AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #1 Skrevet 11. august 2019 I dag har jeg spist litt hjemmelaget pizza (rester hos familien min fra i går). Spiste fire gjennomsnittlige pizzastykker. Pizzasaus, ost, litt kjøttdeig og pepperoni. Kan noen tippe ca hvor mye kcal dette er? Håper ikke det er over 1500.. Har ikke spist noe annet i dag, bortsett fra en pære. Anonymkode: 1d79c...e08
-jk- Skrevet 11. august 2019 #2 Skrevet 11. august 2019 1000-1200 kcal tipper jeg, avhengig av størrelsen.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #3 Skrevet 11. august 2019 Hvorfor skulle du ha dårlig samvittighet for å kose deg med litt pizza? Har du spiseforstyrrelse? Anonymkode: 52d26...e03 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #4 Skrevet 11. august 2019 Hvorfor i all verden skal man få dårlig samvittighet av det? Anonymkode: cfeeb...3f8 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #5 Skrevet 11. august 2019 4 minutter siden, -jk- skrev: 1000-1200 kcal tipper jeg, avhengig av størrelsen. De var ikke så store så da lander jeg på rundt 1500 i hodet mitt og kan sove godt i natt. Anonymkode: 1d79c...e08
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #6 Skrevet 11. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle du ha dårlig samvittighet for å kose deg med litt pizza? Har du spiseforstyrrelse? Anonymkode: 52d26...e03 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden skal man få dårlig samvittighet av det? Anonymkode: cfeeb...3f8 Alle får vel dårlig samvittighet av å spise for mye og/eller usunt Anonymkode: 1d79c...e08
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #7 Skrevet 11. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alle får vel dårlig samvittighet av å spise for mye og/eller usunt Anonymkode: 1d79c...e08 Nei. 1 pære og noen få pizzastykke er lite mat på et døgn. Anonymkode: de870...102 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #8 Skrevet 11. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. 1 pære og noen få pizzastykke er lite mat på et døgn. Anonymkode: de870...102 Nå svare jeg bare på hvorfor man kan få dårlig samvittighet av å spise pizza spurte her fordi jeg ikke visste om det var lite eller mye Anonymkode: 1d79c...e08
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #9 Skrevet 11. august 2019 Du har en spiseforstyrrelse. Anonymkode: cfeeb...3f8 1
Arabella Skrevet 11. august 2019 #10 Skrevet 11. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle får vel dårlig samvittighet av å spise for mye og/eller usunt Anonymkode: 1d79c...e08 Jeg forstår ikke hvorfor man skulle få dårlig samvittighet av å spise for mye. For min del får jeg vondt i magen hvis jeg spiser for mye eller mat jeg ikke tåler så godt. 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #11 Skrevet 11. august 2019 1 minutt siden, Arabella skrev: Jeg forstår ikke hvorfor man skulle få dårlig samvittighet av å spise for mye. For min del får jeg vondt i magen hvis jeg spiser for mye eller mat jeg ikke tåler så godt. Så hvordan klarer jeg å tilgi meg selv. Har det så vondt innni meg nå. Skulle ønske noen kunne hjelpe akkurat nå Anonymkode: 1d79c...e08
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #12 Skrevet 11. august 2019 Vurderer å kaste opp Anonymkode: 1d79c...e08
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #13 Skrevet 11. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vurderer å kaste opp Anonymkode: 1d79c...e08 Gjør det du trenger idag, men imorgen ringer du legen din å får en time der. Du trenger hjelp. Anonymkode: 2e695...97c
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #14 Skrevet 11. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gjør det du trenger idag, men imorgen ringer du legen din å får en time der. Du trenger hjelp. Anonymkode: 2e695...97c Gikk i behandling i flere år, men ender alltid opp her. de ville bare snakke om alt annet enn mat også. Og jeg venter på ny henvisning igjen nå, var hos legen for noen uker siden Anonymkode: 1d79c...e08
Arabella Skrevet 11. august 2019 #15 Skrevet 11. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gikk i behandling i flere år, men ender alltid opp her. de ville bare snakke om alt annet enn mat også. Og jeg venter på ny henvisning igjen nå, var hos legen for noen uker siden Anonymkode: 1d79c...e08 Det er ikke maten i seg selv som er problemet ditt. Du har en forstyrret holdning til mat. Den trenger du hjelp til å mestre. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #16 Skrevet 11. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Gikk i behandling i flere år, men ender alltid opp her. de ville bare snakke om alt annet enn mat også. Og jeg venter på ny henvisning igjen nå, var hos legen for noen uker siden Anonymkode: 1d79c...e08 Okei. Jeg anbefaler deg å følge det opplegget de lager til deg. Det er nok en grunn til at du sliter såppas med mat, så de har nok god grunn til å snakke om "alt annet". Men inntil du får bedre hjelp; jeg LOVER deg at du ikke har spist for mye idag. Du kunne spist dobbelt så mye, og likevel ikke lagt på deg. Anonymkode: 2e695...97c 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #17 Skrevet 11. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Okei. Jeg anbefaler deg å følge det opplegget de lager til deg. Det er nok en grunn til at du sliter såppas med mat, så de har nok god grunn til å snakke om "alt annet". Men inntil du får bedre hjelp; jeg LOVER deg at du ikke har spist for mye idag. Du kunne spist dobbelt så mye, og likevel ikke lagt på deg. Anonymkode: 2e695...97c 4 minutter siden, Arabella skrev: Det er ikke maten i seg selv som er problemet ditt. Du har en forstyrret holdning til mat. Den trenger du hjelp til å mestre. Hvordan kan du vite det? Da jeg var hos ernæringsfysiolog ble jeg mye verre. Det er bare teit. Ja er vel psyken som er problemet men kanskje jeg skal se om det er mer mat igjen og prøve å måle de resterende stykkene for å si hvor mange cm de var? Anonymkode: 1d79c...e08
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #18 Skrevet 11. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan kan du vite det? Da jeg var hos ernæringsfysiolog ble jeg mye verre. Det er bare teit. Ja er vel psyken som er problemet men kanskje jeg skal se om det er mer mat igjen og prøve å måle de resterende stykkene for å si hvor mange cm de var? Anonymkode: 1d79c...e08 Spis de heller opp! Jeg lover at det ikke er farlig. Anonymkode: 2e695...97c 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #19 Skrevet 11. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spis de heller opp! Jeg lover at det ikke er farlig. Anonymkode: 2e695...97c Haha. Da mister jeg kontrollen helt for veldig lenge. Anonymkode: 1d79c...e08
Edie Skrevet 12. august 2019 #20 Skrevet 12. august 2019 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Med vennlig hilsen Edie, adm.
Anbefalte innlegg