AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #1 Skrevet 12. august 2019 Vi skal leie ut kjellerleiligheter vår. Det går trapp fra oss ned til kjelleren. Her er en bod og dør inn til vaskerom. Det er også egen dør inn til utleieleiligheten. Så vi må ikke inn til hverandre. Men vi må dele vaskerom da det ikke er plass på verken vårt eller utleie-badet. Hvordan løser man dette? Faste dager? Liste? Sende hverandre melding for å reservere hvis man MÅ vaske til den tusen/datoen og ellers vaske når det er ledig? Anonymkode: 4798e...804
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #2 Skrevet 12. august 2019 Er det plass til to vaskemaskiner? Anonymkode: e42cb...f66
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #3 Skrevet 12. august 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det plass til to vaskemaskiner? Anonymkode: e42cb...f66 Nei. Ganske lite rom. Har vaskemaskin + tørketrommel oppå (veldig nødvendig da vi har barn). Er plass til å slå ut et tørkestativ. Plass til lite tørkestativ på vårt bad og leietakers bad. Anonymkode: 4798e...804
Cleopatra. Skrevet 12. august 2019 #4 Skrevet 12. august 2019 Jeg synes faste dager fungerer såfremt de er rettferdige. Jeg leide en gang der vi delte vaskerom med utleieren, men de ga oss kun én dag i uken, noe jeg synes ble litt lite. Går jo an å tenke litt rundt det, og videre hva som passer best for begge parter 2
Orchideae Skrevet 12. august 2019 #5 Skrevet 12. august 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Ganske lite rom. Har vaskemaskin + tørketrommel oppå (veldig nødvendig da vi har barn). Er plass til å slå ut et tørkestativ. Plass til lite tørkestativ på vårt bad og leietakers bad. Anonymkode: 4798e...804 Ville kjøpt så dere har dobbelt opp med vaskemaskin/tørketrommel. Eventuelt latt leietaker ha med eget. Hadde aldri villet bodd ett sted med faste vaskedager. Hverken som eier/leietaker. Tenk om dere får omgangssyke i hus f.eks. og ikke kan vaske fordi dere har dag om 2 dager.. tørkestativ på bad/ute. 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #6 Skrevet 12. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi skal leie ut kjellerleiligheter vår. Det går trapp fra oss ned til kjelleren. Her er en bod og dør inn til vaskerom. Det er også egen dør inn til utleieleiligheten. Så vi må ikke inn til hverandre. Men vi må dele vaskerom da det ikke er plass på verken vårt eller utleie-badet. Hvordan løser man dette? Faste dager? Liste? Sende hverandre melding for å reservere hvis man MÅ vaske til den tusen/datoen og ellers vaske når det er ledig? Anonymkode: 4798e...804 Jeg bodde engang i en sokkelleilighet der jeg måtte opp i utleier sin leilighet for å vaske klær. Vi pleide å avtale vaskedager-/tider og det gikk fint for oss Anonymkode: 8c675...c10 1
Whoops Skrevet 12. august 2019 #7 Skrevet 12. august 2019 Jeg hadde utvilsomt avtalt faste dager eller vasketider. Evt om enten du/dere eller leieboeren(e) er hjemme på formiddagen og får unna klesvasken tidlig, slik at det fordeles slik. Kanskje den ene kan få lørdag og den andre søndag? Ta en liten prat med leieboeren(e) og hør hvor mye tid det normalt er behov for klesvask og når det passer best/dårligst. Så finner dere dager sammen. Så er det selvsagt rom for å gjøre endringer ved behov. Om dene ene husstanden har hatt overnattingsbesøk eller har vært på ferie og har MYE skittentøy, så bør det være rom for sånt. Sett opp en oppslagstavle på vaskerommet der dere kan henge opp lapper kanskje? "Uke 43 er jeg bortreist og du kan vaske når du vil". Ellers kan dere selvsagt bruke SMS og mail (men det blir fort litt masete til daglig synes jeg). 4
lillesnillelilla Skrevet 13. august 2019 #8 Skrevet 13. august 2019 Ville gått for faste vaskedager - for eksempel mandag-onsdag-fredag for den ene, og tirsdag-torsdag-lørdag for den andre. Og om det er omgangssyke for eksempel hos den som ikke har vaskedag er det jo ikke verre enn å snakke sammen og få byttet eller satt på en maskin innimellom. 8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #9 Skrevet 13. august 2019 Leier dere ut til singel/par eller familie? Jeg tror jeg hadde snakket med den som leier, jeg. Jeg er stort sett aldri hjemme før kl 21, så jeg hadde trengt maskina fra 21-23. Kanskje noen jobber skift, og vil vaske på dagtid. En singel vasker kanskje 1-2 maskiner i uka også, så kan hende dette ikke blir noe issue i det hele tatt 😊 Anonymkode: 3ac0a...3bb 1
_popcorn_ Skrevet 13. august 2019 #10 Skrevet 13. august 2019 Ville hatt faste dager, med rom for å bytte dager ved behov 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #11 Skrevet 14. august 2019 14 timer siden, lillesnillelilla skrev: Ville gått for faste vaskedager - for eksempel mandag-onsdag-fredag for den ene, og tirsdag-torsdag-lørdag for den andre. Og om det er omgangssyke for eksempel hos den som ikke har vaskedag er det jo ikke verre enn å snakke sammen og få byttet eller satt på en maskin innimellom. Jeg skulle i alle fall ikke gjort meg vanskelig om noe slikt skulle oppstå. Med tre vaskedager i uka, bør man i utgangspunktet ha mer enn nok vasketid om man faktisk benytter/utnytter sine tider, dermed bør det være uproblematisk å slippe til ting som oppkasttøy og uttissede vinterdresser fra barnehagen. Anonymkode: 31679...285
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå