Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjorde dere første dagen på vgs?

kjennte du folk fra før, eller var du helt alene?

Anonymkode: 9d3b9...602

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var nesten alene. Kjente ett  par stk, men de skulle gå i andre klasser. Vi samlet oss i gymsalen, ble ropt opp, og gikk deretter etter læreren til klasserommet hvor vi skulle bli kjent. Først bli kjent med de andre i klassen og læreren, dagen etter bli kjent på området, før det begynte å bli mest mulig normalisert. 

Anonymkode: bd682...6cf

Skrevet

Jeg kjente faktisk ett par stykker fra ungdomsskolen, som skulle begynne på samme vgs-linje som meg. Men de var best venner med hverandre, og ikke med meg. Eller de valgte å droppe fra den linja som vi gikk på i løpet av noen få uker, og heller begynne med noe helt annet. Så jeg var ganske alene der i begynnelsen a

Det aller første som skulle skje var at alle sammen skulle samles i den store gymsalen, og rektor skulle holde en ganske lang tale. Til slutt sa han navnet på *navn på lærer* er ansvarlig for *navn på linje* og så ropte han opp alle elevene sine navn som skulle begynne på den aktuelle linja. Deretter neste *navn på lærer" og hva slags klasse den læreren var på, og så samtlige navn på elevene der. Og så videre, og så videre, og så videre. Helt til han hadde gått gjennom samtlige  kontaktlærere, deres klasser, og navn på samtlige studenter. Så hele den greia der tok en god stund.    

Deretter skulle vi følge etter vår kontaktlærer, og få se hvilket klasserom vi skulle få. Der ble det selvfølgelig enda mer prating. Kontaktlærer presenterte seg selv og snakket en del. Deretter skulle alle elevene komme med  navnet sitt, og ett par setninger om seg selv. Deretter skulle vi gå en runde på skolen, få se skole-biblioteket, auditorium, gymsalen / garderobe og kafeteria og så videre. Så veldig mye mer var det vel egentlig ikke tid til. Var bare en halv dag (eller hva detn å var) på den aller første dagen der. 

Anonymkode: f6776...c8b

Skrevet

Kanskje en av de verste dagene i livet mitt. Husker at vi samlet oss i en gymsal eller noe og ble introdusert for hverandre, deretter hadde vi pause i 1-2 timer rett etterpå av en eller annen grunn, før første time begynte. Alle grupperte seg sammen umiddelbart i større eller mindre grupper og forsvant. De fleste kjente vel noen fra før av, og resten fant sikkert noen de kunne henge seg på med en gang. Jeg ble deretter stående der alene i disse 1-2 timene uten å vite hva jeg skulle gjøre. For en bisarr og skuffende måte å starte et så stort kappittel i éns liv på. La oss bare si at det ikke ble noe bedre etterpå dette her. 

Idag derimot, så kan jeg ikke fordra mennesker og prøver å unngå dem så mye som mulig. Den personen jeg er i dag hadde nok vært ganske takknemlig for at folk lot meg være i fred. Æsj, mennesker altså. For noen ekle skapninger. 

Skrevet
15 timer siden, Brendan_Fraser skrev:

Kanskje en av de verste dagene i livet mitt. Husker at vi samlet oss i en gymsal eller noe og ble introdusert for hverandre, deretter hadde vi pause i 1-2 timer rett etterpå av en eller annen grunn, før første time begynte. Alle grupperte seg sammen umiddelbart i større eller mindre grupper og forsvant. De fleste kjente vel noen fra før av, og resten fant sikkert noen de kunne henge seg på med en gang. Jeg ble deretter stående der alene i disse 1-2 timene uten å vite hva jeg skulle gjøre. For en bisarr og skuffende måte å starte et så stort kappittel i éns liv på. La oss bare si at det ikke ble noe bedre etterpå dette her. 

Idag derimot, så kan jeg ikke fordra mennesker og prøver å unngå dem så mye som mulig. Den personen jeg er i dag hadde nok vært ganske takknemlig for at folk lot meg være i fred. Æsj, mennesker altså. For noen ekle skapninger. 

Hadde dere vanlige skole-timer allerede den første dagen på videregående?     

Anonymkode: f6776...c8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...