Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på mat i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fire stk, setter inn 8000kr hver uke (Har spise-ute-konto i tillegg). Ganske skrapa der mot slutten av perioden, så må gjerne betale litt fra «egen lomme», altså våre egne lommepenger. Helt greit, handler en del økologisk. 

Anonymkode: aa33e...a83

Håper du mener i mnd og ikke 8000 i uka😂 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

6-7000.

Det er da mat/drikke, ikke andre husholdningsprodukter som toalettpapir eller dusjsåpe (det faller inn under en egen post i budsjettet).

2 personer.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor alene, bruker ca 2500-3000 i måneden, inkl husholdningsvarer. Men hvis jeg er flink å spise det jeg har i skapene/nederst i fryseren, bruke av den shampooflaska som står innerst i skapet osv, så lever jeg godt på en tusenlapp i mnd. Jeg har en bruke-det-jeg-har-til-det-tomt-måned hver tredje måned ca. 

Anonymkode: 47764...17e

• Liker 2
Skrevet

I underkant av 2000 kr i måneden. Bor alene og kjøper ofte ting som snart går ut på dato. Føler egentlig ikke jeg prøver så hardt å holde utgiftene nede heller

Anonymkode: d0fdd...302

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fire stk, setter inn 8000kr hver uke (Har spise-ute-konto i tillegg). Ganske skrapa der mot slutten av perioden, så må gjerne betale litt fra «egen lomme», altså våre egne lommepenger. Helt greit, handler en del økologisk. 

Anonymkode: aa33e...a83

32 000 kr per måned på mat? :ohmy:

Spiser dere gulldrasjerte trøfler med diamanter og kaviar som snacks hver dag? Det er jo helt vanvittig mye penger.

• Liker 1
Skrevet

1000-4000kr i måneden.
Det varierer veldig, må sies at vi har tilgang til svenskehandel også, så vi sparer litt der.
Jeg kjøper mye datovarer, biff,knoker, kjøttdeig, koteletter ,til og med enkelte typer fisk.
Samboer fisker ett par ganger i måneden også, så sparer litt der også, vi har en onkel som kommer innom med diverse skalldyr/reker.
I tillegg har vi plomme og epletrær og en liten grønnsakshage som vi deler med husverten vår ettersom vi får mye gulrot og poteter + kål, og vi får egg i retur.

Eneste vi bruker mye på er refill av krydder, andre typer grønnsaker og frukt og brød/knekkebrød/frokostblanding/melk og typiske varer. Går mer penger på vinteren enn vår/sommer/høst :) 

Skrevet

6500 kr tenker jeg, og da kjøper jeg mye drikke. Dette er til to voksne personer (en voksen tenåring og meg). Jeg kjøper mye drikke som sagt og det går i melk, saft, juice, iste, iskaffe og brus. Mye brus (pepsi).

I de 6500 inngår det også ting som vaskepulver og forskjellige såper, diverse dopapir og kjøkkenruller etc. Alt som kjøpes på dagligvarebutikken altså.

Skrevet

Da jeg bodde alene som student kunne jeg leve på 500kr i måneden på mat. Lagde alt fra bunnen av og kjøpte aldri noe "unødvendig" som godteri og brus. Men etter at samboeren min flyttet inn er vi vel oppe i over 2000kr i mat da han alltid skal ha flere liter cola eller energidrikker i helgene og generelt spiser mye dritt, lager fortsatt nesten all mat fra bunnen av og spiser plantebasert.

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer dere å spise opp mat for 12.000 i mnd? Er dere ekstremt storspiste og overvektige? 

Anonymkode: 3d307...018

Vi bruker ca 10 000, mamma og to jenter på 16 og 18. Vi er alle normalvektige, men ungdommen trener en del. Vi spiser bra og sunt, mye frukt , grønnsaker og bær. Handler kun på Kiwi eller Meny, og bruker ikke first price f.eks. Det smaker bare ikke godt. Matpakke til to når det er skole. Fatter ikke hvordan folk kan klare seg med 3-5000, sulter de da og spiser dårlig ? 

Anonymkode: 13d59...186

Skrevet

3-5000 i måneden, som andre inkluderer det alt fra dagligvaren, kiosker, restaurant osv. En voksen og et skolebarn.

Handler en mat på nett pga dårlig utvalg her i gokk. 

Anonymkode: 88fde...b0b

Skrevet

4000. 2 voksne. 

Skrevet

Inkludert husholdningsartikler rundt 3500,- cirka. Mange vegan produkter er ganske dyre i Norge. Tipper jeg handler mat for 600-700,- i uka. 

Anonymkode: 0afe1...999

Skrevet

Jeg bor alene, og bruker 1600-2000 kr i måneden på mat og husholdning.

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Setter over 5500 kr på en matkonto, det inkluderer alt av mat og husholdningsartikler osv. Bruker ikke alltid den summen, så det som ikke blir brukt går da videre til neste måned. Er 2 voksne.

Anonymkode: 394ca...015

Har dere ett eget bankkort til matkontoen? Eller tar dere ut kontanter?

Anonymkode: 0c7aa...ed7

Skrevet

Mange som har noe imot first price... Folk er klar over at mye av det er laget på samme fabrikken som merkevarer, og at det er liten forskjell, om noe, på ingrediensene. Kjøtt fra first price kan til og med være av høyere kvalitet enn andre merker. Greit at noen produkter kanskje ikke er like bra, men ingen grunn til å avvise noe pga navnet...

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor svarer nesten alle her med hva de bruker på husholdningsartikler? TS spør om mat.

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, TMB skrev:

Hvorfor svarer nesten alle her med hva de bruker på husholdningsartikler? TS spør om mat.

Kan bare svare for egen del, men for oss er det på samme budsjettpost, handles i de samme butikkene samtidig med maten og betales med det samme visakortet fra den samme kontoen. Finner det lite hensiktsmessig å splitte det i etterkant bare for å kunne svare i en post på KG. 

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, Ullvott skrev:

Kan bare svare for egen del, men for oss er det på samme budsjettpost, handles i de samme butikkene samtidig med maten og betales med det samme visakortet fra den samme kontoen. Finner det lite hensiktsmessig å splitte det i etterkant bare for å kunne svare i en post på KG. 

Så unnlat å svare da hvis du ikke kan svare på det ts spør om?

Skrevet (endret)
28 minutter siden, TMB skrev:

Så unnlat å svare da hvis du ikke kan svare på det ts spør om?

Hvis TS har disse postene atskilt klarer h*n sikkert å subtrahere husholdningsartikkelkostnadene fra totalkostnaden selv. Hvis TS derimot har det som en samlepost er det i alle fall ikke noe problem, så lenge vi som har svart på den måten faktisk forteller hva  vi svarer på.  Vi blir sikkert ikke enige, men jeg har i alle fall redegjort rimelig klart for deg hva jeg har svart på.

Endret av Ullvott

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...