Gå til innhold

Barnet vil ikke at mamma skal ha kjæreste eller samboer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alene med en sønn på fem år. Faren er ikke med i bildet, og det er heller ingen grunn til å diskutere hvorfor. Barnet kjenner ikke faren sin.

Saken er at jeg for to år siden fikk en kjæreste. Han møtte sønnen for ett år siden, og vi har gjort alt det riktige. Gått sakte frem, møttes på nøytrale steder i begynnelsen, ikke kysset foran barnet, etc. 

Barnet liker kjæresten når de to gjør ting alene, men er ekstremt sjalu og avvisende mot han når vi alle tre er sammen. Hvis han ikke glemmer seg, noe han gjør iblant. Da har vi det veldig hyggelig.

Vi ønsker nå å bo sammen, og vi ønsker å flytte i god tid før skolestart neste år. Problemet er at barnet motsetter seg tanken på å bo med min kjæreste ganske tydelig. 

Jeg har vært tydelig til barnet på at han alltid vil være det viktigste i mitt liv, at mamma alltid vil være hans mamma osv  

Noen tips? 

Anonymkode: 07bb7...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er alene med en sønn på fem år. Faren er ikke med i bildet, og det er heller ingen grunn til å diskutere hvorfor. Barnet kjenner ikke faren sin.

Saken er at jeg for to år siden fikk en kjæreste. Han møtte sønnen for ett år siden, og vi har gjort alt det riktige. Gått sakte frem, møttes på nøytrale steder i begynnelsen, ikke kysset foran barnet, etc. 

Barnet liker kjæresten når de to gjør ting alene, men er ekstremt sjalu og avvisende mot han når vi alle tre er sammen. Hvis han ikke glemmer seg, noe han gjør iblant. Da har vi det veldig hyggelig.

Vi ønsker nå å bo sammen, og vi ønsker å flytte i god tid før skolestart neste år. Problemet er at barnet motsetter seg tanken på å bo med min kjæreste ganske tydelig. 

Jeg har vært tydelig til barnet på at han alltid vil være det viktigste i mitt liv, at mamma alltid vil være hans mamma osv  

Noen tips? 

Anonymkode: 07bb7...ed9

Min sønn ville heller ikke og ikke at vi skulle få felles barn. Han var så redd ting skulle endre seg. Ting endret seg og han så det ikke var så skummelt likevel. 

For meg ble det for mye at en 5 åring skulle bestemme. Hadde vært annerledes hvis han var ungdom, da det ikke så mange år til han er myndig. 

Anonymkode: eda47...4c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min sønn ville heller ikke og ikke at vi skulle få felles barn. Han var så redd ting skulle endre seg. Ting endret seg og han så det ikke var så skummelt likevel. 

For meg ble det for mye at en 5 åring skulle bestemme. Hadde vært annerledes hvis han var ungdom, da det ikke så mange år til han er myndig. 

Anonymkode: eda47...4c8

Men hva gjorde du, da? Satte hardt mot hardt og sa «jeg forstår at du ikke ønsker dette, men det er likevel det som skjer»? 

Synes det er vanskelig å få til noen samtale rundt dette, da sønnen min bare er låst. Nei, dette vil han ikke. Eneste grunn han er villig til å gi, er at kjæresten min er dum og han vil ikke bo med han. 

Anonymkode: 07bb7...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva gjorde du, da? Satte hardt mot hardt og sa «jeg forstår at du ikke ønsker dette, men det er likevel det som skjer»? 

Synes det er vanskelig å få til noen samtale rundt dette, da sønnen min bare er låst. Nei, dette vil han ikke. Eneste grunn han er villig til å gi, er at kjæresten min er dum og han vil ikke bo med han. 

Anonymkode: 07bb7...ed9

Ta kontakt med familie rådgivningskontor eller barnepsykolog og få veiledning.

Anonymkode: 3fe18...291

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva gjorde du, da? Satte hardt mot hardt og sa «jeg forstår at du ikke ønsker dette, men det er likevel det som skjer»? 

Synes det er vanskelig å få til noen samtale rundt dette, da sønnen min bare er låst. Nei, dette vil han ikke. Eneste grunn han er villig til å gi, er at kjæresten min er dum og han vil ikke bo med han. 

Anonymkode: 07bb7...ed9

Han er 5...... Men det er fint du tar hensyn. Cred for det. 

Samboer tilbringte mye tid sammen med han. De har sittet med Lego i timesvis. Han brukte mye tid på å interessere å gjøre det barnet likte. Snakke om tema barnet likte, spørre og høre på det han sa. Det tok kort tid før barnet trivdes å være sammen med han og skapte tillit. 

Anonymkode: eda47...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ting må rett og slett bare du bestemme, ferdig snakka. Han er 5 år. Han har dessverre ikke stemmerett.

Dere har gjort «alt» riktig, ungen liker egentlig kjæresten din godt, og han må faktisk finne seg i å dele deg. At han er såpass sjalu kan dessuten bli et problem for ham senere hvis det ikke jobbes med. 

Anonymkode: 9b8ef...971

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...