Gå til innhold

Er det flere som føler det samme - flådd av skattemydighetene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg betaler forskuddsskatt, skatt, restskatt og jammen kom det i juli melding om tvangsmult på noe jeg ikke hadde signert fra Skatteinnkreveren. Dette blir snart nok for en. Jeg er både lei og oppgitt og er i ferd med å miste motet... det føles som at staten skal flå en helt....😫

Har det vært så ille før?

Ja, jeg er selvstendig næringsdrivende, men at jeg skal svi for det på denne måten blir litt i overkant.....

Dersom du har noen gode råd for å holde motet oppe så tar jeg i mot det med stor takk.... for nå har jeg nesten lyst til å gi opp nesten alt....😢😢😢😢😢 Skal legge til at staten Norge har ikke hatt så mye utgifter på meg de åra jeg har holdt på..jeg har så og si ikke vært inne på NAV i løpet av de snart 16 åra jeg har holdt på å jobbe på denne måten......

Anonymkode: 95ec7...ba2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En vakker blir du plutselig syk, eller får barn som får gratis skole. Så slutt å klage og betal det du skal. 

Anonymkode: 4ee49...b28

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En vakker blir du plutselig syk, eller får barn som får gratis skole. Så slutt å klage og betal det du skal. 

Enig. Jeg har alltid vært frisk og rask og betalt skatt i dyre dommer. Så ble jeg plutselig alvorlig syk, og har fått fantastisk behandling av helsevesenet gjennom 8 måneder. Det er ikke tvil i min sjel om at det jeg har betalt inn langt på vei har blitt brukt opp av denne korte perioden i livet mitt, for medisinene jeg har fått koster flesk, så jeg ser fram til å bli helt frisk og betale min skatt med glede.

Anonymkode: bdd02...af5

• Liker 5
Skrevet

Jeg er enig og oppfatter det på samme måte. Nå et jeg lei av situasjonen og går over til å bli offentlig ansatt. Synd, ettersom flere av kommunene i området mister et viktig helsetilbud som ingen andre tilbyr. Men sånn må det bare bli. Trygghet og forutsigbarhet først.

Anonymkode: 3b78d...ff5

Skrevet

Det virker ikke som du forstår skattesystemet spesielt godt. Hvis du betaler nok forskuddskatt slipper du å betale restskatt, og hvis du følger reglene får du ikke bot.

Anonymkode: e990e...fdc

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler forskuddsskatt, skatt, restskatt og jammen kom det i juli melding om tvangsmult på noe jeg ikke hadde signert fra Skatteinnkreveren. Dette blir snart nok for en. Jeg er både lei og oppgitt og er i ferd med å miste motet... det føles som at staten skal flå en helt....😫

Ja, jeg er selvstendig næringsdrivende, men at jeg skal svi for det på denne måten blir litt i overkant.....

Dersom du har noen gode råd for å holde motet oppe så tar jeg i mot det med stor takk.... for nå har jeg nesten lyst til å gi opp nesten alt....😢😢😢😢😢 Skal legge til at staten Norge har ikke hatt så mye utgifter på meg de åra jeg har holdt på..jeg har så og si ikke vært inne på NAV i løpet av de snart 16 åra jeg har holdt på å jobbe på denne måten......

Mange av oss har aldri vært inne på NAV noen gang i løpet av livet og jobbet i over 40 år, men har likevel ikke noe i mot å betale skatt.

Anonymkode: 37fb9...bcc

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare det at du betaler 23% moms  hver gang du bruker penger dekker skole og sykehus. Fint å bidra til et trygt og godt samfunn, men det er gått for langt nå. Å betale 5 kroner for noe som koster 1 krone blir feil. Det begynner etter hvert å gå opp for folk.

Anonymkode: b5a83...331

• Liker 1
Skrevet

Fastlands-Norge går 250 000 000 000 kroner i minus hver eneste år. Takk hver eneste dag for at du slipper å bidra til din andel av underskuddet (50.000 + evt det samme for hvert barn du har).

Det sagt. Endrer du foretaksform til AS og engasjerer en regnskapsfører vil dette bli langt mer oversiktlig og ryddig. Du vil dessuten slippe tvangsmulkt fordi regnskapsføreren har systemer som sørger for korrekte leveranser til det offentlige. Dine rettigheter står mye sterkere som lønnsmottaker enn som næringsdrivende.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare det at du betaler 23% moms

25%.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Å betale 5 kroner for noe som koster 1 krone blir feil. Det begynner etter hvert å gå opp for folk.

Og merverdiavgiften gjør at du betaler 1,25 for noe som koster ei krone, ikke 5 kroner.

