Gå til innhold

Dere som er nærsynt -2 bruker dere briller

LOTR

Anbefalte innlegg

Hei,

Dere som er nærsynt ca -2 bruker dere briller hele tiden? Jeg trives ikke med briller, men synes linser blir for dyrt. Føler selv at jeg ikke ser godt uten briller, men tenker det også kan være en tilvenningssak. 

Endret av LOTR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker briller når jeg kjører, men vet ikke hvor dårlig syn folk flest har før de bruker korreksjon hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel -3,5 og føler meg helt blind uten linser/briller, totalt uaktuelt. Klarer ikke orientere meg eller noe som helst 

Anonymkode: 8a64f...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linser er ikke dyrt. Bestill billige døgnlinser på nettet.

Anonymkode: 8a64f...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjører aldri bil uten briller om jeg ikke har på linser. Jeg klarer ikke tyde skilter og neonlys flyter. Så dette syns jeg ikke noe om å lese. Du er farlig i trafikken. 

Anonymkode: 37531...8e5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bruker briller når jeg er på jobb og er hjemme, men ikke når jeg er ute med venninner eller på date mannen min; da bruker jeg linser eller ingenting. 

Anonymkode: 65bff...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, bruker briller når jeg er på jobb og er hjemme, men ikke når jeg er ute med venninner eller på date mannen min; da bruker jeg linser eller ingenting. 

Glemte å si at på sommeren bruker jeg solbriller med styrke når jeg er ute :). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var stabil på -1,75 i mange år og brukte alltid briller.

Nå er jeg blitt eldre og synet har snudd, så nå har jeg -1,25 på avstand og +1 på nært hold. Nå bruker jeg kun briller til bilkjøring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ser så dårlig, så må du selvfølgelig bruke briller eller linser når du kjører bil! Selv har jeg - 2.50 og føler meg helt lost uten. Går kun fra senga og inn på badet uten noe. 

Anonymkode: 276db...c83

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har faktisk ikke lov til å kjøre bil uten briller hvis man har mer enn minus 1. Så ja, jeg bruker briller når jeg kjører. 

Anonymkode: 4571b...f19

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt. Synet blir jo verre hvis du ikke korrigerer det skikkelig. Synet er en viktig investering å ta, like viktig som husleie og andre nødvendige utgifter. 

Anonymkode: 9e027...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LOTR skrev:

Hei,

Dere som er nærsynt ca -2 bruker dere briller hele tiden? Jeg trives ikke med briller, men synes linser blir for dyrt. Føler selv at jeg ikke ser godt uten briller, men tenker det også kan være en tilvenningssak. 

Jeg har langt over 5 på ene øyet, og bruker ikke briller innendørs, med mindre jeg skal se på noe spesielt. 

Synsstyrke betyr ingenting for om man klarer å tilpasse seg et liv med eller uten briller helt eller delvis. Men å ikke bruke briller når synet ikke er perfekt uten, gjør at du går glipp av å se mangt og mye. 

Utendørs, og ved blikjøring er brillene på nesen, linser kan jeg ikke bruke. 

Anonymkode: 0f5c7...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har -2,25, og ja jeg bruker briller. Brukte briller da jeg var yngre og ikke mer enn -0.5 og. Hvorfor gå rundt og se dårlig bare fordi man er gjerrig eller ikke vil venne seg til brillene? Du vil aldri synes briller er komfortable om du ikke bruker dem. Og linser trenger absolutt ikke være dyrt. Ta en optikertime, få riktige linser, og kjøp de på nett videre... Hundrevis av kroner spart med en gang. Du har ikke lov til å kjøre bil uten briller eller linser med en sånn styrke. Dessuten, jo mer du ikke bruker korrigering, jo mer vil øynene anstrenge seg for å kompensere, og jo dårligere syn vil du få. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt synshjelpemiddel siden jeg hadde vel -0.75. Hadde ikke sjans til å trygt kjøre bil, så ikke skrift på prosjektor 5-10 meter fremme osv.

Har nå -2.25 og kjenner meg blind som en flaggermus uten briller/linser. Det er absolutt verdt kronene, selv om det er dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca  den styrken, men bruker progressive linser. Ville aldri kjørt bil uten, og skjønner heller ikke at det skal være så dyrt. Betaler 349,- i måneden og da er kontroller inkludert. Det finnes selvfølgelig mye billigere linser også.

Anonymkode: 6902c...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4- og bruker briller mer eller mindre hele tiden. Jeg synes også briller var ubehagelig å bruke i starten, men jeg vente meg til det. Det er en vanesak. Du må bruke briller hele tiden for å venne deg til det

Eneste som er litt irriterende er at når jeg sminker meg, så må jeg ha ansiktet helt oppi speilet for å klare å se noe. Linser liker jeg ikke å bruke 

Skal du kjøre bil, så MÅ du ha på deg brillene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...