Felicity Skrevet 10. mai 2005 #1 Del Skrevet 10. mai 2005 Hei. Spør litt i forveien. Noen som kan fortelle meg? Jeg har startet et nytt brett med p-piller også har jeg et brett igjen før jeg slutter med p-piller for å prøve å bli gravid. Jeg lurer på som følger om når jeg får mensen den 1. i hver måned, men ønsker å få det til at jeg får eggløsning i perioden 5-9 sep. Hvordan kan jeg forandre på mensen at den kommer to uker før enn det den er nå? Er det safe om jeg slutter 14 dager før med pilla(men bruke annen prevensjon da i en uke fremover til jeg får mensen) Noen som kan gi meg en forklaring? Og en annen ting, om jeg vil prøve i sep. burde jeg fortest mulig slutte på pilla eller går det om jeg slutter 1 juli ca, når siste brett er ferdig. Er det kanskje slik, hvor tidligere man slutter med pilla, og får vekk hormonene så kan det klaffe kanskje i sep. Det skal sies at folk sier vel at da man er 24 så er man mest fruktbar og jeg er 25 i juli. Vet ikke om det er sant. Har man større sjangse da? Dumme spørsmål dette, men spør jeg. Hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 11. mai 2005 #2 Del Skrevet 11. mai 2005 Legene sier du må påregne minst et halvt år etter pilleslutt. Noen blir gravide med en gang, noen merker horomonene i kroppen leeenge etter på. Umulig å si hvordan du er. Du må huske at mensen du får ved vanlig p-piller er "jukse-mens", så når du får EL etter pilleslutt blir vanskelig å beregne etter p-pille syklus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #3 Del Skrevet 11. mai 2005 Du kan ikke påvirke hvordan syklusen din blir etter p-pilleslutt, det kan ta 2 uker, 5 uker eller 11 uker eller hva som helst før du får EL. Derfor spiller det ingen rolle om du slutter den ene eller andre uka. Når du går uten hormonprevensjon, kan du heller ikke påvirke syklusen din. Det finnes jenter som blir gravide mens de går på pillen, eller før de får mens etter pilleslutt, 3 mnd etter pilleslutt, eller ikke i det hele tatt selv om de aldri har brukt piller. Alle varianter. Men jeg vil anta at sjansen er mindre for å bli gravid rett etter pilleslutt pga. "resthormoner" eller hva man skal kalle det. Men det kan man ikke vite. Beklager, men det går ikke an å planlegge at du skal bli gravid 5. september. At kvinner er mest fruktbare når de er 24 år, er i beste fall et statistisk gjennomsnitt. Alle kvinner er forskjellige. Du blir ikke plutselig mindre fruktbar på 25 års-bursdagen din. Lykke til! Men lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #4 Del Skrevet 11. mai 2005 Du kan ikke påvirke hvordan syklusen din blir etter p-pilleslutt, det kan ta 2 uker, 5 uker eller 11 uker eller hva som helst før du får EL. Derfor spiller det ingen rolle om du slutter den ene eller andre uka. Når du går uten hormonprevensjon, kan du heller ikke påvirke syklusen din. Det finnes jenter som blir gravide mens de går på pillen, eller før de får mens etter pilleslutt, 3 mnd etter pilleslutt, eller ikke i det hele tatt selv om de aldri har brukt piller. Alle varianter. Men jeg vil anta at sjansen er mindre for å bli gravid rett etter pilleslutt pga. "resthormoner" eller hva man skal kalle det. Men det kan man ikke vite. Beklager, men det går ikke an å planlegge at du skal bli gravid 5. september. At kvinner er mest fruktbare når de er 24 år, er i beste fall et statistisk gjennomsnitt. Alle kvinner er forskjellige. Du blir ikke plutselig mindre fruktbar på 25 års-bursdagen din. Lykke til! Men lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 12. mai 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 12. mai 2005 Hei. Takk for svar. Ja nå har jeg snakket med legen og bestemte at nå er det pille slutt. Så får man bare se om det klaffer om 4-5-6 måneders tid. Jeg vet absolutt at man ikke kan planlegge så godt angående det å bli gravid, iallefall når man ikke har vært det før. Har venninner som har brukt 3 år og 1 og et halvt år og en måned så man vat jo aldri. Men nå skal jeg begynne å ikke ta pilla i dag så får vi se om en stund. Positivt iallefall og vite at man er i begynnelse fasen på noe som tilslutt skal føre til en graviditet:-) om en stund. Hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 12. mai 2005 #6 Del Skrevet 12. mai 2005 Uanset - lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå