AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #1 Skrevet 12. august 2019 Ber dere inn til litt kaffe og kaker eller har dere sluttet? I min familie så er det på vei ut nå virker det som og jeg lurer på hva som er vanlig. det som er spesielt i vår familie er at vi ikke har noe kontakt i hverdagen ellers heller, ikke noe treff, tlfsamtaler, SMS, SoMe så når også bursdagene blir kuttet ut så blir det til at samværet i vår familie nå er redusert til 5 ganger (barnebursdager og jul) i året selvom vi bor i en radius av 15 min fra hverandre. Det vil si i snitt hver 2,5 mnd. Pga datoer så blir den ene gangen 4 mnd mellom vi ses eller høres. Er dette virkelig normalt? Ikke vært noe krangel eller lignende så bare ville høre om noen hadde noen synspunkter her om hva som er normalen der ute. Anonymkode: eefca...c7b 1
antonie Skrevet 12. august 2019 #2 Skrevet 12. august 2019 I vår familie inviterer vi stort sett alltid til noe. Noen ganger utgår det selvfølgelig, men stort sett så blir det alltid en liten samling i forbindelse med bursdag. 6
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #3 Skrevet 12. august 2019 1 minutt siden, antonie skrev: I vår familie inviterer vi stort sett alltid til noe. Noen ganger utgår det selvfølgelig, men stort sett så blir det alltid en liten samling i forbindelse med bursdag. Takk for svar 🙂 Ts Anonymkode: eefca...c7b
Pal Fungi Skrevet 12. august 2019 #4 Skrevet 12. august 2019 2 minutter siden, antonie skrev: I vår familie inviterer vi stort sett alltid til noe. Noen ganger utgår det selvfølgelig, men stort sett så blir det alltid en liten samling i forbindelse med bursdag. Samme her også, og alltid jeg som baker 😊
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #5 Skrevet 12. august 2019 Akkurat nå, KittyNose skrev: Samme her også, og alltid jeg som baker 😊 Takk for svar 🙂 ts Anonymkode: eefca...c7b
solmåneogstjerner Skrevet 12. august 2019 #6 Skrevet 12. august 2019 Jeg inviterer til kake og kaffe når jeg har bursdag. Men det er kun for barnas skyld. De vil at jeg skal feire bursdagen min. Det er virkelig ikke noe behov fra min side men barna vil ha kake... 😂 derfor inviterer jeg foreldre, søsken og evt andre som er i nærheten. Hadde jeg ikke hatt barn hadde jeg aldri gjort det
Heisenberg Skrevet 12. august 2019 #7 Skrevet 12. august 2019 Vi feirer lite voksenbursdager men det er vel mest fordi vi er en familie med så mange barn at det holder med at vi feirer dem. Neste alle i familien er yrkesaktive og har «bedre» ting å bruke en lørdag på enn å gå i selskap.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #8 Skrevet 12. august 2019 Vi feirer alle bursdager. Synes det er flott å samle familien i en travel hverdag hvor man gjerne ikke ser alle like mye. Anonymkode: af15b...4c3 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #9 Skrevet 12. august 2019 Feirer aldri voksenbursdager, men nå er alle blitt voksne/ unge voksne og ingen av oss yngste har fått barn enda. Feirer ofte romjula og enkelte andre dager, men ikke bursdager for voksne og sånn har det vært lenge. Anonymkode: b6fd4...e7d 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #10 Skrevet 12. august 2019 9 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Jeg inviterer til kake og kaffe når jeg har bursdag. Men det er kun for barnas skyld. De vil at jeg skal feire bursdagen min. Det er virkelig ikke noe behov fra min side men barna vil ha kake... 😂 derfor inviterer jeg foreldre, søsken og evt andre som er i nærheten. Hadde jeg ikke hatt barn hadde jeg aldri gjort det Trist at du ikke ville gjort det uten barn da, men godt at du gjør det for ungene dine 🙂 6 minutter siden, Heisenberg skrev: Vi feirer lite voksenbursdager men det er vel mest fordi vi er en familie med så mange barn at det holder med at vi feirer dem. Neste alle i familien er yrkesaktive og har «bedre» ting å bruke en lørdag på enn å gå i selskap. Ja det er det jeg begynner å skjønne nå.. har «bedre» ting å bruke en lørdag på enn å gå i selskap... familie begynner å bli noe som folk ser på som bare et nødvendig onde. Triste greier ☹️ 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi feirer alle bursdager. Synes det er flott å samle familien i en travel hverdag hvor man gjerne ikke ser alle like mye. Anonymkode: af15b...4c3 Helt enig med deg 👍😃 ts Anonymkode: eefca...c7b
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #11 Skrevet 12. august 2019 Her er det kun svigers som inviterer til bursdag. Jeg har nok med bursdag til tre unger 😂 Anonymkode: 0da63...94c 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #12 Skrevet 12. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feirer aldri voksenbursdager, men nå er alle blitt voksne/ unge voksne og ingen av oss yngste har fått barn enda. Feirer ofte romjula og enkelte andre dager, men ikke bursdager for voksne og sånn har det vært lenge. Anonymkode: b6fd4...e7d Så dere er kun sammen i jula? Ts Anonymkode: eefca...c7b
