Gå til innhold

Hvordan ser dere på fremtiden til deres barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva dere tenker om fremtiden til barna deres. Ser den lys ut? Bekymrer du deg? Tenker ikke på enkeltindivider og deres utfordringer, men mer helhetlig mtp hvordan situasjonen kan bli i Norge og verden i fremtiden. 

For min del er det helt uaktuelt å bringe barn til denne verden, jeg hadde vært altfor bekymret. Jeg tror Norge slik vi kjenner det i dag er på vei til å bli borte dessverre, og vi har en dyster fremtid i vente.

Det er min mening. Lurer på hva deres tanker rundt dette. 

Anonymkode: 1c105...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm... For meg er det også uaktuelt å bringe barn, men jeg vil adoptere og forsøke å gi et hjem til et barn som ikke har det uavhengig av fremtiden til Norge. 

Anonymkode: a648d...889

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker nordmenn har fått barn både i krigstid og under den kalde krigen, selv er jeg født like etter Tsjernobyl. Tenker vi klarer oss godt, og er ikke bekymret med tanke på fremtiden.

Anonymkode: fd661...cc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å ikke tenke for langt frem i tid. Jeg er superflink til å krisemaksimere, og med en skokk unger så blir det ofte vanskelig å få sove. Så jeg har lært meg å se bare litt frem i tid. 

Så jeg ser frem til at eldste skal begynne i barnekoret, og at flokken skal få sove i telt i hagen første helg uten nedbør siden yngste fikk sovepose i sommer.. 

Om jeg forsøker å se lengre frem i tid så blir jeg redd. Enten pga globale ting å frykte, eller fordi jeg frykter mobbing, problem på skolen eller dop eller hva som helst. 

Så det lengste jeg mentalt planlegger er kommende jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har er barn, og jeg kunne godt tenke meg flere. Jeg tør ikke bringe flere barn til verden. Grunnene mine er at jeg er redd for hva som vil skje med Norge i fremtiden. Klimakrisen, krig, atomutslipp, storm, osv. Jeg har ikke nok forsyninger som staten tidligere gikk ut med, men merker at det beskymrer meg veldig at jeg ikke har det... vet jeg høres litt angstfull ut, og må innrømme å være tildels det.

Anonymkode: a94af...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mine barn er et strålende bidrag til en verden som trenger bra folk som bidrar. Prøver å oppdra dem til å ta ansvar for verden rundt seg, både folk og planet. 

Anonymkode: 6c741...7f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glad jeg er død om 100 år og barnet mitt får mest sannsynlig ikke egen familie. Helt ok! 

Anonymkode: f5462...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glad jeg er død om 100 år og barnet mitt får mest sannsynlig ikke egen familie. Helt ok! 

Anonymkode: f5462...6b9

Hvorfor tror du at barnet ditt ikke får noen egen familie?           

Anonymkode: d2567...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...