Gå til innhold

Sexuell tiltrekkning og overvektighet

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Kroppsfiguren endres  m/ alderen, og gjerne i forbindelse med livsstilendringer .    Menn får kulemage,  og kvinner  legger på seg og får hengemage og strekkmerker etter fødsler .    Mange førsøker  legger vekt på forbygging  igjennom  regelmessig fysiske aktiviteter  medan andre gjir blaffen og tilbringer   fritiden  i  stress-lessen foran TV-en ,  PC-en og mobiltlf..  Fedme og overvekt kan ofte vera genetisk arveleg,og noe som er vanskeleg å forebygge. 

Manglende fysisk aktivitet  "passivitet)  har etterhvert bidratt til at dama  de senere årene har lagt på seg , og er   blitt betylege overvektig grunnet manglende fysisk aktivitet,og uten tanke på det  hun spiser.   Mine følelser har endret seg , og legger idag mest vekt på hennes personlighet, og ikkje slik det engang var da eg også la vekt på den pene dama hun engang var.   

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok

Anonymkode: 2f85c...623

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Anonym Bruker said:

Kroppsfiguren endres  m/ alderen, og gjerne i forbindelse med livsstilendringer .    Menn får kulemage,  og kvinner  legger på seg og får hengemage og strekkmerker etter fødsler .    Mange førsøker  legger vekt på forbygging  igjennom  regelmessig fysiske aktiviteter  medan andre gjir blaffen og tilbringer   fritiden  i  stress-lessen foran TV-en ,  PC-en og mobiltlf..  Fedme og overvekt kan ofte vera genetisk arveleg,og noe som er vanskeleg å forebygge. 

Manglende fysisk aktivitet  "passivitet)  har etterhvert bidratt til at dama  de senere årene har lagt på seg , og er   blitt betylege overvektig grunnet manglende fysisk aktivitet,og uten tanke på det  hun spiser.   Mine følelser har endret seg , og legger idag mest vekt på hennes personlighet, og ikkje slik det engang var da eg også la vekt på den pene dama hun engang var.   

Og?!

Du har sikkert blitt feit nå du også,eller holder du deg like godt som før, og er frustrert over at bare hun har blitt feit og ditto uattraktiv nå?!

Mange menn spiser seg feite selv, og klager så over at dama har blitt feit, uten å se bjelken i sitt eget øye..

Anonymkode: 3d067...7ea

• Liker 1
Skrevet

Ok.

Anonymkode: 03aed...835

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Fysisk aktivitet treng nødvendigvis i bety at ein bør løpe milevis hver dag, men avhengi mye av hva ein gjør.    Eg er ein nokså aktiv person og trivest best m/   jobbing ute og som inne  som bidar  til  økt  forbrenningen

Klesgarderoben forteller m.a at liv-vidden etc på mine klær har holdt seg konstant i mange år, og har ikkje endret seg stort sidan konfirmasjonen, og det er blitt noen år sidan det         

Endret av Anonym Bruker
Skrevet
Just now, Anonym Bruker said:

Fysisk aktivitet treng nødvendigvis i bety at ein bør løpe milevis hver dag, men avhengi mye av hva ein gjør.    Eg er ein nokså aktiv person og trivest best m/   jobbing ute og som inne ,   har stor forbrenning igjennom fysiske aktiviteter / jobbsamanheng etc.

Klesgarderoben forteller m.a at liv-vidden etc på mine klær har holdt seg konstant i mange år, og har ikkje endret seg stort sidan konfirmasjonen, og det er blitt noen år sidan.         

Så dama di har blitt feit altså, men ikke du?!

Og nå sliter du pga det?

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så dama di har blitt feit altså, men ikke du?!

Og nå sliter du pga det?

Ser på overvektighet med en viss bekymring.   Fysikk og kjemi henger ofte saman, og ingen tvil om at ein også ser endringer  innenfor det sexuelle. 

Endret av Anonym Bruker
Skrevet
Just now, Anonym Bruker said:

Ser på overvektighet med en viss bekymring.   Fysikk og kjemi henger ofte saman, og ingen tvil om at ein også ser endringer også innenfor det sexuelle.    

Ja løpet er åpenbart kjørt!!

Finn deg ei slank dame som vet å ta vare på helsen og kroppen sin!!

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Ja løpet er åpenbart kjørt!!

Finn deg ei slank dame som vet å ta vare på helsen og kroppen sin!!

Å ta vare på helsen eller like viktig, og  kanskje enda viktigere en å ta vare på forholdet 

Endret av Anonym Bruker
Skrevet

Huff kjenner meg igjen i det du skriver 😞 Kona er ganske overvektig nå, og gjør ingenting med det. Annet enn å av og til klage over at hun har blitt så feit. Hun spiser ofte mer middag enn meg, og spiser godteri etc. nesten hver dag. 

Jeg er ikke tiltrukket av henne lenger, og når jeg ser henne naken blir jeg nesten litt frastøtt. Forferdelig å si, skulle inderlig ønske hun slanka seg og spiste mindre. 

Anonymkode: 065be...a7d

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Huff kjenner meg igjen i det du skriver 😞 Kona er ganske overvektig nå, og gjør ingenting med det. Annet enn å av og til klage over at hun har blitt så feit. Hun spiser ofte mer middag enn meg, og spiser godteri etc. nesten hver dag. 

Jeg er ikke tiltrukket av henne lenger, og når jeg ser henne naken blir jeg nesten litt frastøtt. Forferdelig å si, skulle inderlig ønske hun slanka seg og spiste mindre. 

Ja ser mange slanke og veltrente menn, med så altfor feite damer!! Fælt å måtte være i et sånt forhold, med ei dame man ikke har lyst på sex lenger med overhodet, men som man gjerne er stuck med som mann, pga barn sammen osv..

Skrevet
40 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

p

40 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Mener du at dama di har gått flere år slik etter fødsel og bare gitt opp ? Prøver du å motivere henne ? Hjelpe henne ? Foreslå at dere kan endre kostholdet for helsas skyld eller ta henne med deg å gå tur, trene sammen evt finn en fysisk aktivitet dere kan gjøre sammen som par? Da vil kanskje følelsene dine komme tilbake om hun gjør litt mer innsats i hverdagen for å «komme tilbake» der hun var ? Å føde og baby vekt er noe dritt ! la selv på meg 30 kg med begge barna og jobber på spreng når overskuddet er der for å trene å endre kostholdet men innimellom koser jeg meg også. Men ønsker ikke å slippe meg ut. Liker å holde meg i form - kanskje dama di har mistet gnisten eller trenger noen til å gi henne motivasjon og selvtillit til å jørr noe med seg selv ? min mann er flink på å motivere - det bidrar myyye her ! 

Anonymkode: ec477...7ea

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Overvektighet  er oftest eit valg man tar selv utan å kunne skylde på andre, og  utan heilt å forstå konsekvensen av det før det kanskje er forsent .    At  en kvinnes kropp endres m.a. etter fødsler er noe ein bare må ta innover seg,  og som ein har bidratt til selv.    

Endret av Anonym Bruker
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Nei, hun  har ikkje gått flere år etter fødslen, og liskom  bare gjitt opp.    Dette er noe som har bygd seg opp over og endret over tid , og det  er hennes valg og hennes livsstil / kosthold  som har påvirker  vekten.      Å endre noens holdninger har ofte synt seg vanskeleg, og mange tar det selvsagt som en dyp fornærmelse når ein forsøker å snakke om det.      

Kan selv ikkje forstille meg hvordan det må føles å "gå rundt" med en 30- 50 kg melsekk e.l   til enhver tid.        

Endret av Anonym Bruker
Skrevet

slitsomt. For dere begge. Men har hun venninner du kan snakke med anbefaler jeg deg å gjøre det. Så kanskje de kan prøve å motivere for deg ? For man er to i ett forhold og må begge tåre å trø til både utvendig og innvendig for at partneren vår skal ha det greit. Synes det virker noe egoistisk fra hennes side å bare gi opp - samtidig tenker jeg at du må nok sette hardt mot hardt her og heller tåle støyten. så du ikke risikerer flere kg og «sette pris på»..

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

slitsomt. For dere begge. Men har hun venninner du kan snakke med anbefaler jeg deg å gjøre det. Så kanskje de kan prøve å motivere for deg ? For man er to i ett forhold og må begge tåre å trø til både utvendig og innvendig for at partneren vår skal ha det greit. Synes det virker noe egoistisk fra hennes side å bare gi opp - samtidig tenker jeg at du må nok sette hardt mot hardt her og heller tåle støyten. så du ikke risikerer flere kg og «sette pris på»..

Å fortelle noen at de bør  forsøke endre livstilen har synt seg å vera vanskeleg.     Mange blir grovt fornermet  og skjønner rett og slett ikkje poenget.      Den tiden røyking var vanleg innenfor dei fleste offentlige bygg etc. og noen prøvde å se ifra fekk  ein sanneleg  høre.       

Skrevet
8 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Å fortelle noen at de bør  forsøke endre livstilen har synt seg å vera vanskeleg.     Mange blir grovt fornermet  og skjønner rett og slett ikkje poenget.      Den tiden røyking var vanleg innenfor dei fleste offentlige bygg etc. og noen prøvde å se ifra fekk  ein sanneleg  høre.       

ja helt sant. synd at det er blitt slik. 

Skrevet

Synes det virker som en god del damer utnytter fødsel som et påskudd for å legge seg ut som en flodhest (det har absolutt "ikke" med å gjøre at hun tyller i seg store mengder godteri, kaker og junkfood, i tillegg til fravær av fysisk aktivitet...). Har sett flere damer som er slanke bli gravide og gå tilbake til normalen etterpå, så jeg har liten tro på at noen bare eser ut uten å hjelpe til...

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser av og til på mannen min og tenker at «Gud bedre nå har du blitt feit». Men jeg finner ham fortsatt like attraktiv fordi han er MIN mann. Han er fortsatt det mest interresante, smarte og sexy menneske jeg vet om. Jeg ser at han rent estetisk på ingen måte er en hunk, men jeg føler at han er det. Det er sånn det er å elske og begjære noen. Da betyr realiteten ingenting. 

Anonymkode: 58dbb...3b5

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Det er mye arbeide man kan gjøre  kvardagen som bidrar til kroppslig  /  fysisk aktiviter.  Dessuten kan det ofte vera fordelaktig å øker forbrenningen med heller ta seg en sykkeltur, fjelltur, spasertur i sommersola, en ligge å "dra seg på terrassen".    Har man hage / plen, hus og eigedom, så har man oftest mer en nok å henge fingrene.  Det er ofte snakk om bare å ta ein initiativ og tenke litt annerledes for å bli kvitt noen ekstra kilo.   

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...