Gå til innhold

Jeg og mannen har hatt diskusjoner om oppevaring av brød

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt en diskusjon ganske lenge om hvordan vi skal oppevare brødet. Min mann vil ha det i den medfølgende papirposen mens jeg vil ha det i plast, så her i huset har vi hvert vårt brød hvor jeg spiser mykt og deilig brød mens han spiser hardt og guffent brød

Hvordan oppevarer dere brødet? 

Anonymkode: 99498...40a

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første døgnet i papir deretter i plast. 

• Liker 4
Skrevet

Det kommer helt an på hva slas brød det er. Surdeigsbrød er best i ppair siden det bevarer skorpen, rugbrød av den mørke danske typen bør ligge i kjøleskap innpakket i matpapir, vanlig butikk kneip er best i plast siden det tørker ut. 

Når det baker brød selv som er en type kaldhevet speltbrød bruker jeg papirpose med plast utenpå. 

Mao. det finnes ikke noe fasitsvar.

• Liker 2
Skrevet

Papirpose trekker til seg fuktighet fra brødet og gjør brødet tørrere. Plast er best.

• Liker 3
Skrevet

Deler opp brødet i skiver, fryser ned, og tar oppe skivene jeg skal ha for hver dag. Da spiser jeg alltid ferskt brød.

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker både papir og plast. 
Lar brødet beholde papirposen fra butikken, og legger plastpose rundt. 
Synes ofte brødet blir seigt i skorpen om jeg kun bruker plast, så bruker begge deler så har jeg både sprø skorpe, og saftig brød. 

Anonymkode: 57d03...e30

• Liker 6
Skrevet

Papir inni plastposen. Plast rett på brødet gjør at det blir soggy.

Skrevet
36 minutter siden, exictence skrev:

Deler opp brødet i skiver, fryser ned, og tar oppe skivene jeg skal ha for hver dag. Da spiser jeg alltid ferskt brød.

Samme gjør jeg. Blir mye mindre svinn av det også.

Anonymkode: 4a342...1e6

Skrevet

Deler opp brødet i skiver og fryser. Tar opp etterhvert. 

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Bruker papirposen brødet kommer i, og tar plastpose over. Deler det i 2 og legger halvparten i fryseren.

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

Et brød av kvalitet tåler papirpose, men dritten du kjøper i dagligvare tåler det lite. Plast lager gummibrød.

Selv spiser jeg kun grove/rug surdeigbrød, disse holder seg fint i 4-5 dager i papirpose.

Men det beste er å fryse ned, skjær opp hele brødet. Så tar du bare opp antall skiver du skal spise.

Anonymkode: aac51...8d8

• Liker 3
Skrevet

Papir, syns det blir ekkelt og mykt i plast. I tillegg kommer det raskt mugg i plastposer. 

Skrevet

Papir.

I plast blir det vassent.

Skrevet
14 timer siden, exictence skrev:

Samme her. 

Anonymkode: ac30d...21a

Skrevet

Jeg har det i plast også papirposen rundt. Skjærer det opp i butikken, derfor blir det sånn. Papiposen har jo da ingen funksjon siden plasten er under, men det bare blir sånn. 

Anonymkode: f3e03...b0b

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt en diskusjon ganske lenge om hvordan vi skal oppevare brødet. Min mann vil ha det i den medfølgende papirposen mens jeg vil ha det i plast, så her i huset har vi hvert vårt brød hvor jeg spiser mykt og deilig brød mens han spiser hardt og guffent brød

Hvordan oppevarer dere brødet? 

Anonymkode: 99498...40a

For husefredens skyld, la han gjøre detmpå sin måte og du på din måte. 

Her i juset skjæres alt brød i skiver. Vi tar opp skiver om kvelden som vi vil ha til frokost og legger dem frosne i plastpose i kjøleskapet. Glemmer vi å ta opp eller tar opp for lite, så er brødrister med tinefunksjon kjekk å ha. 

Ferskt brød og brødvarer skal ikke i kjøleskap da det forringer vitamin og mineralinnholdet i brødet. 

Anonymkode: b63f2...629

Skrevet (endret)

Jeg skjærer brødet opp i brødskjæreren på butikken og tar plastpose på og papirposen utenpå. Tar det i fryseren når jeg kommer hjem og tar opp et halvt brød av gangen (også i plastpose). Da har vi alltid ferskt brød.

Endret av Kittykat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...