Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangs, har hatt mye kynnere hver dag siden uke 17/18. Er nå i uke 30 og har kraftige og langvarige kynnere hver kveld. De er ikke vonde, men strammer godt. Får høre fra flere at det er kroppen som «øver seg» og «gjør seg klar», samt at jeg kommer til å føde før tida fordi kroppen forbereder seg så godt 😛 

er det noe i det? Jeg håper ikke det, vil ikke føde før termin - men blir litt stressa av at så mange forskjellige.. Mannen min kommer ikke hjem fra havet før en uke før termin, så jeg vil overhodet ikke føde før det.. Har klamret meg fast til at førstegangsfødende oftest går over 😅

Anonymkode: e189e...712

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninna mi hadde mye kynnere fra ca samme tid - hu gikk en uke over 😆 Alle har jo kynnere egentlig - bare ikke alle som kjenner de like godt:) 

Anonymkode: 8c602...f93

• Liker 2
Skrevet

Hadde det likt i begge mine svangerskap. Fødte 40+1 og 39+5 😊 hadde to styrtfødsler da. 

Anonymkode: 6a57d...49f

Skrevet

Meg over. Skal sies at mine var vonde fra rundt uke 30 😊

Anonymkode: 6a57d...49f

Skrevet

Hatt mye kynnere siden uke 13, førstegangsfødene. Er nå 37+3 og håper selv at babyen holder seg der til termin :)  Jordmoren min mener det ikke har noe å si. Men er spent på når det blir fødsel :)

Anonymkode: effa1...193

Skrevet

Mye kynnere fra ca. Uke 20, han kom en mnd før tiden. 

Skrevet

Mye kynnere fra uke 15/16, økende utover i svangerskapet. Førstegangs. Kom 1mnd før termin. 

Anonymkode: c612e...3b0

Skrevet

Jeg begynte med kynnere i uke 16 som førstegangsfødende, og var ganske plaget av dem etter hvert. I tredje trimester var det vanskelig f.eks. å gå tur med hunden eller å gå rundt på kjøpesenter pga. kraftige og hyppige kynnere. Fødte 40+0. Fødselen var rask og grei da, så selv om det antagelig er tilfeldig, liker jeg å tro at livmoren hadde trent godt på forhånd. Uten at jeg tror folk som har lite kynnere får lange fødsler, det er bare godt å tenke at plagene var godt for noe. 

Anonymkode: 2e9dd...ce1

Skrevet

Hadde mye kynnere med første fra uke 16 og frem til fødsel, 10 dager før termin. Hadde mye mindre kynnere med nr to, fødte 5 dager før. 

Skrevet

Ble sykmeldt i uke 35 pga mye kynnere. Ble satt i gang 12 dager etter termin. Fødte 15 dager etter termin. .

Anonymkode: 118b2...25e

Skrevet

Hadde det, og fødte 2 måneder før. Fikk beskjed i ettertid at de ikke vet om det var kynnere som forkortet livmorhalsen, eller om det er svak livmorhals. Kommer til å få ekstra oppfølging ved en evt neste gang.. ..

Blir de regelmessige eller vonde så ringer du føden! 

Anonymkode: 081ea...7d8

Skrevet

Hadde kynnere hele svangerskapet, fødte to dager før termin 😊

Skrevet

Hadde kynnere hele svangerskapet, fødte 4 dager over termin.

Anonymkode: 66d51...996

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det, og fødte 2 måneder før. Fikk beskjed i ettertid at de ikke vet om det var kynnere som forkortet livmorhalsen, eller om det er svak livmorhals. Kommer til å få ekstra oppfølging ved en evt neste gang.. ..

Blir de regelmessige eller vonde så ringer du føden! 

Anonymkode: 081ea...7d8

Jeg har hatt mye kynnere under alle mine 3 svangerskap. Har fått samme beskjed som sitert over. Fødte 2 dager over termin og 7 dager før. Er gravid med nr. 3 nå.

I dagene før fødsel merket jeg flere og vondere kynnere.

Anonymkode: 92f01...9db

Skrevet

Hatt svært kraftige kynnere begge ganger, og startet tidlig. Første kom 10 dager etter termin, andre ble satt i gang 5 dager før termin. 

Anonymkode: 66e72...968

Skrevet

Mye og vonde kynnere fra uke 17. Førstegangs. Ble delvis sykemeldt for det for skulle så lite til for at kynnerene satte i gang. Var også henvist til gyn pga dette for å sjekke livmorhals osv, men ingen påvirkning der. Er uke 40 i morgen så ingen tidlig fødsel her i gården. Har trodd det har vært ting på gang flere ganger, men har ikke det enda... umoden og baby har ikke festet seg eller «sunket». Er utrolig slitsomt med mye kynnere, og veldig frustrerende når de så tett til termin ikke «gjør noe» annet enn å trene livmora. 

Anonymkode: 24206...101

Skrevet

Det svangerskapet hvor jeg hadde mest kynnere (og masse nedpress også, store deler av tredje trimester) var det svangerskapet som varte lengst (en uke lenger enn de to andre). 

Skrevet

Kynnere har ingenting å si på om du føder før eller etter termin. 

Anonymkode: f69a7...62a

Skrevet

Kynnere skal ikke ha noe å si for når man føder. Det er noe helt annet enn rier. Med første hadde jeg ikke kynnere før noen dager før fødsel. Fødte 40+4. Med andre slet jeg skikkelig med hyppige og langvarige kynnere fra uke 17, fødte 41+2.

Anonymkode: 7781f...f2c

Skrevet

Jeg hadde ekstremt mye og vonde kynnere med nr 1. Hun ble født 10 dager etter termin. Med nr 2 hadde jeg bare litt kynnere (ikke vonde), og hun kom 10 dager før termin. 

Min mor har aldri opplevd mye kynnere, og har 3 barn født 2-3 uker før termin. 

Anonymkode: 5b2c6...011

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...