Gå til innhold

Ødelagt vaskemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte en Indesit innex for ca 10 måneder siden. Etter ca 3-4 måneders bruk stoppet den opp midt i programmet, og alle lysene begynte å blinke. Vi startet maskinen på ny, men det samme skjedde. Forskjellig når i programmet dette skjer. Etter noen dager (med samme klær låst inne i maskinen) ringte vi direkte til leverandøren som ba oss åpne filteret. Vi fikk det ikke til, så vi skulle ringe dem tilbake når vi klarte det om det ikke virket. Vi ga opp å få opp filteret, men maskinen begynte å virke igjen. Det har skjedd et par ganger etter det også, men den trenger bare å skrus på på ny, så virker den igjen, så vi gjorde ikke noe med det. Nå har den vært ødelagt siden onsdag, altså 5 dager, med samme tøy inni. Vi har prøvd å dra ut kontakten og vente alt fra 2 min til 12 timer, men det samme skjer. Prøvd forskjellige programmer, prøvd å sette på kun skylling for å bare få ut tøyet, men det nytter ikke. Har tømt slangen og sjekket for blokkeringer. 

bør jeg åpne filteret, selv om det er klær og vann i maskinen? Og hvordan gjør jeg det? Den er umulig å vri opp (selv uten noe i maskinen), mulig den må skrus? Er det bare å skru de skruene ved siden av? Hvordan er det med reklamasjon på en vaskemaskin når det er klær i maskina? Om det i det hele tatt er reklamasjon eller om vi har gjort noe feil 🙄 (jeg vet filteret skal renses en gang i måneden, men etter som jeg har forstått så er det «ingen» som gjør det, også har jeg bare utsatt det siden jeg ikke får det opp)

Anonymkode: 558cd...9e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Google produktnavnet og filter. "Indesit innex Filter" og du får garantert opp både YouTube-videoer og andre typer instruksjoner. Det hender at maskinene heter noe annet i andre land, så finn en som ser ut som din og lær i vei :)

Vanligvis er det et lite lokk på bunnen av maskinen (bak sokkelen) som kan skrus ut ved å ta tak i lokket og skru med klokka for så å dra det ut. Fjern skruer, mynter, hårballer osv. Skru filteret tilbake på plass.

Endret av Whoops
Skrevet

De filtrene jeg har vært borti skal man kunne åpne for hånd, men noen ganger sitter de godt! Det står i manualen hvordan du skal gå frem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...