Gå til innhold

Pigmentflekker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe krem som er på resept som fjerner pigmentflekker i løpet av høsten og vinteren? Har hørt at disse kremene ikke skal påsmøres når det er sol og det er det jo ikke i vinterhalvåret. Har så mye pigmentflekker.

Anonymkode: 2417a...224

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fått det i halve ansiktet . Kjipt og skjemmende.

vet ikke hva jeg skal gjøre heller Men viktigst er at jeg ikke vet HVORFOR jeg har fått det

Anonymkode: 5be3b...465

Skrevet

Kremen Pigmanorm fås på resept og er ganske effektiv. Har masse pigmentflekker som blekner om vinteren (og av krem) men de kommer alltid tilbake på sommeren hvis ikke jeg er ekstremt forsiktig med sol. 

Anonymkode: f55ff...1a0

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

vet ikke hva jeg skal gjøre heller Men viktigst er at jeg ikke vet HVORFOR jeg har fått det

Jeg fikk det selv når jeg ble 30, tror ikke det nødvendigvis er noen grunn til det, men man får det ofte etter for eksempel graviditet og ved bruk av p-piller. Virker som hormonelle endringer pluss sol kan gi pigmentflekker.

Skrevet

Jeg bruker solfaktor 30 men får pigmentflekker uansett.

Skrevet
På 11.8.2019 den 23.36, AnonymBruker skrev:

Finnes det noe krem som er på resept som fjerner pigmentflekker i løpet av høsten og vinteren? Har hørt at disse kremene ikke skal påsmøres når det er sol og det er det jo ikke i vinterhalvåret. Har så mye pigmentflekker.

Nei, innbiller noen deg at en krem kan fjerne pigmentflekker så er det for godt til å tro på. 

Pigmentflekker kan ikke fjernes, de blekner og må forebygges med høy solfaktor. 

Pigmentflekker kan fjernes med frysebehandling, men problemet blir da i steden hvite flekker og enormt tynn og sensitiv hud. 

Anonymkode: 8f8ad...eff

Skrevet

Kan da ta laser ? Mamma tok vekk en stygg en ved nesa. Nå har hun en ny stygg på siden men hun er 54 da.

hvirfor må kroppen alltid gå slike stygge ting? 

Gruer meg til jeg blir eldre. Stygge blir vi, særlig vi damer. Huden blir faen meg så tynn at man nærmest ser skjelettet/skallen. 

Så fantastaisk skapt vi er!! 

Anonymkode: 87c7b...d66

Skrevet

Jeg har gått på Zomedical i 2 uker etter å ja fått mørke pigmentflekker etter sydentur. De er blitt mye lysere allerede.  

Anonymkode: 243ae...40a

Skrevet

Ble kvitt alt av pigmentflekker da jeg sluttet på p-piller

Før det kastet jeg bort tusenlapper på alt av kremer og midler

Anonymkode: 9c623...086

Skrevet
På 12.8.2019 den 8.47, AnonymBruker skrev:

Kremen Pigmanorm fås på resept og er ganske effektiv. Har masse pigmentflekker som blekner om vinteren (og av krem) men de kommer alltid tilbake på sommeren hvis ikke jeg er ekstremt forsiktig med sol. 

Den har jeg aldri hørt om, vet du om den er dyr?

Skrevet
På 14.8.2019 den 17.11, SupaWoman skrev:

På 12.8.2019 den 8.47, AnonymBruker skrev:

Den er visst.

Preparater på godkjenningsfritak

Preparatene i oversikten nedenfor har ikke markedsføringstillatelse i Norge, og sikkerhet, kvalitet og effekt er ikke vurdert av Legemiddelverket. Forskriver har derfor et særlig ansvar for å sette seg inn i preparatet og bruken av det, før forskrivning til pasient.

Skrevet
På 14.8.2019 den 17.11, SupaWoman skrev:

Husker ikke helt, men ikke veldig tror jeg. Billigere enn hudpleie. Men er som skrevet over på registreringsfritak. Alle leger kan skrive den ut, men kan hende fastlege ikke er kjent med den og derfor ikke vil. Fikk den selv hos hudlege. 

Skrevet
På 11.8.2019 den 23.38, AnonymBruker skrev:

Mange legemidler som har det som bivikning. Psykofarma f.eks. Det kan og skyldes sykdommer. Hormon-sykdommer f.eks.

Anonymkode: bfd20...589

Skrevet

Jeg prøvde Pigmanorm kremen høsten for 2 år siden. Kostet ca 650 kr da. 

Anonymkode: b3284...b8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...