Skrevet

Vi har mange vi skal forsørge og som ikke selv løfter en finger for å bidra i samfunnet, som berikelsene og mange av de som går på Nav. Da blir det sånn at vi som jobber blir flådd. 

Anonymkode: e86dd...145

Skrevet

Sett deg inn i skattereglene, evt få deg en brukbar regnskapsfører, så slipper du ihvertfall overraskelser og straffeskatt. 

Kan forsåvidt være enig i at skattetrykket er høyt, men det må til slik det er nå. Du kan evt engasjere deg i politikken for å forsøke å påvirke pengebruk og organisering (selv om det nok blir et evigvarende prosjekt...)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har mange vi skal forsørge og som ikke selv løfter en finger for å bidra i samfunnet

Det er helt korrekt. Offentlig sektor lønner 1 000 000 mennesker hver måned. Mange av dem på millionlønn. Vi har i tillegg 1 250 000 innvandrere i landet hvor enkelte 'grupper' har er yrkesdeltakelse på under 10%. Så har vi rundt 800 000 borgere i arbeidsfør alder som står utenfor arbeidslivet (mange av disse er innvandrere). Så har vi barn og pensjonister.

Så i sum er vi ikke så forferdelig mange som skal dele på regninga for å få dette til å gå rundt. Noe det heller ikke gjør.

Et skyhøyt skatte- og avgiftstrykk er på langt nær nok til balanse i regnskapene. Det i seg selv er nok til å forstå at noe må endres radikalt i Norge.

Skrevet
3 minutter siden, A-hunter said:

Vi har i tillegg 1 250 000 innvandrere i landet hvor enkelte 'grupper' har er yrkesdeltakelse på under 10%.

Det var 1. januar 944 402 innvandrere og norskfødte med innvandrerforeldre, 554 906 av dem kom fra ikke-vestlige land.

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du glemte å nevne moms.....      

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var 1. januar 944 402 innvandrere og norskfødte med innvandrerforeldre, 554 906 av dem kom fra ikke-vestlige land.

Det er feil.

Tallene du kommer med er innvandrere og barn av innvandrere (se SSBs egne definisjoner). Mine tall inkluderer også barnebarn av innvandrere.

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg fikk tvangsmulkt og leverde en klage så snart jeg oppdaget det. De hadde sendt til feil adresse for min del, noe som ikke var "god nok grunn" til å ikke oppdage dette. Men de var innmari greie og plutselig skyldte jeg ikke 11 000 kr lengre. De er ikke intresssert i å flå fattige selstendige næringsdrivende. Klag nå. Hele systemet deres har vært ute av drift i juli da de.

Anonymkode: f6d83...f39

Skrevet
1 hour ago, A-hunter said:

Det er feil.

Tallene du kommer med er innvandrere og barn av innvandrere (se SSBs egne definisjoner). Mine tall inkluderer også barnebarn av innvandrere.

Selvsagt er det ikke feil, tallene kommer fra SSB. Kan etterkommere av en svenske som har flyttet til Norge noen gang komme til et nivå der de kan regnes som norske?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det ikke feil,

Jo tallene er feil for å vise antall innvandrere i Norge. Du sier jo til og med selv at tallene bare viser direkte innvandrere og barn av direkte innvandrere. Dermed viser ikke tallene barnebarn av direkte innvandrere, selv om disse tallene også finnes hos SSB (bare litt dypere inn i statistikkbanken).

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan etterkommere av en svenske som har flyttet til Norge noen gang komme til et nivå der de kan regnes som norske?

Barnebarn av en svenske regnes som etnisk norske (4,0 millioner pr 1.1.19) i tallene jeg har oppgitt over. Så svaret på det er ja.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

554 906 av dem kom fra ikke-vestlige land.

Dette er også helt feil. Vi registrerer innvandrere fra utreiseland. Svensk utvandringstatistikk viser at omtrent 60% av de som utvandrer fra Sverige til Norge enten ikke er født i Sverige eller har ikke foreldre som er født i Sverige. De vi kaller innvandrere fra Sverige er altså med stor grad av sannsynlighet ikke født i noe vestlig land i det hele tatt... Og det samme gjelder de fleste andre vestlige land også.

- - - -

Det er forøvrig merkelig at innvandringsliberale alltid har et så voldsomt behov for å gjøre antallet innvandrere så lavt som mulig. Hvis dette er så bra og flott - gjør det da noe å bruke helt faktiske tall? Hvorfor har dere dette ekstreme behovet for å telle folk som "nordmenn" så fort som overhodet mulig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...