit i å tenke på andre, og prøve å hindre barn/ungdommers liv og helse i å bli ødelagt. 

Dust. 

Få deg litt respekt du, og lær deg at folk velger hvordan de vil leve og hva de vil gjøre helt uavhengig av hva DU mener er rett. Har du ikke nok med deg selv?

"Dust" er brukerangrep. Skal jeg løpe til moderatoren her? Jez!! 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Få deg litt respekt du, og lær deg at folk velger hvordan de vil leve og hva de vil gjøre helt uavhengig av hva DU mener er rett. Har du ikke nok med deg selv?

"Dust" er brukerangrep. Skal jeg løpe til moderatoren her? Jez!! 

Jeg har mer enn nok med meg selv, men hvis noen bedriver barnemishandling står jeg ikke stille og ser på. 

Det er kanskje du som burde "få seg litt respekt du" for andre som trenger at noen bryr seg. 

Skrevet
Akkurat nå, Glød skrev:

Jeg har mer enn nok med meg selv, men hvis noen bedriver barnemishandling står jeg ikke stille og ser på. 

Det er kanskje du som burde "få seg litt respekt du" for andre som trenger at noen bryr seg. 

Barnemishandling blir meldt til BV av skole eller bhg om barnets liv og helse står på spill. Har du selv hatt vektproblem siden du mener at dette er så viktig? Men dette handler ikke om deg.

Forøvrig så bryr jeg meg om andre. Men jeg stikker ikke nesa mi bort i alt og tror jeg kan og vet best til enhver tid. 

• Liker 2
Skrevet

Noen folk er helt sprø rundt dette med overvekt og føler at det gir dem rett til å nærmest trakassere dem det gjelder.

Svaret er: nei, du kan ikke tvangsslanke andre sine barn. 

Jeg var selv overvektig som barn og det gikk rett og slett bare over da jeg ble eldre. Jeg hadde følt meg helt forferdelig om andre voksne skulle kommentert, ment og overkjørt meg eller foreldrene mine på den måten. 

Foreldrene vet sikkert at barnet er overvektig og det kommer nok opp i en helsekontroll av noe slag. Man skal trå varsomt rundt barn med tanke på vekt og signalene man sender ut. Spiseforstyrrelser og forvridde syn på egen kropp er et alvorlig samfunnsproblem i dette landet.

Anonymkode: 610bf...7ec

• Liker 11
Skrevet
24 minutter siden, Glød skrev:

Dust. 

Pass på deg selv du fremfor å «bekymre» deg for andre.

Anonymkode: 64605...6ba

• Liker 5
Skrevet
19 minutter siden, Glød skrev:

Barnemishandling du😂😂 Man burde seriøst få konsekvenser for å løpe til offentlige om alt mulig rart som liksom er «omsorgssvikt».

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen folk er helt sprø rundt dette med overvekt og føler at det gir dem rett til å nærmest trakassere dem det gjelder.

Anonymkode: 610bf...7ec

Enig med deg! 

Anonymkode: d835e...f9a

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barnemishandling du😂😂 Man burde seriøst få konsekvenser for å løpe til offentlige om alt mulig rart som liksom er «omsorgssvikt».

Dette med konsekvenser. Jeg er så enig! Det er noe som heter "hensynsløs adferd" Det burde blitt brukt mot mennesker som melder i hytt og pine. At en ikke kan la andre være i fred...

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Dette med konsekvenser. Jeg er så enig! Det er noe som heter "hensynsløs adferd" Det burde blitt brukt mot mennesker som melder i hytt og pine. At en ikke kan la andre være i fred...

Det er en form for trakassering og såvidt jeg vet så blir man «notert» hos bl.a bv hvis man melder ifra om alt mulig rart man er «bekymret» om. Men det er jo ikke nok, bøter hadde vært noe som hadde satt disse «bekymringsfulle» menneskene på plass, om ikke advarsler. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en form for trakassering og såvidt jeg vet så blir man «notert» hos bl.a bv hvis man melder ifra om alt mulig rart man er «bekymret» om. Men det er jo ikke nok, bøter hadde vært noe som hadde satt disse «bekymringsfulle» menneskene på plass, om ikke advarsler. 

Jeg er enig. Blir helt satt ut av hvor mye en bryr seg med andre. Det er ikke ok. 

• Liker 1
Skrevet

Nå er det vel og stor forskjell på en 5 åring, og en 16 åring. Hvordan skal man stoppe en 16 åring, som jobber og tjener sine egne penger, som går til godteri og junk? Bar følges opp av helsestasjonen, og de prater med foreldrene, er barnet overvektig eller undervektig. 

Anonymkode: 3b1d1...cd5

• Liker 3
Skrevet

Hva veit vel du om at ingen bryr seg?  Jeg var ikke overvektig, men begynte på p-piller som 12 åring pga alvorlige kvise utbrudd. La på meg masse de tre første månedene. Spiste som en hest,  moren min prøvde å stoppe meg. Men jeg nektet å høre på henne. Ikke mye foreldre får gjort hvis ikke barnet samarbeider. 

Klarte å slanke av meg 30 kg innen jeg var 20. Hjalp ikke hva moren min eller legen sa skal jeg si deg. 

Anonymkode: d6c21...f0d

• Liker 1
Skrevet

Innvandrerkvinner er forresten overrepresentert når det gjelder diabetes type 2, en livsstilssykdom. 

Anonymkode: 25693...f2a

• Liker 2
Skrevet

Har selv en niese på 13, som nå veier nesten 100kg. Syns det er tragisk at ingen har gjort noe for å stoppe trenden. Hu blir bare større og større. mor har tatt slankeop, og kostholdet og omsorgen er elendig. Men det påstås at jentungen har prata en del med bl.a hs. Men fortsatt ingenting som skjer. Fryktelig trist. For ordens skyld har bv vært i bildet flere ganger, dog ikke de siste årene.

Vi rundt står bare maktesløse og ser på 😕

Anonymkode: 07e40...fed

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Desom foreldrene ikke bryr seg, ikke ser hvilken vei det egentlig går med barna deres, eller rett og slett ikke KLARER å gjøre noe for å hindre overvekt hos barna / ungdommene deres. 

Kan for eksempel helsesøster fra skolen, eller en eller annen instans, gripe inn og sørge for at barnet (og deres foreldre) får oppfølging, trening og mer korrekt diett / kosthold? Eller kan ikke helsestasjonen (eller andre grupper) gjøre noe som helst annet enn å komme med forslag til foreldrene, og bare HÅPE at foreldrene tar tak i ting selv? 

Anonymkode: bc824...fe6

Nei, ingen instanser griper inn. Foreldre som oppsøker og ønsker hjelp og veiledning får det. Helsesøster kan komme med forslag men hjelper ikke hvis ikke foreldrene følger rådende. 

Anonymkode: e3865...c60

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innvandrerkvinner er forresten overrepresentert når det gjelder diabetes type 2, en livsstilssykdom. 

Men det handler ikke bare om livsstil men også at man er mer genetisk disponert hvis man er fra asiatiske land. 

Men hva var poenget med innlegget ditt?

Anonymkode: 7939a...329

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva feiler det deg, din utlending? Dra tilbake dit du kom i fra du, hvis det er så ille i dette landet her! Maken til frekkhet.

Syns ikke det er ille i Norge 🙂 men er lei av at man skal bry seg med absolutt alt. Skal ikke skjære alle over en kam. Det er ikke riktig. Det er mange som bryr seg på riktig måte. Og mange som IKKE stikker nesa si i alt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...