AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #1 Skrevet 12. august 2019 Vi har hatt en diskusjon ganske lenge om hvordan vi skal oppevare brødet. Min mann vil ha det i den medfølgende papirposen mens jeg vil ha det i plast, så her i huset har vi hvert vårt brød hvor jeg spiser mykt og deilig brød mens han spiser hardt og guffent brød Hvordan oppevarer dere brødet? Anonymkode: 99498...40a 4
beyonce_1 Skrevet 12. august 2019 #2 Skrevet 12. august 2019 Første døgnet i papir deretter i plast. 4
Antoinette Skrevet 12. august 2019 #3 Skrevet 12. august 2019 Det kommer helt an på hva slas brød det er. Surdeigsbrød er best i ppair siden det bevarer skorpen, rugbrød av den mørke danske typen bør ligge i kjøleskap innpakket i matpapir, vanlig butikk kneip er best i plast siden det tørker ut. Når det baker brød selv som er en type kaldhevet speltbrød bruker jeg papirpose med plast utenpå. Mao. det finnes ikke noe fasitsvar. 2
Djungelvrål Skrevet 12. august 2019 #4 Skrevet 12. august 2019 Papirpose trekker til seg fuktighet fra brødet og gjør brødet tørrere. Plast er best. 3
exictence Skrevet 12. august 2019 #5 Skrevet 12. august 2019 Deler opp brødet i skiver, fryser ned, og tar oppe skivene jeg skal ha for hver dag. Da spiser jeg alltid ferskt brød. 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #6 Skrevet 12. august 2019 Jeg bruker både papir og plast. Lar brødet beholde papirposen fra butikken, og legger plastpose rundt. Synes ofte brødet blir seigt i skorpen om jeg kun bruker plast, så bruker begge deler så har jeg både sprø skorpe, og saftig brød. Anonymkode: 57d03...e30 6
KaBom Skrevet 12. august 2019 #7 Skrevet 12. august 2019 Papir inni plastposen. Plast rett på brødet gjør at det blir soggy.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #8 Skrevet 12. august 2019 36 minutter siden, exictence skrev: Deler opp brødet i skiver, fryser ned, og tar oppe skivene jeg skal ha for hver dag. Da spiser jeg alltid ferskt brød. Samme gjør jeg. Blir mye mindre svinn av det også. Anonymkode: 4a342...1e6
Pinkee Skrevet 12. august 2019 #9 Skrevet 12. august 2019 Deler opp brødet i skiver og fryser. Tar opp etterhvert. 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. august 2019 #10 Skrevet 12. august 2019 (endret) Bruker papirposen brødet kommer i, og tar plastpose over. Deler det i 2 og legger halvparten i fryseren. Endret 12. august 2019 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #11 Skrevet 12. august 2019 Et brød av kvalitet tåler papirpose, men dritten du kjøper i dagligvare tåler det lite. Plast lager gummibrød. Selv spiser jeg kun grove/rug surdeigbrød, disse holder seg fint i 4-5 dager i papirpose. Men det beste er å fryse ned, skjær opp hele brødet. Så tar du bare opp antall skiver du skal spise. Anonymkode: aac51...8d8 3
Highhopes Skrevet 12. august 2019 #12 Skrevet 12. august 2019 Papir, syns det blir ekkelt og mykt i plast. I tillegg kommer det raskt mugg i plastposer.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #15 Skrevet 12. august 2019 14 timer siden, exictence skrev: Deler opp brødet i skiver, fryser ned, og tar oppe skivene jeg skal ha for hver dag. Da spiser jeg alltid ferskt brød. Samme her. Anonymkode: ac30d...21a
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #16 Skrevet 12. august 2019 Jeg har det i plast også papirposen rundt. Skjærer det opp i butikken, derfor blir det sånn. Papiposen har jo da ingen funksjon siden plasten er under, men det bare blir sånn. Anonymkode: f3e03...b0b
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #17 Skrevet 12. august 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har hatt en diskusjon ganske lenge om hvordan vi skal oppevare brødet. Min mann vil ha det i den medfølgende papirposen mens jeg vil ha det i plast, så her i huset har vi hvert vårt brød hvor jeg spiser mykt og deilig brød mens han spiser hardt og guffent brød Hvordan oppevarer dere brødet? Anonymkode: 99498...40a For husefredens skyld, la han gjøre detmpå sin måte og du på din måte. Her i juset skjæres alt brød i skiver. Vi tar opp skiver om kvelden som vi vil ha til frokost og legger dem frosne i plastpose i kjøleskapet. Glemmer vi å ta opp eller tar opp for lite, så er brødrister med tinefunksjon kjekk å ha. Ferskt brød og brødvarer skal ikke i kjøleskap da det forringer vitamin og mineralinnholdet i brødet. Anonymkode: b63f2...629
Kittykat Skrevet 13. august 2019 #18 Skrevet 13. august 2019 (endret) Jeg skjærer brødet opp i brødskjæreren på butikken og tar plastpose på og papirposen utenpå. Tar det i fryseren når jeg kommer hjem og tar opp et halvt brød av gangen (også i plastpose). Da har vi alltid ferskt brød. Endret 13. august 2019 av Kittykat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå