Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på mat i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, TMB skrev:

Hvorfor svarer nesten alle her med hva de bruker på husholdningsartikler? TS spør om mat.

Hvis man handler det på dagligvarebutikken så er det ikke så lett for alle å ha oversikt over akkurat hva de bruker på det slik at det kan trekkes fra matpengene. 

Anonymkode: 3d307...018

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, Uttafor skrev:

Mange som har noe imot first price... Folk er klar over at mye av det er laget på samme fabrikken som merkevarer, og at det er liten forskjell, om noe, på ingrediensene. Kjøtt fra first price kan til og med være av høyere kvalitet enn andre merker. Greit at noen produkter kanskje ikke er like bra, men ingen grunn til å avvise noe pga navnet...

Jupp, jeg jobbet på en sånn fabrikk en gang, og varene er akkurat de samme. Forskjellen på first price og feks Stabburet, er at first price varen ikke holder nøyaktig samme kvalitet/har en skjønnhetsfeil i forhold til kravene som Stabburet har. Da jeg jobbet på fabrikken var min jobb blant annet å sortere ut de pølsene som kom nedover samlebåndet som så litt «rare» ut. Disse ble deretter sendt på et nytt samlebånd, men pakket inn i first price forpakning istedetfor Stabburet sin. 

Anonymkode: 47764...17e

• Liker 5
Skrevet

Vi er familie på fire. 

Jeg overfører 8500 til matkonto hver måned. Når måneden er over er det gjerne 2-300 kr igjen. 

• Liker 1
Skrevet

Enslig, 1500-2500 i mnd. 

Anonymkode: 3fb56...0e8

Skrevet
På 12.8.2019 den 22.08, Myrmica skrev:

De bruker 3000 i uka på mat, inkludert alt av husholdningsartikler. Dvs alt man gjerne kjøper på en matbutikk - dopapir, tøyvask, grønnsåpe, matpapir og aluminiumsfolie.

Da spiser man ikke mat for 12 000 i måneden. 

Det er begrenset hvor mye toalettpapir, tøyvask, vaskemidler og shampo koster i mnd. Si 1000kr der da. Du kjøper ikke alumiuniumsfolie og grønnsåpe hver mnd heller..

Anonymkode: 1963f...5d8

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker mellom 10-12 000,-. Men summen er til alt vi bruker i løpet av en måned (mat, vaskemiddel, dopapir, shampoo, dusjsåpe, kattemat osv). Vi er 5 stk og 2 katter.

Skrevet
På 12.8.2019 den 19.58, AnonymBruker skrev:

Hvor mye mat bruker dere i mnd på mat? og hvor mange er dere? 😊

Anonymkode: b7ecb...1c3

Ca 4000kr som går til alt av mat, husholdningsartikler og mat og utstyr til dyra.  Ofte blir det mindre siden mannen jobber som lastebilsjåfør og ikke er så mye hjemme. Det er bare oss to. 

Han setter inn 2000kr når han får lønn og jeg setter inn 2000k når jeg får penger

Selv om det bare er oss to, eller mest bare meg, så planlegger jeg ukesmenyer, lager all mat fra bunnen osv. Jeg spiser mye vegetar når jeg er alene, men det blir ofte mye godt kjøtt når han er hjemme også

Anonymkode: 1e6cd...fe2

Skrevet

Ca 4000 i sommermånedene . Jeg bor alene og bruker mer om sommeren da jeg oftere spiser ute. Hamstrer tilbudsvarer og  fryser ned og lever da godt på 2000,- pr mnd gjennom vinteren Jeg spiser lite kjøtt og har glutenallergi, Frukt og grønt er en viktig bestanddel av mitt kosthold.

Anonymkode: bb2aa...db9

Skrevet

2 voksne og to barn i barnehagealder. Bruker ca 10 000 i måneden på matbutikken. Eventuell mat som spises ute eller takeaway kommer i tillegg. 

Skrevet

11000-12000 I mnd, vi handle kun sikkelig råvare og er ute å spiser minst 1 gang i uka 🤔

Anonymkode: ce733...a5f

Skrevet

Vi er 2 voksne og en liten på 1,5. Vi bruker mellom 6-7000 i mnd, det inkluderer da mesteparten av husholdningsartikler og hygieneprodukter også (og til flisespikkeren som lurte på hvorfor jeg svarer med ting som ikke bare er mat: Det er fordi vi ikke gidder sitte med kvitteringen og summere opp hva som var husholdning og hva som var mat....). 

Vi spiser mye sunt, mye frukt og grønt, og sunne varer er gjerne en del dyrere. I tillegg koser vi oss med hatting rundstykker til frokost både lørdag og søndag. Så det er ikke noe problem for oss å bruke mindre om vi har lyst, men vi har meget romslig økonomi, og det å kose seg med god mat er noe vi prioriterer. 

Om ts ønsker å se hva som er normalt, anbefaler jeg SIFO sitt referansebudsjett. Der kan du velge antall, alder og kjønn på personene i husholdningen, og se hva som regnes som normalt forbruk, både for mat og husholdning og klær og whatnot. 

Anonymkode: 9eb24...420

• Liker 1
Skrevet

Fra 5-6000 alt etter om datoene treffer sånn at det blir 4 eller 5 uker mellom lønningene. Alt for mye, men maten er dyr. Hender jeg bruker mer også. (Småkjøp utenom ukeshandelen). Kaller de småkjøpene lommetyver, for litt og litt blir jo endel. Hygieneposten har jeg satt utenom.

1 person.

Anonymkode: fd30b...d45

Skrevet

vi er to voksne, en på 1,5 år. Vi spiser litt "det vi har lyst på" , og setter av 5500 kr i mnd. Noen måneder bruker vi det opp, andre måneder har vi litt igjen på kontoen :)

Anonymkode: b33b3...c5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...