AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #1 Skrevet 11. august 2019 Jeg arrangerer en 30 års middag for mannen min nå om to uker. Inviterer nærmeste familie og ett par venner. Har sendt meld om tid, sted og restaurant. Svigermor var ikke fornøyd med valget. Dette er en restaurant hvor prisene ligger 50-100 nr over gjennomsnittet for en hovedrett. Mannen minner veldig glad i sjømat, så jeg gikk for en restaurant som serverte det, men også et alternativ for den som ikke liker det. Da falt valget på denne restauranten. Får SMS fra svigermor om at sønnen hennes (mannen min sin bror) ikke har råd til å bli med på middagen. Han får ikke lønn før om tre uker, og må prioritere regninger og mat hjemme. Det samme gjelder kjæresten hans. De er 26 år. Hun har ikke snakket med han, og han har ikke svart på min invitasjon. Er ikke hver dag man fyller 30 år, siste vi var ute å spiste som en familie på denne måten var på hans 20 års dag. Jeg vet manne min ville blitt veldig glad for mitt valg av restaurant. Broren hans er dessuten stadig ute å spiser med venner og kjæresten (i følge sosiale medier) Hva ville dere skrevet/gjort? Anonymkode: e5e9e...185
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #2 Skrevet 11. august 2019 "Det er synd har han ikke har råd til å prioritere dette, ser på sosiale medier at de ofte spiser ute. *mannen din sitt navn* er veldig glad i denne restauranten, og vi ønsker derfor å feire rund dag her, så får de komme de som kan" Anonymkode: adadc...704 23
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #3 Skrevet 11. august 2019 Jubilanten bestemmer hvordan bursdagen feires. En rund dag har man lov til å feire litt mer ekstravagant enn andre bursdager. Samtidig er det noe ekskluderende å feire på restaurant da det nesten alltid vil utelukke noen inviterte. Vi hadde sannsynligvis ikke kunnet bli med på grunn av økonomi, hvis vi hadde blitt blant de inviterte, noe som er surt da man jo vil være med på festen. Vi har likevel selvsagt takket nei til å delta på flere høytideligheter i slekta på grunn av økonomi. Er man voksen, så gjør man det, hvis det er slik økonomien ens er. Uten å sutre til sine eldre foreldre. Din mann bør ta kontakten med hans slekt. Han bør da skrive, at arrangementet er satt. Valget er tatt. Dere blir takknemlige for de som kommer, også får dere se de andre en gang det passer bedre. Han bør også skrive til sin mor at dere har sett ved flere anledninger at den broren spiser ute ofte. Det er ikke sikkert den moren ser de innleggene på sosiale medier, jeg hadde vært troende til å sende henne screen shot i så fall, men det bør din mann eventuelt gjøre. De er begge voksne, så din svoger burde selv tatt kontakt med din mann. Anonymkode: 46a9f...2a4
visp Skrevet 11. august 2019 #4 Skrevet 11. august 2019 Ikke det at du skal skrive det, men hun burde jo punge ut for disse to. 8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #5 Skrevet 11. august 2019 16 minutter siden, visp skrev: Ikke det at du skal skrive det, men hun burde jo punge ut for disse to. Hun burde hvertfall ikke «plage meg» med det Han har jo råd. Spiser stadig ute, men vanskelig for mor å innse da dette er «mammas lille gutt» Anonymkode: e5e9e...185 9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #6 Skrevet 11. august 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jubilanten bestemmer hvordan bursdagen feires. En rund dag har man lov til å feire litt mer ekstravagant enn andre bursdager. Samtidig er det noe ekskluderende å feire på restaurant da det nesten alltid vil utelukke noen inviterte. Vi hadde sannsynligvis ikke kunnet bli med på grunn av økonomi, hvis vi hadde blitt blant de inviterte, noe som er surt da man jo vil være med på festen. Vi har likevel selvsagt takket nei til å delta på flere høytideligheter i slekta på grunn av økonomi. Er man voksen, så gjør man det, hvis det er slik økonomien ens er. Uten å sutre til sine eldre foreldre. Din mann bør ta kontakten med hans slekt. Han bør da skrive, at arrangementet er satt. Valget er tatt. Dere blir takknemlige for de som kommer, også får dere se de andre en gang det passer bedre. Han bør også skrive til sin mor at dere har sett ved flere anledninger at den broren spiser ute ofte. Det er ikke sikkert den moren ser de innleggene på sosiale medier, jeg hadde vært troende til å sende henne screen shot i så fall, men det bør din mann eventuelt gjøre. De er begge voksne, så din svoger burde selv tatt kontakt med din mann. Anonymkode: 46a9f...2a4 Vi er midt i en mellomlanding inforbindelse med nytt hus. Ellers ville vi ha feiret hjemme. Full forståelse for at ikke alle har råd til å spise ute, men presiserende når dette ikke er tilfelle. Anonymkode: e5e9e...185 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #7 Skrevet 11. august 2019 Aksepter at de ikke anser denne feiring som viktig nok til at de ønsker å bruke penger på den. Hva med å heller innvitere dem på kake og kaffe hjemme hos dere en dag? Anonymkode: 91585...4b8 7
The Kitten Skrevet 12. august 2019 #8 Skrevet 12. august 2019 Kan ikke moren låne ham disse pengene? Så får han heller kutte ned på middager med venner for en liten stund.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #9 Skrevet 12. august 2019 Tør jeg minne om denne tråden: Anonymkode: e46f8...a10 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #10 Skrevet 12. august 2019 Her er det ikke svigerbrors økonomi som er problemet. Selv om han/de ofte spiser ute ellers, kan det være grunner for at de akkurat nå ikke har råd. Det som er merkelig er at det er svigermor som formidler budskapet om at de ikke kan komme. Vanligvis takker gjester selv ja eller nei til innbydelse, uten å nevne økonomi. Svigermor går altså bakveien for å fremme sitt syn på restaurant. Uansett bør man ha i mente at ikke alle har råd til å feire andres bursdager på restaurant. Da må man regne med frafall. Runde dager er vel gjerne en typisk anledning til å invitere, og betale for, et større gilde for alle. Og om det først og fremst er familie man vil feire sammen med, bør den som er jubilant selv invitere, særlig når gjestene må betale for å bli med. Anonymkode: 42dfb...378 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #11 Skrevet 12. august 2019 På 11.8.2019 den 23.30, AnonymBruker skrev: Aksepter at de ikke anser denne feiring som viktig nok til at de ønsker å bruke penger på den. Hva med å heller innvitere dem på kake og kaffe hjemme hos dere en dag? Anonymkode: 91585...4b8 Jeg skulle gjerne ha invitert hjem, men vi er i en mellomlandingsfase før huset vårt er innflytningsklart og har ikke plass. Merkelig om bror ikke bryr deg om broen sin. Det vet jeg han gjør.. Anonymkode: e5e9e...185
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #12 Skrevet 12. august 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er det ikke svigerbrors økonomi som er problemet. Selv om han/de ofte spiser ute ellers, kan det være grunner for at de akkurat nå ikke har råd. Det som er merkelig er at det er svigermor som formidler budskapet om at de ikke kan komme. Vanligvis takker gjester selv ja eller nei til innbydelse, uten å nevne økonomi. Svigermor går altså bakveien for å fremme sitt syn på restaurant. Uansett bør man ha i mente at ikke alle har råd til å feire andres bursdager på restaurant. Da må man regne med frafall. Runde dager er vel gjerne en typisk anledning til å invitere, og betale for, et større gilde for alle. Og om det først og fremst er familie man vil feire sammen med, bør den som er jubilant selv invitere, særlig når gjestene må betale for å bli med. Anonymkode: 42dfb...378 Dette er snakk om nærmeste familie og venner. Ikke fjerne slektninger og bekjente. Mennesker som virkelig er glad i han og vil feire han. Mennesker som strør om seg med penger. Bare svigermor som nekter å la sønnen sin snakke for seg selv, og tar ordet. Han utnytter henne for penger, og sier han har dårlig råd. Så får han fra henne... vi har ikke tid til å arrangere et stort lag nå. Passer dårlig at han blir 30 nå, men sånn er det gitt.. Anonymkode: e5e9e...185
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #13 Skrevet 12. august 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Tør jeg minne om denne tråden: Anonymkode: e46f8...a10 ? Anonymkode: e5e9e...185
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #14 Skrevet 13. august 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle gjerne ha invitert hjem, men vi er i en mellomlandingsfase før huset vårt er innflytningsklart og har ikke plass. Merkelig om bror ikke bryr deg om broen sin. Det vet jeg han gjør.. Anonymkode: e5e9e...185 Hvis dere har så liten plass får din mann sende deg ut av leiligheten og innvitere sin bror hjem til seg på en middag eller en øl. Det viktigste er vel at man treffes og har det hyggelig sammen. Anonymkode: 91585...4b8 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #15 Skrevet 13. august 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er snakk om nærmeste familie og venner. Ikke fjerne slektninger og bekjente. Mennesker som virkelig er glad i han og vil feire han. Mennesker som strør om seg med penger. Bare svigermor som nekter å la sønnen sin snakke for seg selv, og tar ordet. Han utnytter henne for penger, og sier han har dårlig råd. Så får han fra henne... vi har ikke tid til å arrangere et stort lag nå. Passer dårlig at han blir 30 nå, men sånn er det gitt.. Anonymkode: e5e9e...185 Der har du svaret. Hvorfor spør dere ikke broren direkte om han vil komme? Det er da ikke svigermor som skal svare for ham. Selv om det er nærmeste familie og venner er det ikke slik at det alltid passer eller at man alltid har råd. Jeg har selv måttet takke nei til en nær venns bryllup fordi jeg fikk restskatt og uventet tannlegeregning samtidig. At bryllupet da ble arrangert i Italia over 3 dager passet ikke inn i min økonomi da. Selv om man gjerne vil være med å feire noe er det ikke sikkert man kan, rett og slett. Anonymkode: 42dfb...378 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #16 Skrevet 13. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Der har du svaret. Hvorfor spør dere ikke broren direkte om han vil komme? Det er da ikke svigermor som skal svare for ham. Selv om det er nærmeste familie og venner er det ikke slik at det alltid passer eller at man alltid har råd. Jeg har selv måttet takke nei til en nær venns bryllup fordi jeg fikk restskatt og uventet tannlegeregning samtidig. At bryllupet da ble arrangert i Italia over 3 dager passet ikke inn i min økonomi da. Selv om man gjerne vil være med å feire noe er det ikke sikkert man kan, rett og slett. Anonymkode: 42dfb...378 Hm både km og har råd. Det er ikke problemet. Anonymkode: e5e9e...185
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #17 Skrevet 13. august 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere har så liten plass får din mann sende deg ut av leiligheten og innvitere sin bror hjem til seg på en middag eller en øl. Det viktigste er vel at man treffes og har det hyggelig sammen. Anonymkode: 91585...4b8 Ok .... Anonymkode: e5e9e...185
gammelt nytt Skrevet 13. august 2019 #18 Skrevet 13. august 2019 Hadde tenkt at det var svigermor som ikke hadde råd om de andre spiser ute regelmessig. Men at hun ikke tørr si det. Hadde tilbudt å betale for sønnen hennes og damen om det virkelig var slik at lommeboken led. Ellers så vile jeg ikke krevd at andre bruker penger de ikke har på å spise ute fordi mannen ville vært glad for det. Om det betyr mye å spise der for mannen, så kan dere reservere for 2 personer. 4
CabinCruiser Skrevet 13. august 2019 #19 Skrevet 13. august 2019 Jeg ville spurt svigermor om å låne stua til å ferie 30årsdagen med familie ☺️ 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #20 Skrevet 13. august 2019 Jeg trodde det var normalt å betale for alle gjestene når man inviterer til bursdagsfeiring 😳 Anonymkode: b34aa...570 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå