AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #1 Skrevet 12. august 2019 Jeg og mannen kjøpte hus i fjor som vi pusset opp. Vi pusset opp hele første etasjen, nytt gulv, nye lister, nytt kjøkken, pusset opp bad og vaskerom. Min bror med sin kone kom på besøk etter vi var ferdige, men sa ingenting, verken at det var pent eller stygt. Det betyr ingenting for meg, men det er folkeskikk å si noe som helst.. I år har de begynt å pusse opp sitt hus. Når vi var der her om dagen, så vi at de har valgt samme gulv som oss.. greit det! Så har de samme type spisestue som oss. Og de har pusset opp vaskerommet på samme måte som vi. Hva hadde du følt? Tenkt? Jeg må si jeg er litt forbannet, selv om det høres kanskje barnslig ut men.. Anonymkode: b0e74...aef 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #2 Skrevet 12. august 2019 Enig i at det er barnslig. Anonymkode: 38704...51d 15
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #3 Skrevet 12. august 2019 Men kjære kvinne. Ta det som et kompliment! De synes dere hadde fått det kjempefint og når de selv ønsker å pusse opp, mangler de kreativitet, og da kopierer de dere, fordi dere hadde fått det fint. Dramadamer! Anonymkode: 4634d...fa7 21
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #4 Skrevet 12. august 2019 Barnslig! Med mindre dere har en veldig sær stil, så skal du ikke bry deg. De fleste følger samme trend, og da blir det ofte veldig likt i de husene som bygges/ pusses opp i samme tidsepoke. Jeg kjenner to damer (mødre av barndomsvenninner) som hele tiden klandret den ene for å herme etter den andre. Til og med som barn syntes jeg disse voksne oppførte seg barnslig... Å være til inspirasjon for andre bør tas som ett kompliment Anonymkode: 0e345...5ab 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #5 Skrevet 12. august 2019 Om det er standard stil som er nå for tiden så synes jeg ikke det er så rart. Rart de ikke sa noe, at de likte det så godt at de ville ha samme. De skjønner vel at dere ser likhetene nå men de er kanskje litt konfliktsky? Ellers har vi selv "hermet" etter gode interiørideer som venner har, feks vaskeromløsning. Anonymkode: 6c50f...f54 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #6 Skrevet 12. august 2019 Imitation is the highest form of flattery. Da likte de det tydeligvis? 🤷♀️ Anonymkode: bded0...d3e 11
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. august 2019 #7 Skrevet 12. august 2019 (endret) Hadde ikke brydd meg. Endret 12. august 2019 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #8 Skrevet 12. august 2019 Mest sannsynlig er stilen deres ganske lik det det fleste gjør i dag når de pusser opp. Syns alle nyoppussede spisestuer og vaskerom ser ganske like ut, jeg. Samme med gulv, selv om flere nå prøver ut litt mørkere gulv enn det som har vært på moten de siste årene. Anonymkode: 786fa...965 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #9 Skrevet 12. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mest sannsynlig er stilen deres ganske lik det det fleste gjør i dag når de pusser opp. Syns alle nyoppussede spisestuer og vaskerom ser ganske like ut, jeg. Samme med gulv, selv om flere nå prøver ut litt mørkere gulv enn det som har vært på moten de siste årene. Anonymkode: 786fa...965 Min stil er ganske spesiell, for å ikke gå inn på detaljer. Det er ikke som de fleste hjem. Anonymkode: b0e74...aef
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #10 Skrevet 12. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg og mannen kjøpte hus i fjor som vi pusset opp. Vi pusset opp hele første etasjen, nytt gulv, nye lister, nytt kjøkken, pusset opp bad og vaskerom. Min bror med sin kone kom på besøk etter vi var ferdige, men sa ingenting, verken at det var pent eller stygt. Det betyr ingenting for meg, men det er folkeskikk å si noe som helst.. I år har de begynt å pusse opp sitt hus. Når vi var der her om dagen, så vi at de har valgt samme gulv som oss.. greit det! Så har de samme type spisestue som oss. Og de har pusset opp vaskerommet på samme måte som vi. Hva hadde du følt? Tenkt? Jeg må si jeg er litt forbannet, selv om det høres kanskje barnslig ut men.. Anonymkode: b0e74...aef Jge er, ts, ganske sikker på at du ikke blir "kopiert". De fleste hus jeg ser er dønn like - det er per nå til salgs type 5 hus med akkurat samme knall turkis-grønne farge på veggene. Jeg er sikker på at de ikke kjenner hverandre. De er bare påvirket av samme trendbilde. Noen av dem (en kan håpe ikke alle) tror at deres "stil" er nettopp en stil og at den er deres. De fleste av dem ser forhåpentligvis sannheten: at de er konsumenter av farge og møbel. Anonymkode: c616c...6d2 5
Carrot Skrevet 12. august 2019 #11 Skrevet 12. august 2019 Usikker på hvorfor du ser på det som et problem egentlig? Og hva med å si "så fint dere har fått det og så kjekt dere har valgt lik løsning som oss, er dere like fornøyd som oss?" og la det være med det? 9
Vimsepetra Skrevet 12. august 2019 #12 Skrevet 12. august 2019 Jeg tror jeg hadde tatt det som et kompliment, men det er nå meg. Jeg syns Carrot sitt forslag over her var veldig godt. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #13 Skrevet 12. august 2019 Kunne virkelig ikke ha brydd meg mindre. Om de har pusset opp i akkurat samme farger, har da ingenting å si. Anonymkode: 743ed...e2f 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #14 Skrevet 12. august 2019 Jeg synes sånn er så plagsomt!!!😅 jeg har ei venninne som tar etter meg hver gang hun har vært på besøk feks. Kjøper likt interiør og like klær. Og ja, jeg har litt «særere» smak og følger ikke strømmen. Koselig at hun liker det jeg har, men hun kan da i det minste si noe 🤪🤪🤪 synes nesten det er kleint å komme på besøk til henne og for hver gang se at hun har kjøpt noe jeg har. Men jeg skjønner at det blir oppfattet som barnslig, så jeg snakker ikke om det, men jeg FORSTÅR deg!! Anonymkode: 75ebd...a87 2
Ullvott Skrevet 12. august 2019 #15 Skrevet 12. august 2019 Jeg synes det høres ut som at de er veldig inspirert av dere og at de synes det dere har gjort er både fint og funksjonelt. Det er ingen i hele verden som går rundt og tenker «nå skal jeg herme etter NN, for jeg har ingen selvstendige tanker og ser så opp til henne at jeg ikke vil gjøre noe annet enn det hun gjør», og det er heller ingen andre dere kjenner som vil gå rundt og snakke om det. Sant å si forstår jeg ikke helt problemet, heller. Dere har likt gulv, samme «type» spisestue (slik jeg forstår det er den ikke lik) og dere har gjort noe av de samme tingene på vaskerommet (slik jeg forstår det er heller ikke vaskerommene like). Og hva så? Det er ingen som vil forveksle verken dere eller husene deres i hverdagen av den grunn. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #16 Skrevet 13. august 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes sånn er så plagsomt!!!😅 jeg har ei venninne som tar etter meg hver gang hun har vært på besøk feks. Kjøper likt interiør og like klær. Og ja, jeg har litt «særere» smak og følger ikke strømmen. Koselig at hun liker det jeg har, men hun kan da i det minste si noe 🤪🤪🤪 synes nesten det er kleint å komme på besøk til henne og for hver gang se at hun har kjøpt noe jeg har. Men jeg skjønner at det blir oppfattet som barnslig, så jeg snakker ikke om det, men jeg FORSTÅR deg!! Anonymkode: 75ebd...a87 Så enig🙈👍 Burde nok bare holdt kjeft! Anonymkode: b0e74...aef 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #17 Skrevet 13. august 2019 23 timer siden, Carrot skrev: Usikker på hvorfor du ser på det som et problem egentlig? Og hva med å si "så fint dere har fått det og så kjekt dere har valgt lik løsning som oss, er dere like fornøyd som oss?" og la det være med det? Synes ikke det er mye koselig at noen kopierer meg, og jeg gidder ikke å si at det er fint, de har jo ikke sagt noe om oppussingen min. Uansett hvor barnslig dere synes det er. Greit at noen tar samme farge feks, men samme type møbler og løsninger som oss? 2 much! Anonymkode: b0e74...aef 2
Carrot Skrevet 13. august 2019 #18 Skrevet 13. august 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke det er mye koselig at noen kopierer meg, og jeg gidder ikke å si at det er fint, de har jo ikke sagt noe om oppussingen min. Uansett hvor barnslig dere synes det er. Greit at noen tar samme farge feks, men samme type møbler og løsninger som oss? 2 much! Anonymkode: b0e74...aef Hvorfor velge se det som noe negativt når du kan velge se på det som en anerkjennelse for god smak? 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå