Gå til innhold

Kan noen heie på meg i forbindelse med røykeslutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg VIL slutte, men sprekker gang på gang. Jeg merker at en av unnskyldningen jeg gir meg selv er at ingen bryr seg om at jeg sprekker, så da har det ikke noe å si. Jeg har ingen rundt meg som heier på meg, forteller meg at jeg er flink osv. Mange av de rundt meg røyker, så røykeslutt er ikke akkurat et yndet tema... 

Så da tenkte jeg at kanskje noen her kan tenke seg å snakke litt? Støtte litt og skjenne litt hvis jeg sprekker... 

Kanskje noen som har sluttet selv og vet hvordan det er eller noen som virkelig hater røykere og kan finne glede i få spy ut eder og galle over hvor svak og håpløs jeg er 🤣🤣🤣

Anonymkode: 526ca...e65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette klarer du! Det føles helt forferdelig  ut i en uke og etter det går det fint! Jeg lover deg! 8 år siden jeg sluttet, og savner det ikke. Hater røyk. Lukter vondt av røykere også. Æsj. Det er så verdt det! Bare hold ut!! 

Anonymkode: a21f7...06c

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette klarer du! Det føles helt forferdelig  ut i en uke og etter det går det fint! Jeg lover deg! 8 år siden jeg sluttet, og savner det ikke. Hater røyk. Lukter vondt av røykere også. Æsj. Det er så verdt det! Bare hold ut!! 

Anonymkode: a21f7...06c

Takk 😊 ja, jeg vil jo klare det, men hodet er en rar ting. Samme hvor mye jeg vil det så finner hjernen liksom unnskyldninger for å sprekke hele tiden... 

Men nå prøver jeg igjen 😁 fikk et veldig godt råd fra en sykepleier "husk at å sprekke er ikke det samme som å begynne igjen" og prøver å tenke at denne gangen skal jeg klare det... 

• Liker 1
Skrevet

Jeg slutta for to år siden, etter 36 år. Ikke angra et sekund. Savner innimellom røyken når ting koker og livet er skit. 

Men så tenker jeg på penga spart og hva jeg skal bruke de til. Jeg kjøpte meg først en liten båt, og nå brukere jeg pengene på god og sunn mat. Og jeg elsker å ha de penga der som jeg kan bruke til noe fint til meg selv. 

Hva med om du bruker appen «Slutta» og setter et mål med hva du skal bruke pengene spart på? Ferie kanskje? 

Og uansett hvor lenge du går uten en eneste sigg er sjukt bra 👏🏻👍🏻 Stå på. Lyst å gi deg en ekte klem og si at dette fikser du. For det er egentlig enkelt. 

Anonymkode: c0e30...081

• Liker 1
Skrevet

Når jeg klarte slutte, så gjør også du 😊 Last ned appen «Slutta», den hjalp meg mye. Jeg slutta kun for min egen del. Var lei måtte gå ut røyke i enhver anledning, lukte stygt og være redd for helsa. Dette klarer du! Tenk at du må igjennom noen tøffe uker, og ta det som en stor utfordring. 

Anonymkode: 31286...c87

• Liker 1
Skrevet

Jeg er situasjonsrøyker. Å gå på butikken uten å kjøpe røyk er null problem. Men når jeg skal gjøre noe der jeg pleier å røyke kommer panikken... Her hjemme er det egentlig ikke noe problem og i arbeidstiden røyker jeg aldri, men kurs og hobby er et problem... Må slutte nå, for om 2 uker er jeg i gang med hobbyen min etter sommerfri og da blir det 10 ganger vanskeligere... 

Blir så glad for at dere svarer 😊 for nå må jeg jo inn her og tilstå hvis jeg sprekker, og det legger litt press på... 

• Liker 2
Skrevet

Jeg var avhengig i 15 år, og jeg prøvde det meste.

Når jeg tilslutt klarte det var det en blanding av å unngå situasjoner hvor det var naturlig å røyke, les fester og røykerom.

Første uke var verst, så gikk det bedre.

Hadde bare kort lunte et kvart år i etterkant i følge fruen på den tiden😄

Lykke til, heier på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...