Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på mat i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye mat bruker dere i mnd på mat? og hvor mange er dere? 😊

Anonymkode: b7ecb...1c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt for mye. 🙈 Setter inn 7000 på «husholdningskontoen» hver måned, og vi er bare to voksne. Men, det går ikke bare til mat men til alt man handler på en matbutikk (vaskemidler, tørkepapir, hygieneartikler etc.) samt restaurant/take away/foodora. 

Har et mål om å senke denne til 6000 i første omgang, så nå skal vi være flinkere til å ukeshandle og planlegge fremover. Men det handler nok aller mest om at vi er livsnytere som gjerne spiser ute eller bestiller mat med jevne mellomrom.

Anonymkode: 47bde...283

Skrevet

Setter over 5500 kr på en matkonto, det inkluderer alt av mat og husholdningsartikler osv. Bruker ikke alltid den summen, så det som ikke blir brukt går da videre til neste måned. Er 2 voksne.

Anonymkode: 394ca...015

• Liker 1
Skrevet

Har ikke helt oversikt. Men vi brukt fort 3000 kr. i uka på mat (inkl. alt av husholdningsartikler).

2 voksne og 2 barn (12 og 4 år).

Jeg syns vi sløser, skulle ønsker vi var flinkere. Prøver igjen nå, handle sjeldnere, på slag, planlegge/ta ut mat fra fryseren. 

Anonymkode: 9a625...eab

Skrevet

Vi er 2 voksne og bruker ca 1000 kr i uka. 

Anonymkode: 54a6e...6c7

• Liker 1
Skrevet

To voksne og to barn under 4 år, bruker 8000 kr i måneden på alt av mat og husholdningsartikler. Dette inkluderer takeaway 2-3 ganger i måneden og 1 kantinelunsj per uke, og alt fra barberhøvler til shampo. 

Anonymkode: 3e7fb...922

• Liker 1
Skrevet

To vaksne og ein baby 5600 kr i månaden inkludert husholdningsgreier.

Skrevet

4 personer og bruker 7-8000 kr. 

Skrevet

To voksne, og bruker 6-7000 per mnd på mat og husholdningsartikler nå for tiden. Det varierer litt. Når vi er mer bevisste og planlegger bedre bruker vi glatt en tusenlapp mindre. 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke helt oversikt. Men vi brukt fort 3000 kr. i uka på mat (inkl. alt av husholdningsartikler).

2 voksne og 2 barn (12 og 4 år).

Jeg syns vi sløser, skulle ønsker vi var flinkere. Prøver igjen nå, handle sjeldnere, på slag, planlegge/ta ut mat fra fryseren. 

Hvordan klarer dere å spise opp mat for 12.000 i mnd? Er dere ekstremt storspiste og overvektige? 

Anonymkode: 3d307...018

• Liker 1
Skrevet

Fire stk, setter inn 8000kr hver uke (Har spise-ute-konto i tillegg). Ganske skrapa der mot slutten av perioden, så må gjerne betale litt fra «egen lomme», altså våre egne lommepenger. Helt greit, handler en del økologisk. 

Anonymkode: aa33e...a83

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer dere å spise opp mat for 12.000 i mnd? Er dere ekstremt storspiste og overvektige? 

De bruker 3000 i uka på mat, inkludert alt av husholdningsartikler. Dvs alt man gjerne kjøper på en matbutikk - dopapir, tøyvask, grønnsåpe, matpapir og aluminiumsfolie.

Da spiser man ikke mat for 12 000 i måneden. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, absolutt ikke. Vi er alle normalvektige.

Men som jeg skriver, vi sløser nok en del. Kjøper dyr mat. Det må ikke nødvendigvis være usunn mat eller?

Jeg spiser en del vegetar (dyr mat).

Samt tannkrem, såper, shampo/balsam, jif, til vaskemaskin og oppvaskmaskin ++. Så vi spiser ikke opp 12 000 kr.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men som jeg skriver, vi sløser nok en del. Kjøper dyr mat. Det må ikke nødvendigvis være usunn mat eller?

Samt tannkrem, såper, shampo/balsam, jif, til vaskemaskin og oppvaskmaskin ++. Så vi spiser ikke opp 12 000 kr.

Kaster dere noe også?

Skrevet

4000kr på to voksne. Inkluderer noen mnd også kattemat og hundemat og husholdningsartikler, men kjøper ikke dette hver mnd. 

Anonymkode: 06006...2a4

• Liker 1
Skrevet

Ca 8000 kr. To voksne og to barn 

Anonymkode: 38c66...294

Skrevet

Vi setter innpå 6000 kr hver måned på "matkonto". Dette inkluderer også husholdningsartikler. Noen mnd bruker vi mindre, andre bruker vi mer. Men i gjennomsnitt går det ca 6000 hver mnd. Vi er 2 voksne og 2 barn. 

Vi passer dog på å handle ca 1 gang i uken, baker eget brød og spiser oss ut av frysen med jevne mellomrom.

• Liker 1
Skrevet

6000 kr er budsjettet vårt på. 2 voksne + 2 katter. Dette inkluderer husholdningsartikler, velværeprodukter, take away og restaurantbesøk, samt kattemat og kattesand. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vegetarmat er jo ikke dyrt! Det at vi spiser vegetarmiddag ca 4 ganger i uka, er nettopp grunnen til at vi bare bruker 1500 kr i uka på mat og husholdningsartikler, og vi er 4,5 personer. Bønner, linser, grønnsaker ol er jo mye billigere enn kjøtt

Anonymkode: f7643...548

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fire stk, setter inn 8000kr hver uke (Har spise-ute-konto i tillegg). Ganske skrapa der mot slutten av perioden, så må gjerne betale litt fra «egen lomme», altså våre egne lommepenger. Helt greit, handler en del økologisk. 

Anonymkode: aa33e...a83

8000 kr i uka?? :hakeslepp:

Anonymkode: 54a6e...6c7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...