Gå til innhold

Redd så jeg kan gråte- ultralyd

Fremhevede innlegg

Gjest Traktorkusken
Skrevet

Hei! Skal på ultralyd den uken som kommer og jeg er kjempe redd....redd for at hjertet til embryoet ikke skal slå sånn som sist gang😞 ni-kjenner etter symptomer osv, og jeg er nesten helt sikker på at jeg ikke får høre hjerteslag....er 8+5 og vil bare ringe og avbestille timen....😞

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så avbestill timen. Man velger tidlig ultralyd selv.

Anonymkode: 123d2...c86

• Liker 20
Skrevet

Huff kjenner følelsen,  har vært i samme situasjon selv. Lykke til ❤

Skrevet

Bare å få d overstått!

Det går helt sikkert fint! Men du er nødt til å slappe av....

Anonymkode: d3fac...1e1

• Liker 1
Skrevet

Skjønner at du er bekymret, men det hjelper ikke å sitte på forum og bygge opp under frykten din. Du må slutte å google 

Anonymkode: a25a0...182

• Liker 10
Skrevet

Det er helt normalt å kjenne man er nervøs før en ultralyd. Ingen kan vite hvordan svangerskapet utvikler seg, men sannsynligheten for at det går bra er stor, de fleste svangerskap gjør det. Alle må gjennom den skumle perioden, med andre ord: 1. trimester. Prøv heller å tenke positivt 😊 Og stol på din egen kropp at den ville ryddet opp hvis noe var galt. Prøv å akseptere at du er gravid nå, hva som vil skje senere vet man aldri, men for hver dag som går vil sannsynligheten for at det går bra bli større. Prøv også å slappe av, stress er ikke bra for noen. Lykke til!

• Liker 2
Gjest Traktorkusken
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at du er bekymret, men det hjelper ikke å sitte på forum og bygge opp under frykten din. Du må slutte å google 

Prøver å finne noen trøstende ord som kan gjøre meg mindre bekymret, men du har helt rett😞 sliter med overtenking og klarer ikke slutte å google

Gjest Traktorkusken
Skrevet
31 minutter siden, bettsa skrev:

Huff kjenner følelsen,  har vært i samme situasjon selv. Lykke til ❤

Tusen takk❤️

Gjest Traktorkusken
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så avbestill timen. Man velger tidlig ultralyd selv.

Anonymkode: 123d2...c86

Sant, men vil gjerne vite om alt er greit, men er veldig redd for å bli konfrontert med noe annet....

Gjest Traktorkusken
Skrevet
13 minutter siden, hotfudge skrev:

Det er helt normalt å kjenne man er nervøs før en ultralyd. Ingen kan vite hvordan svangerskapet utvikler seg, men sannsynligheten for at det går bra er stor, de fleste svangerskap gjør det. Alle må gjennom den skumle perioden, med andre ord: 1. trimester. Prøv heller å tenke positivt 😊 Og stol på din egen kropp at den ville ryddet opp hvis noe var galt. Prøv å akseptere at du er gravid nå, hva som vil skje senere vet man aldri, men for hver dag som går vil sannsynligheten for at det går bra bli større. Prøv også å slappe av, stress er ikke bra for noen. Lykke til!

Skal gjøre det😊 trodde alt gikk bra sist gang fordi jeg trodde jeg var over den skumle fasen, men mistet da jeg var 12 uker.....Håper alt går fint nå. Må vel bare finne meg i at det kan være en sjanse for at det kan gå galt, men aller mest bra. Klarer bare ikke se for meg noe annet enn at legen sier at det ikke er noen aktivitet der, akkurat som sist.😩

Gjest Traktorkusken
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare å få d overstått!

Det går helt sikkert fint! Men du er nødt til å slappe av....

Anonymkode: d3fac...1e1

Ja, skal prøve alt jeg kan. Prøver å være distrahert hele tiden, men det kjennes ut som om noe eksploderer i magen min da jeg plutselig kommer på at jeg snart skal på ultralyd.

Skrevet
Akkurat nå, Traktorkusken skrev:

Skal gjøre det😊 trodde alt gikk bra sist gang fordi jeg trodde jeg var over den skumle fasen, men mistet da jeg var 12 uker.....Håper alt går fint nå. Må vel bare finne meg i at det kan være en sjanse for at det kan gå galt, men aller mest bra. Klarer bare ikke se for meg noe annet enn at legen sier at det ikke er noen aktivitet der, akkurat som sist.😩

Når ønsket om å bli gravid kommer, kommer dessverre også det som kan gå galt. Sjansen for at noe går galt, er der enten man vil eller ikke. Sånn er det å gå gjennom et svangerskap, man vet aldri 100%. Jeg forstår redselen for å få samme beskjed igjen, men en graviditet er en situasjon du har null kontroll over. Du må bare stole på deg selv og kroppen din, at barnet er ment å møte verden og at alt går bra. Jeg ville absolutt tatt den ultralyden uansett hvor redd du blir, bare tenk hvor glad, lettet og ikke minst lykkelig du blir når du ser at alt er bra? Det er en ubeskrivelig god følelse som er verdt det! 

• Liker 1
Gjest Traktorkusken
Skrevet
6 minutter siden, hotfudge skrev:

Når ønsket om å bli gravid kommer, kommer dessverre også det som kan gå galt. Sjansen for at noe går galt, er der enten man vil eller ikke. Sånn er det å gå gjennom et svangerskap, man vet aldri 100%. Jeg forstår redselen for å få samme beskjed igjen, men en graviditet er en situasjon du har null kontroll over. Du må bare stole på deg selv og kroppen din, at barnet er ment å møte verden og at alt går bra. Jeg ville absolutt tatt den ultralyden uansett hvor redd du blir, bare tenk hvor glad, lettet og ikke minst lykkelig du blir når du ser at alt er bra? Det er en ubeskrivelig god følelse som er verdt det! 

Er den biten der som motiverer meg, for vet hvor godt det er å få den følelsen ❤️ Tusen takk for svar, var veldig til hjelp

Skrevet

Kjære deg! Jeg skjønner så at du er redd. Men situasjonen endrer seg ikke, uansett om du bekymrer deg eller ikke, eller tar den tidligere UL eller ikke. Ta denne sjekken, og få beskjed om at alt er bra, og slapp av med det. Eller ta den og får beskjed om at det ikke er bra. Men da kan du gå videre derfra.

Jeg ser på det som det å være redd for å fly! Dersom flyet styrter så får man ikke gjort noe med det. Men dersom det ikke styrter, noe det mest sannsynlig ikke gjør, så har man bekymret seg unødvendig.

Noen ting får man ikke styrt, og en graviditet er et eksempel på dette. Ta kontroller og sjekk opp det som skal sjekkes opp, men ikke bli helt vrak mens du holder på. Jeg vet det er mye enn sagt enn gjort, men det er så lite bra både for deg og den lille hvis du bekymret deg så mye.

Lykke til! ♥️

Anonymkode: 089e7...74a

• Liker 1
Gjest Traktorkusken
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg! Jeg skjønner så at du er redd. Men situasjonen endrer seg ikke, uansett om du bekymrer deg eller ikke, eller tar den tidligere UL eller ikke. Ta denne sjekken, og få beskjed om at alt er bra, og slapp av med det. Eller ta den og får beskjed om at det ikke er bra. Men da kan du gå videre derfra.

Jeg ser på det som det å være redd for å fly! Dersom flyet styrter så får man ikke gjort noe med det. Men dersom det ikke styrter, noe det mest sannsynlig ikke gjør, så har man bekymret seg unødvendig.

Noen ting får man ikke styrt, og en graviditet er et eksempel på dette. Ta kontroller og sjekk opp det som skal sjekkes opp, men ikke bli helt vrak mens du holder på. Jeg vet det er mye enn sagt enn gjort, men det er så lite bra både for deg og den lille hvis du bekymret deg så mye.

Lykke til! ♥️

Anonymkode: 089e7...74a

Tusen takk for svar❤️ Gruet meg fra før, men i går ble barnefar innlagt på sykehuset og ble operert i natt pga forstoppelse som ikke ville løse seg opp, så han kan ikke være med selv om han ligger i 10.etg og jeg skal i 8.etg....går det galt, så er jeg redd det vil stresse han mer, men gruer meg mest fordi jeg må gå alene....😞 ingen kunne være med meg bortsett fra kjæresten...

Skrevet
1 minutt siden, Traktorkusken skrev:

Tusen takk for svar❤️ Gruet meg fra før, men i går ble barnefar innlagt på sykehuset og ble operert i natt pga forstoppelse som ikke ville løse seg opp, så han kan ikke være med selv om han ligger i 10.etg og jeg skal i 8.etg....går det galt, så er jeg redd det vil stresse han mer, men gruer meg mest fordi jeg må gå alene....😞 ingen kunne være med meg bortsett fra kjæresten...

Du må jobbe litt med angsten og redselen din - det blir ikke noe enklere når barnet er født. Bekymringene er med deg hele livet.

• Liker 2
Gjest Traktorkusken
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jobbe litt med angsten og redselen din - det blir ikke noe enklere når barnet er født. Bekymringene er med deg hele livet.

Det er nok veldig sant, men har aldri hatt lykken med meg på noe jeg gjør som gjør meg engstelig, men har lest at det er sjeldent med 2 MA etter hverandre. Det var veldig beroligende....er bare at jeg ikke har kommet lenger i et svangerskap enn 12 uker og klarer ikke se for meg noe annet...

Skrevet

MA er faktisk ganske sjeldent, i motsetning til SA. Kroppen gir som regel beskjed hvis noe er galt 

Anonymkode: af9a1...389

Gjest Traktorkusken
Skrevet

Oppdatering! Var ultralyd i dag og alt var fint❤️ Hjertet slo som bare det. Er i lykkerus😍

Skrevet

Huff, kjenner den. Fæl følelse. Jeg pleide bare forberede meg på det verste.
Hadde MA uke 11 med første, den satt godt i i de to påfølgende svangerskapene ja...
Nervøs hver gang på UL i uke 13 (hadde annenhver uke for oppfølging, men allikevel nervøs før den samme som da det ble oppdaget første gangen). Nei, får bare krysse fingrene kjære deg! Lite man kan styre, må bare henge med og så går det bra tilslutt. Har nå to nydelige små jenter :)

Anonymkode: 43d7c...cbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...