AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #1 Skrevet 12. august 2019 Veldig ofte slutter intervjuene med «Har du noen spørsmål?». Hva er noen gode spørsmål å stille bedriften? Jeg har tidligere spurt om uniformer, men føler ikke det er bra spørsmål. Arbeidstider og rutiner rundt. Hva bruker dere å spørre om? Anonymkode: 4589b...9ae
Ullvott Skrevet 12. august 2019 #2 Skrevet 12. august 2019 Hvis de ikke allerede har sagt noe om det pleier jeg å stille noen spørsmål om arbeidsplassen/kollegene: Hvor mange jobber på denne arbeidsplassen? Hvor mange jobber sammen? «Hvem» er de andre som jobber her/hvilken bakgrunn har kollegaene? Er det mange som har jobbet her lenge? Andre ting som kan være relevant er: Har dere noen framtidsplaner som kan innebære endringer i arbeidsplass og arbeidsoppgaver? Hvilke opplæringstilbud gis? (Noen arbeidsplasser har mye forskjellig kursing og kompetanseutvikling, men det varierer selvsagt med type stilling og type arbeidsplass.) 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #3 Skrevet 13. august 2019 Spør om bedriften, ikke om hva de kan tilby deg. Eks. - Er det noen spesielle utfordringer dere ha hatt i det siste? - Hva jobber dere med akkurat nå? Hva fokuserer dere på? Les om bedriften på forhånd og forbered et relevant spørsmål som du sørger for at du sparer helt til slutt. Anonymkode: 36753...40c 1
HerKommerMummi Skrevet 13. august 2019 #4 Skrevet 13. august 2019 Jeg pleier å spørre om arbeidsmiljøet.
Hedersbrukeren Skrevet 13. august 2019 #5 Skrevet 13. august 2019 Selvsagt må man sette seg inn i diverse som kan være interessant for deg å vite, om det ikke kommer greit fram ellers Hvordan er det med lunsj? Er det kantine med varmmat? Er det noen aktivitetstilbud? Noen frynsegoder? Noe fleksibilitet med tanke på arbeidstider og ferier? Er det garderober på jobb med dusj? Parkering?
gammelt nytt Skrevet 13. august 2019 #6 Skrevet 13. august 2019 Tja, hvordan kan du manipulere bedriften til å tenke at du er den beste ansatte? Still spørsmål alt etter hva som er verdsatt der du søker jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå