Lilletulipan Skrevet 11. august 2019 #1 Skrevet 11. august 2019 Heisann, Har handla en del på Zalando, og har brukt kredittkort. Synes det er kjekt, når jeg retirnerer varer putter de bare pengene inn igjen på kortet, så føler jeg slipper å legge ut for noe som kanskje ikke passer. Uansett, plutselig har jeg mista muligheten til å velge kredittkort som betalingsmiddel. Det eneste jeg får lov til er forhåndsbetaling, og det er styrete. Jeg har spurt kundeservice om dette, men det eneste de sa er at det er Zalando internasjonalt som bestemmer det, så de kunne hverken ordne det for meg, eller forklare hvorfor. Flere som har vært borti dette? 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #2 Skrevet 11. august 2019 Jeg får bare forhåndsbetaling som alternativ, sånn har det vært en stund. Tidligere brukte jeg faktura. Anonymkode: 0723a...bbd
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #3 Skrevet 11. august 2019 Du er ikke alene: Anonymkode: 6349f...59f 1
Lilletulipan Skrevet 11. august 2019 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke alene: Anonymkode: 6349f...59f Oisann! Dette er tydelig noe som skjer flere ja, takk! Begynte å lure på om det var en bug hos meg.... Kanskje blitt litt mange returer fra meg da, men samtidig rart at de heller vil bruke tid og penger på overføring til bankkonto istedenfor kredittkort. Jaja... De mister ikke meg som kunde, men jeg kommer nok til å bli mer bevisst på hva jeg bestiller. Så da oppnår de kanskje det de ønsker både på godt og vondt. 2
moon_angel Skrevet 11. august 2019 #5 Skrevet 11. august 2019 Jeg sjekket nå for moro skyld og jeg får opp både mulighet for betaling med faktura, kort og Paypal. 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #6 Skrevet 11. august 2019 Jeg betalte med kredittkort senest igår. Fikk opp alle muligheter. (Er det lov å forskjellsbehandle kunder på den måten forresten ?) Anonymkode: c68c2...65d 2
Lilletulipan Skrevet 12. august 2019 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg betalte med kredittkort senest igår. Fikk opp alle muligheter. (Er det lov å forskjellsbehandle kunder på den måten forresten ?) Anonymkode: c68c2...65d Veldig spesielt å forskjellsbehandle.... Og veldig spesielt det svaret jeg fikk fra kundeservicen, de ville hvertfall ikke innrømme at de forskjellsbehandler..
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #8 Skrevet 12. august 2019 Sånn ble det plutselig for meg også for omtrent to år siden. Hadde bare noen få kjøp bak meg, og en eller to mindre returer så tror ikke det var årsaken. Betalte alltid med kredittkort, men plutselig fikk jeg altså kun bruke forhåndsbetaling. Førte til at jeg handlet mindre enn jeg egentlig ønsket fordi det var så styrete med forhåndsbetalingen. Men så plutselig i år fikk jeg lov til å betale med kredittkort igjen. Aner ikke hva som fører til at Zalando bestemmer seg for dette. Anonymkode: d2a78...2ee
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #9 Skrevet 12. august 2019 Synes og dette høres veldig rart ut. Jeg handler selv veldig mye hos Zalando, og sender tilbake halvparten av det jeg bestiller. Men får mulighet til å betale med faktura, bankkort og paypal. Hvis jeg måtte forhåndsbetale, så hadde jeg bestilt mindre hos de og. Skulle gjerne likt og vist, hvorfor de velger ut noen som ikke får betale på normal måte. Anonymkode: 08637...9fd
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #10 Skrevet 12. august 2019 Bestilte nå, betalte med paypal. Fikk opp alle alternativene. Skulle likt å vite hva de vurderte det ut fra, det å gjøre så forskjell på folk. Har aldri returnert, hvis det betyr noe. Anonymkode: 6349f...59f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #11 Skrevet 13. august 2019 På 12.8.2019 den 17.21, AnonymBruker skrev: Synes og dette høres veldig rart ut. Jeg handler selv veldig mye hos Zalando, og sender tilbake halvparten av det jeg bestiller. Men får mulighet til å betale med faktura, bankkort og paypal. Hvis jeg måtte forhåndsbetale, så hadde jeg bestilt mindre hos de og. Skulle gjerne likt og vist, hvorfor de velger ut noen som ikke får betale på normal måte. Anonymkode: 08637...9fd Sånn gjorde jeg også, til de plutselig ikke ville ha meg som kunde mer (det vil si, fjernet alle andre betalingsmetoder enn forhåndsbetaling) for et par måneder siden. Og de har oppnådd det de var ute etter: jeg har ikke bestilt noe etter at det ble slik. Det skal nevnes at jeg har returnert en del, men jeg har også lagt igjen veldig, veldig mye penger hos Zalando de siste årene, og alltid betalt før fristen! Anonymkode: e710b...5fd 3
Lilletulipan Skrevet 14. august 2019 Forfatter #12 Skrevet 14. august 2019 TS igjen her....... Var og sjekka litt på sidene til Zalando nå, og det står: Hvorfor får jeg ikke betale med faktura? Når du bestiller gjøres det en teknisk vurdering av vårt system som avgjør om betaling med faktura tilbys eller ikke. Av sikkerhetsmessige årsaker dekker vurderingen både kjente og ukjente faktorer. Så det var jo litt artig... Det beste nå er at jeg har bestilt ei bukse, og forhåndsbetalt, og nå fikk jeg betalingspåminnelse.... Sukk, det blir så mye styr ass..... Har sendt de e-post, etter at jeg fant kontaktskjema etter å ha leita meg i hjel. Kanskje jeg er bannlyst fra kontaktskjema egentlig også Som siste anonyme bruker skriver her, så har jeg også lagt igjen en del penger der, tør ikke tenke på hvor mye, for har handlet både til meg og junior. Så synes det er veldig merkelig måte å behandle meg på, jeg krever jo ikke stort føler jeg. Sukk. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå