Gå til innhold

Er det kjønnsdiskriminering når en statlig enhet bare ansetter kvinner, selv om det er like mange mannlige som kvinnelige søkere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort: 

En ganske kjent statlig enhet skulle nylig ansette 10 nye ansatte. Det var rundt 100 søkere på stillingene, med 50% kvinner og 50% menn. 

Kontoret det skulle ansettes til, har nesten 100% kvinnelige ansatte. 

På intervjuet, så ble du intervjuet av 5 kvinner. 

Det viste seg så at de 10 som fikk jobben, alle var kvinner. Faktisk var flere av dem mindre kvalifisert enn mange av de mannlige søkerne (jeg søkte selv på jobben, og fikk utvidet søkerliste). 

Anonymkode: 3c417...369

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antallet søkerer av hvert kjønn er irrelevant, men kvalifisering er ikke. Jeg synes du skal klage.

Anonymkode: 94698...aa7

• Liker 8
Skrevet

Så lenge dette var positivt for kvinner, så kommer du kanskje ingen vei. Selvfølgelig verdt ett forsøk, men det finnes ingen garanti. 

Dersom flere mannfolk hadde fått disse jobbene (uansett hvor mye flinkere de var) så kunne du sannsynligvis skapt temmelig mye "baluba" i media med denne historien... 

Anonymkode: 09032...7ee

Skrevet

Ja, det vil jeg si er diskriminering. 

• Liker 2
Skrevet

Det høres mistenkelig ut, ja. Nesten så mistenkelig at jeg har litt vanskelig for å tro på deg. Hva slags jobb var dette, og i hvilken statlig instans? 

• Liker 8
Skrevet

Selvfølgelig er det kjønnsdiskriminering, men slik har det blitt i dagens feminazi-samfunn. Dette er ikke akkuratt noe nytt.

Skrevet

Det høres mistenkelig ut ja. 
Men det kan også være at de mannlige søkerne gjorde elendige intervjuer eller skrev dårlige søknader. 
Ville snakket med fagforening om det. 

Anonymkode: 1a84b...792

• Liker 6
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lang historie kort: 

En ganske kjent statlig enhet skulle nylig ansette 10 nye ansatte. Det var rundt 100 søkere på stillingene, med 50% kvinner og 50% menn. 

Det viste seg så at de 10 som fikk jobben, alle var kvinner. Faktisk var flere av dem mindre kvalifisert enn mange av de mannlige søkerne (jeg søkte selv på jobben, og fikk utvidet søkerliste). 

Dette tyder på at feministene fra 70 årene har sterk makt i disse korridorene. Dette er mest sannsynligvis venstrevridde maktmennesker som virkelig hater menn.

Vi har hatt slike kvinnelige diktatorer i våre statlige kontorer også. De eneste (få) mennene de ansatte var personlige venner, ellers kun kvinner.

Det verste er at disse maktkvinene gjerne benytter enhver anledning til å skryte av sin feministiske syn foran alle menn.

Anonymkode: b7d05...b83

• Liker 2
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lang historie kort: 

Kan du ikke si hvilken statlig enhet det var? Hva har du å tape på det? 

Skrevet
1 minutt siden, Isambard skrev:

Kan du ikke si hvilken statlig enhet det var? Hva har du å tape på det? 

Klart han ikke kan det, for alt han vil er å få med seg misogynistkoret på å si seg enig i at «kvinner som hater menn har tatt over all makt og det er såååå syyyynnnnndddd på oss stakkars menn». 

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Brendan_Fraser skrev:

Selvfølgelig er det kjønnsdiskriminering, men slik har det blitt i dagens feminazi-samfunn. Dette er ikke akkuratt noe nytt.

Ja stakkars dere menn som har behandlet kvinner med respekt og bare vært snille mot oss gjennom generasjoner i hundrevis av år. Not.... 

Anonymkode: 659cb...f99

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke diskriminering hvis det er til favør for kvinner, slik fungerer det i praksis. Selvom jeg synes det ikke er greit.

Anonymkode: 0c416...37e

• Liker 2
Skrevet

Kjønnsbalansen ses på under ett i staten. Ikke den enkelte avdeling. I staten er det fortsatt et flertall menn. Dette må jevnes ut.

Anonymkode: b43f0...88c

• Liker 1
Gjest HarryDotter
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette må jevnes ut.

Anonymkode: b43f0...88c

Hvorfor? Gi meg et godt argument.

Skrevet
25 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg tror dette er en trolletråd.

Neppe. I diskriminerings departementet har 97% kvinner. Og det er greit. Fagforeninger som f.eks Utdanningsforbundet har krav om maks 50% menn. Det er derimot ingen begrensninger på hvor mange % kvinner.

Tror det er ganske gjengs. Diskriminering av menn er ok. Ansettelse av bare kvinner er alltid ok.

Anonymkode: 1b1e2...503

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neppe. I diskriminerings departementet har 97% kvinner. Og det er greit. Fagforeninger som f.eks Utdanningsforbundet har krav om maks 50% menn. Det er derimot ingen begrensninger på hvor mange % kvinner.

Tror det er ganske gjengs. Diskriminering av menn er ok. Ansettelse av bare kvinner er alltid ok.

Du forstår sikkert at du må dokumentere slike påstander? Det er jo ikke sant bare fordi du påstår det. 

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet om steder hvor kvinner ikke trenger å søke fordi søknaden deres blir bare slettet uansett, men det synes du sikkert er bare så fint og flott.

Skrevet
20 timer siden, Ullvott skrev:

Du forstår sikkert at du må dokumentere slike påstander? Det er jo ikke sant bare fordi du påstår det. 

departement har en stab på 205 personer hvor 71,2 prosent er kvinner. Blant konsulenter og sekretærer er kvinneandelen 83,3 prosent,

tok visst litt feil der. Bare bare 83% og 71% kvinner.

Dette er gjengen som skal sørge for likestilling. Hadde det vært 83% menn som skulle passe på dette hadde det blitt ramaskrik.

Når det gjelder Utdanningsforbundet kan du gjerne sjekke statutter selv. Det er satt en maks begrensning på menn, ingen begrensninger for kvinneandel.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

departement har en stab på 205 personer hvor 71,2 prosent er kvinner. Blant konsulenter og sekretærer er kvinneandelen 83,3 prosent,

tok visst litt feil der. Bare bare 83% og 71% kvinner.

Dette er gjengen som skal sørge for likestilling. Hadde det vært 83% menn som skulle passe på dette hadde det blitt ramaskrik.

Når det gjelder Utdanningsforbundet kan du gjerne sjekke statutter selv. Det er satt en maks begrensning på menn, ingen begrensninger for kvinneandel.

Det har aldri slått deg at det kan være en seleksjon mtp hvem som søker på jobb i akkurat det departementet? 

Sutring fra menn om at de blir «diskriminert» er bare patetisk, når kvinner systematisk og gjennom hele livet blir diskriminert. Men det er vanskelig å se denne diskrimineringen for menn som ikke selv opplever diskriminering, men trenger en unnskyldning for at de ikke lykkes. De trenger noen andre å skylde på. 

Jeg er kvinne selv, og faktisk tok det meg mange år å se diskrimineringen selv. Jeg hadde blitt opplært til at det var slik samfunnet var, og stilte ingen spørsmålstegn ved det. Det var først da jeg fikk barn at jeg begynte å legge merke til det. 

Anonymkode: 98606...636

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...