Gå til innhold

Hvilken hudtone har jeg?(bilde)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det sies at man kan se det på blodårene, men klarer ikke se om jeg er kald eller varm. Kansje du kan hjelpe? jeg klarer ikke se om jeg kler kalde eller varme farger bedre heller...  Feks gull og sølv...  Kansje jeg er både kald og varm?20190811_232504.thumb.jpg.5015a384d314d2547db8537ab00e4330.jpg

Anonymkode: 88bd2...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha på deg klær du liker, Ts. Dette er ikke 1800-tallet. Ingen fornuftige mennesker kler seg etter fiktive begreper som «kalde» eller «varme» hudtoner. :ler: 

Anonymkode: 03719...07d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden ser gylden ut. Jeg regner med at det er pga soling. Blodårene er blå og dermed har du en kald hudtone. Hadde blodårene vært grønne, ville du hatt en varm hudtone.

Endret av OPIgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kald, du har blå årer. 

Jeg er varm, har grønne blodårer. 

Anonymkode: 8d675...34f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kald, hadde du vært varm ville du hatt mer grønne blodårer. 

Anonymkode: eac97...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ha på deg klær du liker, Ts. Dette er ikke 1800-tallet. Ingen fornuftige mennesker kler seg etter fiktive begreper som «kalde» eller «varme» hudtoner. :ler: 

Anonymkode: 03719...07d

Jo. Det er best å kle seg etter hudtone. Kler man seg i varme farger om man har en kald hudtone, kan man fort se gusten ut. Det har da ingenting med om det er på 1800 tallet eller om det er i dag. Du har ikke peiling på hva du snakker om. Kalde eller varme hudtoner er ikke fiktivt, men reelt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at årene dine går mer mot det blå (det kalde), men synes huden din ser gylden og varm ut. Kanskje du kler begge? Uansett så er den firedelte inndelingen høst/vår/sommer/vinter litt utdatert - det var en «heit» teori på 80-tallet, men jeg har ikke inntrykk av at den benyttes noe særlig i dag. :)

Anonymkode: d1372...3ff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kald og den er annerledes enn din. Du har gylden og varm hud. 

Anonymkode: c4fb9...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årene så blå ut.  Jeg har verken grønne eller blå årer, de er en mellomting.  Jeg kler absolutt ikke varme toner som rustrød, sennepsgul og orange. Syns jeg kler best klare farger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye ulike svar her. Da tror jeg at jeg er naturell... Noe midt imellom. Jeg blir fort brun, jeg har blå øyne og så kler jeg kald hårfarge best. Men jeg kler veldig godt varme farger også på klær, så jeg har blitt ganske forvirret av dette systemet. 

Men syns det er veldig gøy da :) Jeg liker ikke mørkegrønne klær, da blir jeg grønn...  Limegrønn er den eneste grønnfargen jeg føler jeg kler.

Jeg har foresten både blå/lilla og grønne blodårer og litt gul i huden...

Sier det noe hva jeg er? Varm undertone og kald ett eller annet?..

TS 

Anonymkode: 88bd2...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blå årer og er kald, og bruker stort sett bare sølv. 

Men på sommeren når jeg har fått farge ser huden mer gylden ut, og jeg kan kle gull. 

Så det kan jo hende at du er kald, men huden blir gylden på sommeren? Hvis du hadde vist oss et bilde fra vinterblek hud😅

Anonymkode: 5e0a8...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror mange misforstår det med undertone. Man kan ha en dyp farge og fortsatt være kald. Sier dette siden jeg ser flere kommentere at det ser ut som om du har gul undertone. 

Man kan også prøve å se om huden har mer gul eller røde pigmenter. Det er primært det som avgjør. Hvis du synes det er vanskelig, og at du både kler sølv og gullsmykke, både kalde og varme farger, er du nok sannsynligvis nøytral :) Jeg sliter også med å finne undertonen min. Er gul noen steder og rød andre steder. Veksler alltid mellom å se kald og varm ut. Da er konklusjonen at vi sannsynligvis er nøytrale.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trykk på kragebeinet, er huden gul når du slipper opp så er du varm, er den rød, så er du kald😎

Anonymkode: 46b5d...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trykk på kragebeinet, er huden gul når du slipper opp så er du varm, er den rød, så er du kald😎

Anonymkode: 46b5d...1e5

Ut i fra det, så er jeg varm. Link eller noe til det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enklere å se ut fra klær kl kler synes jeg.

Jeg kler for eksempel okergult, fordi jeg har en gul undertone. Ei venninne ser ikke bra ut i samme farge, fordi hun har en kald undertone. På meg er det enkelt å se, jeg hadde gulsott når jeg var liten.

Anonymkode: e7cc9...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...