Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en den spm når det kommer til det å personlig levere søknad og CV til butikksjefen. Hadde satt veldig stor pris på evt. forslag og hjelp.

1. Hvordan brude jeg helst levere søknaden og CV til klesbutikken jeg ønsker å søke på?

2. Brude jeg stifte sammen Søknaden og CV? Og brude de legges sammen i en konvolutt?

3. Burde jeg være forberedt på et intervju med en gang?

4. Brude jeg håndhilse på butikksjefen? og eller kun introdusere meg uten noen håndhilsing?

5. Er et en fordel å levere søknaden personlig selv om det ikke står noe om det i stillingsannonsen?

Anonymkode: ad787...f22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg levert CV og søknad direkte til butikksjef. Er vedkommende opptatt akkurat da så sier du at du kan vente og hvis de sier det kan ta en stund så kommer du bare tilbake så fort som mulig. Var sånn jeg fikk jobben min. Viser at man er engasjert og har ståpåvilje. Og gjerne håndhils, viser at du er frempå.

Ville levert CV og søknad hver for seg, gjerne i en sånn tynn plastmappe, da kan vedkommende se den samtidig som det er samlet. 

Anonymkode: 6c3fb...f3f

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

5. Er et en fordel å levere søknaden personlig selv om det ikke står noe om det i stillingsannonsen?

Anonymkode: ad787...f22

Det kommer an på. I butikken jeg jobber i så tar de ikke i mot søknader personlig. Alle søknader må være gitt gjennom internettportalen. Andre steder kan det være annerledes. 

Anonymkode: 83543...1a6

• Liker 1
Skrevet

På grunn av personvernloven er det ikke lov å oppbevare personopplysninger hvor som helst lenger. Mange butikksjefer vil derfor ikke ta i mot søknad på papir. 

Anonymkode: 95bb2...a27

• Liker 1
Skrevet

Jeg er butikksjef i en stor kjede og jeg holder meg på kontoret eller gjør jobb hjemme når vi har utlyst stillinger. Jeg har ikke tid til å møte alle de som kommer innom. Jeg merker de gangene det skjer at det funker å se ansiktet, men synes det er slitsomt og irriterende i en hektisk hverdag. Litt ironisk, siden vi er ute etter å ansette. Får ikke sansen for de helt pågående heller, blir overkill. Men om du har en ræv søknad så hjelper det å se ansikt. Det verste jeg ser er søknad som du kan se at personen ikke har prøvd å Google hvordan en søknad bør bli satt opp. 

Jeg er en god sjef, men er fæl når vi utlyser.

Anonymkode: dd73f...eba

• Liker 2
Skrevet

Stifter er også a one big no. Bruk binders om du absolutt må. 

Anonymkode: dd73f...eba

Skrevet

Vi har ikke lov til å ta imot fysiske søknader lenger, pga personvernsloven. Så her må jeg be alle som kommer innom se etter utlysning på nettet dersom det er relevant med nye kanditater akkurat da. 

Dersom butikken godtar personlig søknad, ville jeg i alle fall anbefale å spørre ettet daglig leder, men kanskje ikke håndhilse. Det kan fort bli litt unaturlig i den settingen? Introduser seg, fortell at du er interessert i stillingen, og vær forberedt på at du kan bli spurt om en samtale der og da dersom sjefen har tid :)

Skrevet

Her tar vi bare mor søknader via webcruiter når stillingene lyses ut. Hadde noen latt være å bruke den løsningen og heller kommet innom, er jeg redd sjefen hadde blitt lett irritert, og absolutt ikke imponert. Det viser ikke stå-på-vilje, det viser vanskeligheter med å følge instruksjoner. 

Anonymkode: 3991d...9c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...