Gå til innhold

Venninne med gjeld?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om denne skal postes her, eller i en annen katergori. 

Jeg er veldig bekymret for min beste venninne. Hun har alltid vært tøff, hard og selvstendig med full kontroll. Dette har på en måte vært hennes varemerke. For noen år siden gikk det litt kjapt i svingene med en fyr hun ikke kjente godt nok, og hun ble gravid. Viste seg at han hadde en enorm kredittkortgjeld. Hun prøvde å hjelpe han ut av knipa, men han utnyttet henne økonomisk. Nå er de ikke sammen lenger, og venninnen min er helt forandret. Hun låser seg inne, og vil ikke snakke med noen. Hun virker kjempe deprimert. Det er to år siden bruddet, så jeg tenker at det er noe annet som gjør henne deprimert. Jeg har forsøkt å prate, invitere henne med på alt. Hun tar ikke telefonen når jeg ringer, svarer bare med sms. 

Hun har lagt ut bilen sin for salg, og jeg ser at det er heftelser på bilen i form av utlegg. Det er lindorf og et låneselskap til som har pant på rundt 15000 kr. Heftelsene har vært i et år, og har ikke forandret sum. Hva betyr dette? At hun har det under kontroll? De har jo ikke tatt bilen hennes? 

Jeg tror hun sliter økonomisk og har mistet den tøffe selvstendige fasaden, at det er derfor hun tar avstand fra alle. Vil så gjerne hjelpe, men ikke så lett når hun ikke kan vise svakheter. 

Anonymkode: a4723...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er litt spesielt at du sitter å følger med på heftelser osv. Det er godt mulig hun sliter økonomisk, men ikke ønsker å dele dette med noen. Si at du er der hvis det er noe, og vis dette med jevne mellomrom. Det er nok det eneste du kan gjøre. 

Anonymkode: 37a5a...d90

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt spesielt at du sitter å følger med på heftelser osv. Det er godt mulig hun sliter økonomisk, men ikke ønsker å dele dette med noen. Si at du er der hvis det er noe, og vis dette med jevne mellomrom. Det er nok det eneste du kan gjøre. 

Anonymkode: 37a5a...d90

Hun la ut bilen sin i en finn annonse på facebook, og der står det at bilen har heftelser. Er ikke noe jeg sitter og søker på. Vi har vært bestevenninner i 20 år, og hun har ikke så mange andre. Hvis dette er roten til at hun holder på å turne helt, ønsker jeg å finne ut av det slik at jeg kan hjelpe henne og si de rette tingene. Hun mistet grepet for noen år siden og, og da trengte hun virkelig hjelp. Ønsker ikke at dette skal skje igjen bak lukkede dører og gardiner, uten at noen får det med seg. 

Anonymkode: a4723...b29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftelser på en bil betyr igrunn bare at man har lån på bilen. Når bilen blir solgt, blir heftelsen betalt ut, trenger ikke og bety noe mer enn dette.

Anonymkode: dfd9e...f8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om denne skal postes her, eller i en annen katergori. 

Jeg er veldig bekymret for min beste venninne. Hun har alltid vært tøff, hard og selvstendig med full kontroll. Dette har på en måte vært hennes varemerke. For noen år siden gikk det litt kjapt i svingene med en fyr hun ikke kjente godt nok, og hun ble gravid. Viste seg at han hadde en enorm kredittkortgjeld. Hun prøvde å hjelpe han ut av knipa, men han utnyttet henne økonomisk. Nå er de ikke sammen lenger, og venninnen min er helt forandret. Hun låser seg inne, og vil ikke snakke med noen. Hun virker kjempe deprimert. Det er to år siden bruddet, så jeg tenker at det er noe annet som gjør henne deprimert. Jeg har forsøkt å prate, invitere henne med på alt. Hun tar ikke telefonen når jeg ringer, svarer bare med sms. 

Hun har lagt ut bilen sin for salg, og jeg ser at det er heftelser på bilen i form av utlegg. Det er lindorf og et låneselskap til som har pant på rundt 15000 kr. Heftelsene har vært i et år, og har ikke forandret sum. Hva betyr dette? At hun har det under kontroll? De har jo ikke tatt bilen hennes? 

Jeg tror hun sliter økonomisk og har mistet den tøffe selvstendige fasaden, at det er derfor hun tar avstand fra alle. Vil så gjerne hjelpe, men ikke så lett når hun ikke kan vise svakheter. 

Anonymkode: a4723...b29

Heftelser forandrer aldri sum. 

Låner du 100 000 til bilen vil du ha heftelse på 100 000 til lånet er betalt ned.

Det tar lang tid og er knotete å tvangsselge en verdiløs bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn ødelegger liv. Det må kvinner lære seg.

Anonymkode: 31d65...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Heftelser forandrer aldri sum. 

Låner du 100 000 til bilen vil du ha heftelse på 100 000 til lånet er betalt ned.

Det tar lang tid og er knotete å tvangsselge en verdiløs bil.

Men det er kredittkortselskaper som har tatt pant i bilen... De gjorde det for et år siden, men hun har eid bilen lengre enn dette.. 

Anonymkode: a4723...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn ødelegger liv. Det må kvinner lære seg.

Anonymkode: 31d65...5fd

Hahaha takk for en god latter

Anonymkode: 201d6...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn ødelegger liv. Det må kvinner lære seg.

Anonymkode: 31d65...5fd

Og motsatt!

Anonymkode: 49795...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...