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #13 Skrevet 12. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her er det kun svigers som inviterer til bursdag. Jeg har nok med bursdag til tre unger 😂 Anonymkode: 0da63...94c Takk for svar 🙂Ts Anonymkode: eefca...c7b
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #14 Skrevet 12. august 2019 Vi er en liten familie, der alle er voksne. Men vi som bor i her i byen samles alltid og " feirer". Feirer i hermetegn fordi det er ikke noe annet enn at jeg baker ei kake og vi drikker kaffe og skravler. Men det syns vi er koselig, familie er veldig viktig for oss. Anonymkode: c0de4...dce
antonie Skrevet 12. august 2019 #15 Skrevet 12. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er det jeg begynner å skjønne nå.. har «bedre» ting å bruke en lørdag på enn å gå i selskap... familie begynner å bli noe som folk ser på som bare et nødvendig onde. Triste greier ☹️ Anonymkode: eefca...c7b Vil legge til at det er svært sjeldent vi legger bursdager til lørdager da det er vanskeligere å samle familien da. Vi bruker ofte søndagene til dette, eller så tar vi det på selve dagen. Noen gange er det kun kaffe og kaker, andre ganger bare mat og så har det også hendt at vi møtes ute for å spise.
Snusleppe Skrevet 12. august 2019 #16 Skrevet 12. august 2019 Her feirer vi alle som stammer ned fra min mormor og morfar, både eldre og barn! Vi ser hverandre veldig ofte i hverdagen også, og spiser ofte middager sammen, drikker kaffe eller rett og slett bare skravler. Stor nær familie, veldig koselig!
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #17 Skrevet 12. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi er en liten familie, der alle er voksne. Men vi som bor i her i byen samles alltid og " feirer". Feirer i hermetegn fordi det er ikke noe annet enn at jeg baker ei kake og vi drikker kaffe og skravler. Men det syns vi er koselig, familie er veldig viktig for oss. Anonymkode: c0de4...dce Takk for svar 🙂 det er det jeg skulle ønske her også, familie er viktig for meg, men for de andre i vår familie er det tydeligvis ikke interessant og at de ser på det som pes og har bedre ting å gjøre. Jeg er helt enig med deg, trenger ikke være svære greiene, men en kaffekopp og et kakestykke eller litt is og frukt greier alle hvis de ønsker det. Ts Anonymkode: eefca...c7b
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #18 Skrevet 12. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er det jeg begynner å skjønne nå.. har «bedre» ting å bruke en lørdag på enn å gå i selskap... familie begynner å bli noe som folk ser på som bare et nødvendig onde. Triste greier ☹️ Anonymkode: eefca...c7b Nå var det vel strengt tatt ikke at familie er et onde vedkommende skrev. Jeg kjenner meg veldig igjen i det, og jeg liker familien min! Men når jeg har tre søsken og mannen to, og alle har 2-5 barn, så er jeg sjeleglad for at vi ikke feirer hverandres 38- og 44-årsdager. Vi feirer runde tall, og foreldrene våre, og det er jammen mange nok lørdager/søndager selv for oss familiekjære. Anonymkode: 92216...8e7 2
Heisenberg Skrevet 12. august 2019 #19 Skrevet 12. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er det jeg begynner å skjønne nå.. har «bedre» ting å bruke en lørdag på enn å gå i selskap... familie begynner å bli noe som folk ser på som bare et nødvendig onde. Triste greier ☹️ Anonymkode: eefca...c7b 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så dere er kun sammen i jula? Ts Anonymkode: eefca...c7b Nei vi er sammen såpass ofte at vi velger å ikke feire voksenbursdager med mindre det er runde tall. Mange av oss jobber turnus og derfor er det vanskelig å finne en dag som passer alle. Å få den logistikken til å gå opp forbeholder vi barnas bursdager. Vi ses uansett flere ganger i måneden.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #20 Skrevet 12. august 2019 3 minutter siden, antonie skrev: Vil legge til at det er svært sjeldent vi legger bursdager til lørdager da det er vanskeligere å samle familien da. Vi bruker ofte søndagene til dette, eller så tar vi det på selve dagen. Noen gange er det kun kaffe og kaker, andre ganger bare mat og så har det også hendt at vi møtes ute for å spise. Ja jeg er helt enig med deg. Det er slik det kunne gjøres hvis folk hadde interesse for det, men ikke i vår familie tydeligvis☹️ Ts Anonymkode: eefca...c7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå