Gå til innhold

bekymringsmelding


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ny lege som jeg har bare vert 2 ganger hos pga svangerskapskontroll, sendte en bekymrings melding til barneverne siden i hodet hennes «virket jeg apatisk» ein sur og gammel dame på 68 år, jeg er bare ein veldig sjenert person..

Anonymkode: cae5c...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sender deg en klem i en vanskelig sismtussjon ❤️

Du får vise barnevernet at legen tar feil, så er saken snart ute av verden! 

Anonymkode: 7ee6c...289

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, EvaLena skrev:

Skrev legen det i meldingen?

ja hun gjore det

Anonymkode: cae5c...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du nå skulle vært apatisk så er det vel nærliggende å tro at du kunne ha fått, eller var i ferd med å få, svangerskapsdepresjon. Hva er nå det å sende bekymringsmelding til barnevernet om? Da trenger man behandling. Forstår du hva legen har tenkt, hvorfor hun følte det var så ille at hun måtte melde fra om det? Høres veldig merkelig ut. 

Anonymkode: 280a0...9c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bytta fastlege med en gang! BV får nok mange rare meldinger inn. Du kan bli kalt inn til en samtale. Det stopper som oftest det. 

 

Dersom du må innom legen på nytt, ta opptak av samtalen. 

Anonymkode: 5bdee...043

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler sterkt på at legen sammenlignet deg med ei dame på 68 i en bekymringsmelding. Hvis legen gjorde det så vil barnevernet avslutte saken fort. Veldig useriøst beskrevet fra legen sin side. 

Anonymkode: 195d1...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Tviler sterkt på at legen sammenlignet deg med ei dame på 68 i en bekymringsmelding. Hvis legen gjorde det så vil barnevernet avslutte saken fort. Veldig useriøst beskrevet fra legen sin side. 

Anonymkode: 195d1...08f

Jeg tror trådstarter mente at legen er en sur gammel dame på 68 år.

Anonymkode: 32860...d04

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk din rettighet som en medborger, og bytt fastlege! Det har du rett til to ganger per år, om det ikke har skjedd forandringer på det i det siste!

 

Lykke til!

 

(Kanskje du skal være mer obs på å smile litt mer til folk, siden du fikk denne tilbakemeldingen?)

Anonymkode: 30e8b...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk din rettighet som en medborger, og bytt fastlege! Det har du rett til to ganger per år, om det ikke har skjedd forandringer på det i det siste!

 

Lykke til!

 

(Kanskje du skal være mer obs på å smile litt mer til folk, siden du fikk denne tilbakemeldingen?)

Anonymkode: 30e8b...98c

Enig, TS burde bytte fastlege.

 

Men herregud, det er jo totalt skummelt og absolutt absurd at man må faktisk smile falskt som en idiot hele tiden i dette landet for å unngå å få barnevernet på nakken. 

Anonymkode: 6f314...753

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes jo helt hinsides ut. Er selv fryktelig sjenert, og viser ikke så mye følelser utad til «fremmede» (typ fastlege, helsesøster..), men det har da ikke blitt meldt inn noen bekymringsmelding på meg av den grunn. Fungerer helt fint som mor.

Bytt fastlege!!

Anonymkode: 1bfcf...34f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvem er det ikke som opplever å ha litt apatiske dager når man er gravid da? Jeg hadde hyperemesis og orka ingenting mer enn jeg måtte, og knapt nok det. Hadde jeg blitt meldt pga det da, hadde jeg blitt rasende. Bytt lege fort som fy, og vær åpen og ærlig med bv, så ordner det seg nok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper det er mye mer med denne saken enn det ts beskriver. Uansett er det ingenting å bekymret seg over dersom du bare er sjenert og ting ellers er på stell. Men en lege på 68 har nok sett litt av hvert i sin karriere, og har garantert reagert på mer enn det ts beskriver. 

Anonymkode: c2740...06c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, TS burde bytte fastlege.

 

Men herregud, det er jo totalt skummelt og absolutt absurd at man må faktisk smile falskt som en idiot hele tiden i dette landet for å unngå å få barnevernet på nakken. 

Anonymkode: 6f314...753

Ja..Gåe du til legen feks og er syk.Så skal du smile når du har smerter osv og?BV må avskaffes med nye regler!!!Dette begynner å bli for sykt!!

Anonymkode: a8004...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja..Gåe du til legen feks og er syk.Så skal du smile når du har smerter osv og?BV må avskaffes med nye regler!!!Dette begynner å bli for sykt!!

Anonymkode: a8004...9d6

Barnevernet kan da ingenting for at en lege sender en bekymringsmelding til dem... 😂 

Anonymkode: b0027...909

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror de fleste her automatisk at det er legen til Ts det er noe galt med?

For alt vi vet så kan Ts være uegnet som foreldre, eller det kan være mange ting som Ts ikke har nevnt her.

Anonymkode: 6a757...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

ny lege som jeg har bare vert 2 ganger hos pga svangerskapskontroll, sendte en bekymrings melding til barneverne siden i hodet hennes «virket jeg apatisk» ein sur og gammel dame på 68 år, jeg er bare ein veldig sjenert person..

Anonymkode: cae5c...6fb

Det er jo bare positivt.

Nå kan en 23åring, med en bachelor uten erfaring med hverken barn eller familieliv fortelle deg hvordan du skal oppdra barna dine. 

Takk ja til veiledning og ta til deg læringen! Livserfaring kan ikke erstatte 6000 sider med tekst i pedbøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, abrasiveRefraction skrev:

Det er jo bare positivt.

Nå kan en 23åring, med en bachelor uten erfaring med hverken barn eller familieliv fortelle deg hvordan du skal oppdra barna dine. 

Takk ja til veiledning og ta til deg læringen! Livserfaring kan ikke erstatte 6000 sider med tekst i pedbøker.

Ble litt usikker på om dette var sarkasme? Dette var jo sarkasme, sant?

Anonymkode: 6f314...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble litt usikker på om dette var sarkasme? Dette var jo sarkasme, sant?

Anonymkode: 6f314...753

Nei, dama mi er barnevernskonsulent. Jeg synes det er litt morsomt at hun skal lære folk å oppdra barn med leggetid og sånt. Noen netter sover hun ikke, stort sett sover hun på sofaen etter jobb og hun er våken hele natten.

Men hun føler seg flink, så da er vel alt bra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...