Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2005 #1 Skrevet 10. mai 2005 Jeg blir så eitrende... At folk ikke kan svare innen tidsfristen som er gitt i invitasjonen. Fristen for svar utbedes har gått ut, og enda er det en god del som ikke har svart. Skjønner ikke folk at det faktisk er en grunn til at en setter frist. Slik det ser ut nå må vi begynne å ringe å purre på. Fryktelig irriterende. Har mest lyst å ta det for gitt at de som ikke sier fra ikke kommer. Hadde vært morsomt å sett dem om de dukket opp og ikke var tatt med i beregningene... Da hadde de kanskje lært ei lekse...
liv Skrevet 10. mai 2005 #2 Skrevet 10. mai 2005 Noen tar det som gitt at du vet de kommer, andre beskjeder kan forsvinne i posten (Det skjedde med en tante som skrev at hun desverre ikke kunne komme.. Brevet forsvant i posten!), andre igjen er bare glemske. Ta en telefon og spør! Ingen som blir sure for det..
Usikker Skrevet 11. mai 2005 #4 Skrevet 11. mai 2005 Jeg er helt enig med trådstarter. Men - noen kan glemme, og det er tilgivelig. Jeg synes det er å vise lite respekt for den som inviterer til fest jeg - å ikke svare "ja" eller "nei".
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2005 #5 Skrevet 11. mai 2005 Folk må jo skjønne at det er en grunn til at man setter en svarfrist. Vi har også et tilfelle hvor vi ikke har hørt noen verdens ting - og jeg går ut i fra at denne personen ikke dukker opp. Hun er ikke tatt med i beregningen, i hvertfall. Har ikke lyst til å ringe jeg da...for hvis det er bevisst at hun ikke har svart, så blir det en veldig pinlig samtale føler jeg...og jeg hater sånt. Syns heller ikke at det er min oppgave å RINGE til en gjest som har fått invitasjon til bryllupet vårt, for å spørre om de kommer, 3 uker etter svarfristen... K
tommeline Skrevet 11. mai 2005 #6 Skrevet 11. mai 2005 Jeg ville ringt... En venninne av meg hadde svart på sms en den dagen jeg byttet simkort (var uten telefon noen timer), og dermed fikk jeg aldri svaret fra henne... ble bare tilfeldig at jeg spurte en gang jeg traff henne. Mener bare å si at svar kan ha "forsvunnet" på vegen, og da er det jo veldig dumt hvis gjesten tror h*n har svart ja, og så er det ikke dekket på til en i bryllupet.. :veldigsur:
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2005 #7 Skrevet 11. mai 2005 Det med svar som kan bli borte på veien har jeg også tenkt på...veldig kjedelig om det er det som har skjedd da. Men sannsynligheten for det er ikke så veldig stor...og i mitt tilfelle er det mer sannsynlig at personen velger å ikke svare, enn at svaret kommer skriftlig, for å si det sånn... Hvis man har noen felles bekjente med de som ikke har svart, kan man jo prøve å fiske litt da - og forhøre seg litt. K
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2005 #8 Skrevet 11. mai 2005 Ring og hør. Man kjenner vel gjestene sine godt nok til at man kan ta en telefon...? Kanskje har gjestene lært til en annen gang også.....
Lia Skrevet 11. mai 2005 #9 Skrevet 11. mai 2005 Vi hadde også noen gjester som var trege med å svare. Da sørget jeg for å spørre andre, som jeg visste de ofte var i kontakt med, om de visste om NN også kom. La til at jeg ikke hadde hørt noe fra han/henne. Da skal jeg si det kom svar raskt.
Gjest Soon Mrs S Skrevet 11. mai 2005 #10 Skrevet 11. mai 2005 Ring og hør. Man kjenner vel gjestene sine godt nok til at man kan ta en telefon...? Kanskje har gjestene lært til en annen gang også..... Helt enig... Ring å hør Når de fleste her sannsynligvis har drevet å ringt "fremmede" i et år i forbindelse med planleggingen, til kokker, syersker, butikkfolk både i norge og i utlandet for å ta noen eksempler, da er det vel mindre skremmende å ringe sine egne gjester for å høre om de kommer eller ikke . Min mening iallfall
Delfia Skrevet 11. mai 2005 #11 Skrevet 11. mai 2005 Jeg kommer til å ringe alle som ikke har svart dagen etter fristen går ut. Ting kan jo skje og da er det fryktelig pinlig om det ikke er dekt opp til alle
Gjest MrsL Skrevet 11. mai 2005 #12 Skrevet 11. mai 2005 Vi hadde mange som tok det for gitt at det var nok å svare til foreldrene våre. Men en gjest har til dags dato ikke svart og vi tok det for gitt at han ikke kom.
