AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #1 Skrevet 11. august 2019 I flere europeiske land har det i det siste blitt lov å bade toppløs. I Danmark er dette lov, Sverige innførte dette i 2016 : https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/EG8K3/sverige-aapner-for-topploese-i-badehaller Selv i Malmø er dette lov. Nå for noen dager siden har katolske Spania (Barcelona) åpnet for det samme : https://www.vg.no/reise/i/zGkpv1/vil-fjerne-regler-mot-topplsbading Jeg har forstått det som at det i praksis er lov i Tyskland (noen som vet dette?) Er det ikke på tide at vi åpner for dette i Norge også? Anonymkode: 7ffb5...6f4 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #2 Skrevet 11. august 2019 Er der forbudt? Anonymkode: 9afa1...265 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #3 Skrevet 11. august 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Er der forbudt? Anonymkode: 9afa1...265 Det er ikke noe generelt forbud. Det er helt opptil eier å bestemme dette. De fleste følger moten og hva folk i øyeblikket blir støtt av. Anonymkode: 5b0c4...f3d 1
Sykkelkopp Skrevet 11. august 2019 #4 Skrevet 11. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: I flere europeiske land har det i det siste blitt lov å bade toppløs. Er det ikke på tide at vi åpner for dette i Norge også? Anonymkode: 7ffb5...6f4 Jo det er det definitivt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #5 Skrevet 11. august 2019 Jeg tror på full frihet. Alle må dusje nakne men kan velge hvordan. Når det gjelder antrekk så bør folk kunne velge naken, toppløs, bikini, hel badedrakt eller burkini. Ser ingen grunn til at man skal ta hensyn til folk som blir krenket av hvordan andre kler seg når det ikke er noen fornuftig grunn til det. Anonymkode: 5b0c4...f3d 2
Chiyo Skrevet 11. august 2019 #6 Skrevet 11. august 2019 Jeg bryr meg ikke om noen bader toppløs. Jeg bare krever at både kvinner og menn har på seg underdel. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #7 Skrevet 11. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: I flere europeiske land har det i det siste blitt lov å bade toppløs. I Danmark er dette lov, Sverige innførte dette i 2016 : https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/EG8K3/sverige-aapner-for-topploese-i-badehaller Selv i Malmø er dette lov. Nå for noen dager siden har katolske Spania (Barcelona) åpnet for det samme : https://www.vg.no/reise/i/zGkpv1/vil-fjerne-regler-mot-topplsbading Jeg har forstått det som at det i praksis er lov i Tyskland (noen som vet dette?) Er det ikke på tide at vi åpner for dette i Norge også? Anonymkode: 7ffb5...6f4 Nei, det er absolutt ikke på tide. Klarer ikke folk få på seg en badedrakt når de bader innendørs, så får de nøye seg med å bade hjemme i egen badestamp. På Kanariøyene får man bot om man er toppløs eller klesløs på stranden og Guardia sivil kommer. Å ta bilde av politiet gir deg også bot samt en rekke andre ting man ikke tenker over. Anonymkode: 3726a...6e0 8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #8 Skrevet 12. august 2019 Det er ikke snakk om å være klesløs, vi snakker om toppløs. Menn kan gå rundt med baroverkropp, men ikke vi kvinner. Bryster er ikke kjønnsorgan, både menn og kvinner har bryster. Jeg synes ikke Norge burde ligge etter resten av Skandinavia. Anonymkode: 7ffb5...6f4 8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #9 Skrevet 12. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke noe generelt forbud. Det er helt opptil eier å bestemme dette. De fleste følger moten og hva folk i øyeblikket blir støtt av. Anonymkode: 5b0c4...f3d Mulig det, men jeg har sjekket med to store innendørs basseng og et utendørs her på Østlandet, og der er det ikke lov. Anonymkode: 7ffb5...6f4 1
