Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sarah Jessica
Skrevet

Min kjære har en jobb der han har veldig mye å gjøre og er mye bortreist. Jeg jobber mye selv og finner på ting med venner, men blir sliten av å savne min kjære og bare få snakke på telefonen.

Hvordan takler dere at partneren er mye borte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæresten og jeg har bodd i hvert vårt land to ganger i løpet av den tiden vi har vært sammen. Vi har jo besøk hverandre en del, men det er jo ikke så aktuelt når mannen din reiser med jobben. Ellers har vi ringt (man kan ringe gratis på skype.com, og det er bra når man er fattige studenter og den ene bor i USA/UK), sendt brev og mail og snakket på msn. Synes faktisk det er veldig hyggelig, for man blir jo kjent på en annen måte.

Det kan også være vanskelig og være lenge borte fra hverandre, fordi det av og til kan følese nesten som om man ikke har en kjæreste. Det er jo fint når man snakkes, men det føles kanskje mest som en venn. Og når man endelig ses må man bruke litt tid på å venne seg til hverandre og "bli kjent" igjen. Og det er jo litt merkelig.

Mine råd:

Gjør dine egene ting. Jeg synes det er viktig at selv om den ene har det travelt/er borte, at det ikke skal være sånn at da må den andre droppe alle sine ting når kjæresten endelig er hjemme. Selvfølgelig skal man prioritere hverandre, men det skal ikke bare være på den ens primisser. Si ja til aktiviter, og dra.

Snakk sammen ofte, så dere kan følge med i hverandres hverdag. Send bilder, eller fortell om hva dere har sett eller gjort. Selv om du bare er hjemme, har du kanskje sett årets første blåveis? Send et bilde på mobilen... Så må dere ikke bruke masse tid til å "catch up" når dere endelig ses.

Gjør klare avtaler. Hva forventer du at han skal gjøre i hjemmet, selv om han ikke er så mye der. Du er jo ikke hushjelpen hans. Er det ok at dere gjør ting med venner (sammen/hver for seg) når han er hjemme, eller vil dere bare være sammen.

Sex/nærhet er viktig. Eksperimenter med alternative måter (telefonsex/msn sex), selv om det kanskje føles litt merkelig.

Piglet

Skrevet

Vanskelig vanskelig... Men han kommer tilbake! Jeg bruker å begrave meg i arbeid, både på jobb og hjemme, og bare vente. Og telefonregninga blir skyhøy :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...