Minerva Grey Skrevet 11. mai 2005 #13 Skrevet 11. mai 2005 Var en del som svarte gjennom min kjære, selv om jeg sto oppført som 'påmeldingsperson' - i begynnelsen var han lite flink til å notere svar på listen vår, og jeg ble litt frustrert... Men det løste seg. Ellers var det en tante og onkel som sendte fint svarkort veldig raskt - men de sendte det til den gamle adressen vår... :-( De sa til alle at de skulle komme, unntatt meg, og jeg ble skikkelig irritert - helt til mamma fant ut at de hadde sendt kort og trodde alt var i skjønneste orden! Da løste problemet seg raskt... Ellers var det vel i utgangspunktet bare 3 som ikke hadde svart da fristen gikk ut, og det var ren forglemmelse fra 2 av dem. Jeg ringte, de svarte, alt i orden.
Olifant Skrevet 11. mai 2005 #14 Skrevet 11. mai 2005 Ellers var det en tante og onkel som sendte fint svarkort veldig raskt - men de sendte det til den gamle adressen vår... :-( De sa til alle at de skulle komme, unntatt meg, og jeg ble skikkelig irritert - helt til mamma fant ut at de hadde sendt kort og trodde alt var i skjønneste orden! Da løste problemet seg raskt... Ellers var det vel i utgangspunktet bare 3 som ikke hadde svart da fristen gikk ut, og det var ren forglemmelse fra 2 av dem. Jeg ringte, de svarte, alt i orden. Et godt eksempel på at det ofte kan være lurt å ikke anta det verste! Vi ber bare hyggelige mennesker i bryllupet vårt (nesten ) og dersom vi mangler svar når den tiden kommer vil jeg nok velge å tro at det enten er en ren forglemmelse (sløvt, men fort gjort) eller en annen god grunn.
Gjest bryllupsgjest Skrevet 11. mai 2005 #15 Skrevet 11. mai 2005 Ring og hør. Man kjenner vel gjestene sine godt nok til at man kan ta en telefon...? Kanskje har gjestene lært til en annen gang også.....[/quote] Du mener til neste gang du skal gifte deg? (neida, tullet!) Men jeg synes faktisk at når man får en høytidelig bryllupsinvitasjon, så kan folk vise såpass respekt at de gir ordentlig svar tilbake, uten at det er brudeparet som må purre! Vil de ikke komme, liksom???
Catzy Skrevet 11. mai 2005 #16 Skrevet 11. mai 2005 Jeg purret opp et par. Og så viste det seg at et svarkort hadde forsvunnet i posthaugen til sambo. Et par har jeg fått vite om gjennom mamma eller svigermor. De jeg purret opp, sendte jeg epost til. Like greit, så slipper man pinlige samtaler. Men vi har også fått mange søte og hyggelige takkekort. Har et håp om å få de inn i en scrapbook, sammen med en invitasjon. Catzy
Catzy Skrevet 11. mai 2005 #17 Skrevet 11. mai 2005 - Og så har man gjester som innbiller seg at siden jeg ikke eksplisitt spurte om både hun og han kommer, så er ikke han invitert like vel, fordi vi også har invitert den eksen hennes som har noen små problemer med å se denne dama. Jeg på min side tenker at har man invitert begge to, og hun sier at hun kommer, så kommer begge to. Sånn med mindre hun sier at "Og han kommer ikke, fordi etellerannet". Jepp, sambo refererte til en liten situasjon per telefon i dag. Jeg er så oppgitt at jeg bare må skrive det ned. Bra vi skal ha runde bord, så vi kan sette de som har problemer med hverandre med ryggen til hverandre. Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå