AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #1 Skrevet 12. august 2019 Etter å ha bodd borte i ca 1 år måtte jeg flytte hjem igjen da kjæresten min gjorde det slutt... det førte til at jeg måtte flytte hjem igjen med foreldre mine. Det som nå er saken er at jeg ofte drar ut på helger og endre opp på nach, jeg liker å henge med venner på kvelden og somme dager når jeg ikke jobber kan det bli sent. De vil alltid vite hvem jeg henger med til en hver tid, alltid vite hvem jeg snakket med, hvor jeg har vært og hva vi gjorde. Jeg føler jeg ikke har noe privatliv. Det skal også sies at jeg aldri har gjort noe «galt». Jeg blir litt frustrert og måten de spør på er ikke på den «kule» måten det er alltid en alvorsprat som ligger bak og en «alvorlig» setting... jeg jobber mens jeg studerer og derfor bor jeg på hjemplassen min og ikke på studiestedet da jeg ikke trivdes så godt dær. Nå maser de om te jeg må flytte dit osv, men jeg kjenner på magefølelsen min te det blir feil. Jeg har prøvd å sagt at jeg er 21 og at de ikke må bekymre seg eller være «irriterte» over det jeg holder på me som angår mitt liv... er jeg egoistisk som tenker sånn? Jeg trenger noen råd for eventuelt at det skal bli litt bedre for meg selv eller hva jeg kan si... det skal også sies at mitt forhold til mine foreldre alltid har vært litt anspent, jeg kan ikke fortelle de noe fordi de blir så hysteriske jeg må alltid lyve og jeg misunner vennen mine som har et helt annet type forhold til sine foreldre Anonymkode: add85...ede
SoWhat? Skrevet 12. august 2019 #2 Skrevet 12. august 2019 Kompisen min flyttet hjem i en periode etter flere års studier Hans foreldre brydde seg plutselig med alt. Så det er ikke utypisk når en bor med foreldre. Kompisen min holdt ut en måned. Han har supert forhold til foreldrene, men det blir lett vanskelig om en bor under samme tak. Like greit å flytte for seg selv 6
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. august 2019 #3 Skrevet 12. august 2019 Nei, de har ingenting med å blande seg.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #4 Skrevet 12. august 2019 Ganske vanlig. Jeg er 28 (kvinne), bor ikke hjemme og får det fra mor.... Siste var at jeg i det siste tilbringer mye tid med en kar. Jeg ønsker å bli kjent med han og la det gå litt tid grunnet sist brudd, og vil vente med å fortelle om det. Mamma spør og graver, jeg sa jeg treffer en venn. Hun spurte videre om det var en "friend med bennefit"... altså hallo! 28 år! Anonymkode: 327d8...e80 4
Gjest theTitanic Skrevet 12. august 2019 #5 Skrevet 12. august 2019 De har ikke noe med hva du gjør, men desverre bor du under deres tak og er derfor prisgitt deres godvilje..
Gjest theTitanic Skrevet 12. august 2019 #6 Skrevet 12. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ganske vanlig. Jeg er 28 (kvinne), bor ikke hjemme og får det fra mor.... Siste var at jeg i det siste tilbringer mye tid med en kar. Jeg ønsker å bli kjent med han og la det gå litt tid grunnet sist brudd, og vil vente med å fortelle om det. Mamma spør og graver, jeg sa jeg treffer en venn. Hun spurte videre om det var en "friend med bennefit"... altså hallo! 28 år! Anonymkode: 327d8...e80 Setter du ikke ned foten så spør folk om hva som helst. VAR det en friend with benefits..?