EvaLena Skrevet 12. august 2019 #11 Skrevet 12. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke snakk om å være klesløs, vi snakker om toppløs. Menn kan gå rundt med baroverkropp, men ikke vi kvinner. Bryster er ikke kjønnsorgan, både menn og kvinner har bryster. Jeg synes ikke Norge burde ligge etter resten av Skandinavia. Anonymkode: 7ffb5...6f4 Du ser vel forskjellen på bryster hos damer og menn? Jeg skjønner ikke poenget med å bade toppless. Er folk så opptatt av å måtte bade toppless eller naken kan de bade hjemme i badekar. Jeg er en av de som virkelig hater å dusje i plenum. Jeg har ikke noe å skjule, men jeg ønsker selv å velge hvem som skal få se meg naken. Jeg bruker ofte å bade på ett offentlig badeland og det verste er dusjingen sammen med andre før og etter badingen. Det skulle blitt påbudt med avlukker på alle offentlige dusjer. Jeg håper ikke det blir til at folk kan bade toppless i norske badeland. 16
The Kitten Skrevet 12. august 2019 #12 Skrevet 12. august 2019 På stranden er det greit nok for meg om folk vil sprade rundt naken. I svømmehaller synes jeg folk burde klare å ha på seg badetøy som dekker bryster og kjønnsorgan. Så vanskelig kan det faktisk ikke være. 6
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #13 Skrevet 12. august 2019 Syns det er usmakelig å gå toppløs blant folk, samme hvor. Nakenhet skal være privat. Ærlig talt, det fins strender i Norge hvor man kan være nakne.. Dra heller dit, om alt må henge og slenge i ansiktet på folk! Anonymkode: e77e1...cd1 7
herzeleid Skrevet 12. august 2019 #14 Skrevet 12. august 2019 Tenker det godt kan være opp til den enkelte, som det vell stort sett er når en bader utendørs, men jeg stusser samtidig litt over denne "kampsaken". Det virker som det handler mer om at en ønsker å krangle på en opplevd ulikhet enn at det er noe stort ønske eller behov blant kvinner for å gå uten overdel i svømmehaller. 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #15 Skrevet 12. august 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Mulig det, men jeg har sjekket med to store innendørs basseng og et utendørs her på Østlandet, og der er det ikke lov. Anonymkode: 7ffb5...6f4 Det er et resultat av de generelle holdninene i samfunnet. Hvis mange nok kvinner krever å få være toppløse så blir det lov. Se bare hva som skjedde med bikiniene. Ingen vil forby bikinier i dag og hevde at det er et uanstendig plagg. I realiteten er det ikke mye en bikini skjuler. Anonymkode: c7008...5dd
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #16 Skrevet 12. august 2019 6 hours ago, AnonymBruker said: Nei, det er absolutt ikke på tide. Klarer ikke folk få på seg en badedrakt når de bader innendørs, så får de nøye seg med å bade hjemme i egen badestamp. Anonymkode: 3726a...6e0 Så du synes ikke bikini er greit men vil ha badedrakt? Hvorfor ikke da like godt burkini? Anonymkode: c7008...5dd
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #17 Skrevet 12. august 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Syns det er usmakelig å gå toppløs blant folk, samme hvor. Nakenhet skal være privat. Ærlig talt, det fins strender i Norge hvor man kan være nakne.. Dra heller dit, om alt må henge og slenge i ansiktet på folk! Anonymkode: e77e1...cd1 Toppløs er ikke naken. Om man bruker bikini eller badedrakt så hindrer ikke de noe mer at "alt henger og slenger i ansiktet på folk". Det er kun et tynt stofflag som i liten grad hindrer henging og slenging. Dessuten er ikke brystene så store at de utgir en vesentlig andel av synsfeltet. Det er godt mulig å se utenom. Anonymkode: c7008...5dd 1
Gjest Solkremen Skrevet 12. august 2019 #18 Skrevet 12. august 2019 Puppene må gjerne være fri for min del, men jeg ønsker ikke å ta bassengsklia dersom noen kjører uten truse
Brutex Skrevet 12. august 2019 #19 Skrevet 12. august 2019 Vi må få slutt på at man må kle seg av hensyn til andres følser. Krenkelseshysteriet har gått for langt. Lover og regler må basere seg på fornuft og vitenskap. Er det ikke fornuftigig og vitenskapelig vist må det være fritt valg. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #20 Skrevet 12. august 2019 Det er ikke forbudt i Norge. Anonymkode: d7f56...687 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå