Gå til innhold

Trenger å møte min nye fastlege, trenger tips til hva jeg kan bestille time for

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje litt rar problemstilling, men det å ha en fastlege som jeg kan stole på og som jeg vet jeg har en god pasient-behandler relasjon til er veldig viktig for meg og dermed ønsker jeg gjerne å møte min nye fastlege så snart som mulig for å gjøre meg opp et inntrykk og for å få vite hvordan h*n er. 

Jeg har ingen reell grunn for å bestille time hos fastlegen nå, så ønsker derfor gjerne tips til problemstillinger/grunner til å bestille en time. Ønsker selvfølgelig ikke å lyve, i alle fall ikke omfattende. Så gjerne noe litt generelt, troverdig og som ikke krever en større utredning/henvisning. 

Anonymkode: 35042...b80

Videoannonse
Annonse
Gjest førstedamen
Skrevet

Be om henvisning til psykolog så du kan jobbe med dette. Om du ikke klarer å vente til du faktisk har en grunn til å gå til legen, og danne deg en mening etter en reel legetime så har du et problem. 

Skrevet
1 minutt siden, førstedamen skrev:

Be om henvisning til psykolog så du kan jobbe med dette. Om du ikke klarer å vente til du faktisk har en grunn til å gå til legen, og danne deg en mening etter en reel legetime så har du et problem. 

Jeg går allerede til psykolog.

Skrevet

Celleprøve? Om det er mer enn tre år siden sist. Da slår du to fluer i en smekk. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, MollyJones skrev:

Celleprøve? Om det er mer enn tre år siden sist. Da slår du to fluer i en smekk. 

Har nettopp tatt celleprøve og fått svar at den var normal.

Skrevet

Enkelt og greit - si at du lurer på om du har urinveisinfeksjon og vil gjerne komme og få ta en urinprøve :) 

Evt så har du litt vanskelig for å sove en periode og trenger innsovningstablettter.....eller du har litt vondt i ryggen og lurer på om du bør til fysioterapeut....eller noe. 

Anonymkode: 411f7...ebb

• Liker 1
Skrevet

Si at du ønsker en prat/informasjon om hormonprevansjon? 

Skrevet

En føflekk du vil ha sjekket?

Skrevet

Hvorfor ikke bare si det som det er?

Anonymkode: daf72...d7a

• Liker 1
Skrevet

Syns du skal holde deg hjemme til du faktisk trenger helsehjelp. Du har bare rett på NØDVENDIG HELSEHJELP. Å trappe opp på et legekontor for å sjekke ut om legens personlighet går ikke under behov før nødvendig helsehjelp. Du opptar også time som noen som faktisk er syk kan trenge med tull.

Anonymkode: 1bab1...2e7

• Liker 14
Skrevet

Du kan jo bare si hvordan det er, men skjønner hva du mener... 🙂

Si du mister mye hår og er litt trett, og lurer på om du kan mangle B-vitaminer. Plausibelt, ufarlig og greit 😉

Anonymkode: e66da...20d

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje litt rar problemstilling, men det å ha en fastlege som jeg kan stole på og som jeg vet jeg har en god pasient-behandler relasjon til er veldig viktig for meg og dermed ønsker jeg gjerne å møte min nye fastlege så snart som mulig for å gjøre meg opp et inntrykk og for å få vite hvordan h*n er. 

Jeg har ingen reell grunn for å bestille time hos fastlegen nå, så ønsker derfor gjerne tips til problemstillinger/grunner til å bestille en time. Ønsker selvfølgelig ikke å lyve, i alle fall ikke omfattende. Så gjerne noe litt generelt, troverdig og som ikke krever en større utredning/henvisning. 

Kjære alle dere som sliter med å få legetime, her har dere et fantastisk godt eksempel på hvorfor legen aldri har tid til å ta dere imot i løpet av noen dager. 

Det gjelder forøvrig også alle de andre ovenfor som gir henne råd om hva som kan feile henne. 

Jeg er ikke annet en helt målløs at det faktisk er mulig å være så selvopptatt og egoist. 

Anonymkode: 5333b...1ed

• Liker 8
Skrevet

Generell helsesjekk. Blodtrykk, blodprøver osv. Jeg gjør det i hvert fall årlig.

Anonymkode: 57ee3...e24

• Liker 3
Gjest Krampus
Skrevet

Det er masse greier du kan gå til legen for.

Si du har vondt i rumpa og vil sjekke om du har glemt igjen noen mynter der

Si du hører krafsing i øret og lurer på om du har ørenisser 

Si du ser prikker når du dytter fingrene skikkelig hardt inn i øynene og lurer på om det er normalt. 

Si du har en føflekk som har forandret seg veldig i det siste og du lurer på om det er et tegn på at den har en personlighetsforstyrrelse 

Evt bare si du har vondt i ørene og vil sjekkes for ørevoks. Kjempeenkelt og tar bare to minutter så du ikke bruker opp masse tid. 

Skrevet

Begynn å røyke, be om hjelp til å slutte.

Begynn å drikke, be om hjelp til å slutte.

Si du er tjukk og trenger å slanke deg.

Si du er tynn og trenger å feite deg.

Skrevet

Har du seriøst ingenting som plager deg?

Ikke litt for sliten? Eller mange ukjente føflekker? Vitaminmangel? 

Anonymkode: a275f...f53

Gjest theTitanic
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du skal holde deg hjemme til du faktisk trenger helsehjelp. Du har bare rett på NØDVENDIG HELSEHJELP. Å trappe opp på et legekontor for å sjekke ut om legens personlighet går ikke under behov før nødvendig helsehjelp. Du opptar også time som noen som faktisk er syk kan trenge med tull.

Anonymkode: 1bab1...2e7

Dette. 

Det blir for dumt å finne på en grunn for å gå til legen.

For alt du vet så er denne nye legen i fødselsperm/sykmeldt/tar utdanning/kurs etc innen den gangen du virkelig trenger en legetime. 

Så er det lurt å øve seg på at det vil dukke opp forskjellig helsepersonell. Blir du innlagt på sykehus blir det mange leger og sykepleiere som kommer og går hele tiden. Man vet sjelden hvem som dukker opp. Og heller ikke når.  

Skrevet

Be om ein generell årlig helseskjekk. Greitt å gjera uansett.

Anonymkode: 513e8...dea

Skrevet

Hypokondri....

Anonymkode: 3584c...842

• Liker 1
Skrevet

Si at du har hatt ubeskyttet analsex og trenger å testes for aids.

Anonymkode: 45216...701

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...