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #7 Skrevet 12. august 2019 Du har jo selv valgt bort privatlivet ditt når du flytter hjem igjen til foreldrene dine. Flytt for deg selv og lær deg å stå på egne ben denne gangen i stedet for å bare flytte inn til en kjæreste der du bli bostedsløs når du blir dumpet. Anonymkode: 2a159...473 22
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #8 Skrevet 12. august 2019 2 minutter siden, theTitanic skrev: Setter du ikke ned foten så spør folk om hva som helst. VAR det en friend with benefits..? Jeg har sagt at jeg ikke ønsker å snakke om den delen av livet mitt. Ooog mamma ble lei seg av det, men fortsatte senere å spørre. Skal vite alt, så nei, jeg svarte ikke på det. Vi er kjærester.... men det vet ikke hun, ennå... Anonymkode: 327d8...e80 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #9 Skrevet 12. august 2019 Nå bor min 20 åring hjemme. Og jeg vil vite om hun blir borte hele natten. Eller at hun skal ut på byen og ikke kommer hjem før sent. Og hun er flink og gir alltid beskjed. Dette er jo fordi jeg blir bekymret for henne. Hvis hun sier hun skal på fest, så er hun her ikke neste morgen, så tenker jeg det verste. Da er det veldig fint å våkne opp til mld, om at hun overnatter hos noen. Og nei, jeg trenger ikke å vite hvem hun overnatter hos. Anonymkode: baa80...829 22
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #11 Skrevet 12. august 2019 Så lenge du bor under deres tak, så må du nok nesten følge deres regler. Anonymkode: e9588...bc2 11
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #12 Skrevet 12. august 2019 Ønsker du å lever livet ditt som om du bor alene uten å ta hensyn til noen så flytt for deg selv! Bor du hjemme hos dine foreldre får du bare godta at de blander seg i ditt liv. Regner med at det ikke er for å være jævlig at de lurer på hvor du er og hvem du er med akkurat? Men for at de bryr seg om deg. Når det er sagt så ska du være glad du ikke bor her for nachspiel er noe ungdommene her i hus har fått klar beskjed om ikke er aktuelt, for det er ofte der dritten skjer... Anonymkode: f5f32...e0a 5
Tiuren Skrevet 12. august 2019 #13 Skrevet 12. august 2019 Du har rett på et privatliv når du er 21, men har valgt det bort. Kort og greit. Greia er at du og har valgt bort dine foreldres privatliv, de kan jo ikke lenger ha de ville swingersfestene hver lørdag sålenge du bor der! 12
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #14 Skrevet 12. august 2019 Du trenger ikke å være avhengig av en kjæreste for å bo borte fra foreldrene dine. Flytt for deg selv. Anonymkode: 13a8d...c7c 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #15 Skrevet 12. august 2019 Så lenge du bur heima bør di få vita når du kjem heim eller ikkje. Trenger ikkje bli for privat, det handler om sikkerhet. Eg budde 6 månader med mine foreldre i voksen alder igjen. Alle orienterte kvarandre om dagsplanar utan å grave etter intime detaljer. Anonymkode: 624df...ade 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #16 Skrevet 12. august 2019 TS, dette kommer fra en godt voksen kvinne, med en voksen datter som et par ganger har måttet flyttet hjem i kortere perioder. Kan nevne at jeg bor i liten leilighet. Da var det sånn at hun ga beskjed om hun f.eks overnattet annetsteds og ikke kom hjem til kvelden, noe mer enn det har jeg ikke noe med å spørre om. Selv om hun er datteren min, så betyr ikke det at hun er et umyndig barn så snart vi er under samme tak. Slik jeg ser det, er det forskjell på å ha et forhold til voksne barn der man kan snakke greit om diverse(også noen private ting), og å drive med utspørring og "avhør" av voksne barn bare fordi de midlertidig bor hjemme. Anonymkode: 8baf8...dd0 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #17 Skrevet 12. august 2019 Du må jo bare flytte hjemmefra. Foreldre har ikke rett til å blande seg, men når du bor hos de blir det fort sånn allikevel. Anonymkode: 4d7a1...86e 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #18 Skrevet 12. august 2019 Bor du hjemme må du tåle at de spør, su lever under deres regler. Flytt for deg selv og gjør hva du vil. Synes ikke synd på deg... Anonymkode: 6ad47...808 2
Gjest Mocchhaa Skrevet 12. august 2019 #19 Skrevet 12. august 2019 Det er jo ikke alle som liker at det kommer noen inn til alle døgnets tider, uten å være klar over det Mulig de tråkker over noen grenser med tanke på hvor gammel du er, kanskje det går ant å møte dem på halvveien?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #20 Skrevet 13. august 2019 Problemet er bare at jeg bor på en liten plass hvor det ikke er så lett å få tak i egen leilighet, og blir derfor nødt til å bli værende hoss mine foreldre Anonymkode: add85...ede
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå