tentaclemaiden Skrevet 12. august 2019 #1 Del Skrevet 12. august 2019 Jeg skal sy meg gjenbruksposer, er amatør og tenkte det var lett å ta for seg. Tror jeg skal klare å knote sammen noe 😊 Men, hva slags stoff bruker man som håndtak? Eller hva kan man bruke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #2 Del Skrevet 12. august 2019 Noe sterkt stoff i allefall, pass på at det er forsterket, gjerne lagt dobbelt eller trippelt om det er tynt, så det ikke ryker Anonymkode: c4cba...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tentaclemaiden Skrevet 12. august 2019 Forfatter #3 Del Skrevet 12. august 2019 (endret) Ja det var nettopp det! Hva heter det stoffet sånne håndtak ofte er laget av? Sånn litt ruglete og hardt stoff. Kjempegod til å forklare 🙈 Endret 12. august 2019 av aasgaardsreia Tilleggsforklaring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sago Skrevet 13. august 2019 #4 Del Skrevet 13. august 2019 Hva med å bruke noen biter av stoff fra gamle jeans? Dobbelt gjenbruk! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #5 Del Skrevet 14. august 2019 Vanlig stoff går også veldig fint. 10 cm, brett inn fra begge sider til midten, brett dobbelt og sy en søm nær kanten. Eventuelt kan du sy på vranga og vrenge den for usynlig søm. Det viktigste er at den festes godt. Legg gjerne en ekstra stoffbit der den festes og/eller fest den på en relativt stor flate. Kvadrat eller rektangel kan være fint, men andre former kan og være dekorativt. Anonymkode: 36885...4cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truno Skrevet 14. august 2019 #6 Del Skrevet 14. august 2019 Jeg pleier å bruke samme stoff til håndtak som jeg bruker til handlenettet😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #7 Del Skrevet 14. august 2019 På 12.8.2019 den 13.09, aasgaardsreia skrev: Ja det var nettopp det! Hva heter det stoffet sånne håndtak ofte er laget av? Sånn litt ruglete og hardt stoff. Kjempegod til å forklare 🙈 Nylon tenker du? Anonymkode: c4cba...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tentaclemaiden Skrevet 14. august 2019 Forfatter #8 Del Skrevet 14. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nylon tenker du? Anonymkode: c4cba...281 Ja det var det het, fikk hjelp i sybutikken😊 Men ser mange gode forslag over her så skal prøve det også på de neste posene jeg lager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
labine Skrevet 17. august 2019 #9 Del Skrevet 17. august 2019 Det som er like viktig som hva håndtaket er laget av er hvordan du fester dem. Om du googler så finner du mange forskjellige slags nett, kan være greit å sy forskjellige typer. Noen er fine om du skal ha med tunge ting, noen tar mindre plass i veska osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #10 Del Skrevet 18. august 2019 Jeg er ikke flink til å sy, eller korrigering, jeg kan ikke sy. Men jeg ser mange som har så fine fargerike væsker med lange skulderremmer, som de da kan ha på skrå. Jeg har sett i ulike butikker, men finner de ikke. Er dette sånt som er sydd selv, eller vet noen hvor jeg kan få kjøpt slike ? Anonymkode: 3ab36...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #11 Del Skrevet 18. august 2019 Husk bare at dersom du tenker å skaffe deg gjenbrukspose for å være miljøvennlig så har du kun to reelle valg: 1. Bruke plast 2. Bruke brukt bomull eller lin. Enten fra gamle klær eller gardiner eller bruktbutikk. Et nett av ny bomull må brukes oppunder 10 000 ganger før du går i null - bomull er ekstremt forurensende i produksjon. Så den toppen fra butikken er 10 000 ganger verre enn plastposen den kommer i. Og ingen av oss bruker klærne så mange ganger. Anonymkode: 7dbb0...0ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå