AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #1 Skrevet 11. august 2019 Ev om private videoer kan lastes i tv på en eller annen måte, og sees på tv? Har noen nye og gamle private videoer som jeg ønsker å ha lett tilgjengelig. Hvordan gjør jeg det? Anonymkode: 4ce69...cc2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #2 Skrevet 11. august 2019 Med Harddisk, så mener du sikker PCEN. Dersom PCen din har HDMI ut og TV har HDMI inn så kan du koble til. Fungerer også med VGA og DVI, men da må lyd ut fra PC: Anonymkode: b7e7d...0b6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #3 Skrevet 11. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Med Harddisk, så mener du sikker PCEN. Dersom PCen din har HDMI ut og TV har HDMI inn så kan du koble til. Fungerer også med VGA og DVI, men da må lyd ut fra PC: Anonymkode: b7e7d...0b6 Ikke hvis man bruker en mini-Jack kabel for lyd også. Anonymkode: 3e6a8...10f
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #4 Skrevet 11. august 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke hvis man bruker en mini-Jack kabel for lyd også. Anonymkode: 3e6a8...10f Selvfølgelig, men nå er du utenfor hva som er mulig å få til med en som ikke vet forskjell på harddisk og en pc. Hva er det neste du skal foreslå, chromecast? Anonymkode: b7e7d...0b6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #5 Skrevet 11. august 2019 Hvis du mener ekstern harddisk med USB kobling og du har USB porter på tv`n så er det bare å prøve. Anonymkode: b4198...648 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #6 Skrevet 11. august 2019 Hva slags harddisk har du? Hva slags type utganger har den? (USB, HDMI) Google disse og se på bilde om du er usikker. Tilsvarende med TV - har den HDMI eller USB utgang? Har du PC/MAC? Anonymkode: 79f96...bb1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #7 Skrevet 11. august 2019 TS, det går helt fint, skru ut skjermen på TVen, og så legger du harddisken i høyre bunn i selve TVen. Skru så på plass skjermen igjen på fjernkontrollen din så har du en knapp som heter meny, trykk på denne. Der finner du mulighet for å koble disken og få vise det på skjermen Anonymkode: c6b1a...061
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #8 Skrevet 11. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Med Harddisk, så mener du sikker PCEN. Dersom PCen din har HDMI ut og TV har HDMI inn så kan du koble til. Fungerer også med VGA og DVI, men da må lyd ut fra PC: Anonymkode: b7e7d...0b6 Med harddisk så mener jeg harddisk, ikke pc. Så ubrukelig er ikke jeg at jeg ikke vet forskjellig på det. Har videoer på 4 tb ekstern HD, sammen med bilder. Den er litt strevsomt å dra fram hver gang vi vil se på filmer fra barna var små og for å ikke snakke om at "daglig bruk" av HD også kan føre til at den også kan gå i stykker. Ellers så innrømmer jeg å være lite bevandret i ledningens verden, så kan lite om det. Vi har pc med HDMI inngang og ofte bruker den til å se på enkelte videoer på nett. Men bruk av ekstern HD til PC for så å koble den til TV via HDMI kabel er mer tungvint. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig, men nå er du utenfor hva som er mulig å få til med en som ikke vet forskjell på harddisk og en pc. Hva er det neste du skal foreslå, chromecast? Anonymkode: b7e7d...0b6 Vi har chromcast også, bruker den ofte nok fra mobil til tv, men svarer fortsatt ikke på spørsmålet mitt 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du mener ekstern harddisk med USB kobling og du har USB porter på tv`n så er det bare å prøve. Anonymkode: b4198...648 Vi har ekstern HD med to ledninger. En til strøm og den andre til pc som usb kontakt. Vår nåværende tv har ikke usb inngang. Men tv vår er 15 år gammel så vi går med planer om å kjøpe ny, derfor stilte jeg hoved spørsmål. 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS, det går helt fint, skru ut skjermen på TVen, og så legger du harddisken i høyre bunn i selve TVen. Skru så på plass skjermen igjen på fjernkontrollen din så har du en knapp som heter meny, trykk på denne. Der finner du mulighet for å koble disken og få vise det på skjermen Anonymkode: c6b1a...061 Ikke prøvd det, så det blir vårt siste forsøk, om ikke det funker så kaster vi bare TVen og kaster hele skiten og kjøper en ny. 👍🏼👍🏼 🤪🤪🤪 TS Anonymkode: 4ce69...cc2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #9 Skrevet 11. august 2019 Oh boy, minnene om Hotel Cæsar og den forbanna kaféen "hardisk", strømmer på. 😕 Anonymkode: c8825...837
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #10 Skrevet 11. august 2019 Hvorfor spurte du ikke om det med en gang. Kjøp TV med støtte for ekstern harddisk. Anonymkode: b7e7d...0b6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #11 Skrevet 11. august 2019 Spurte ikke jeg om det gikk an å koble harddisk til tv som første spørsmål? At folk begynner å blande in pc og chromcast osv er da ikke min feil. Så til første spørsmål. Finnes det TVer der man kan koble harddisk til tv? 😀😀😀 Anonymkode: 4ce69...cc2 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #12 Skrevet 12. august 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Spurte ikke jeg om det gikk an å koble harddisk til tv som første spørsmål? At folk begynner å blande in pc og chromcast osv er da ikke min feil. Så til første spørsmål. Finnes det TVer der man kan koble harddisk til tv? 😀😀😀 Anonymkode: 4ce69...cc2 Jepp, de aller fleste moderne tver har usb, wifi og lan. Jeg spiller av videoer direkte til tv fra en pc som står i et annet rom, alt går over wifi eller lan så jeg slipper å drive å knote bak tv`n med å koble til harddisk. Hvis tv`n din er 15 år gammel så er det jo kansje på tide å bytte ut i noe nyere, en så gammel tv er vel knapt full hd men hd-ready. Prisene på 4K tv har normalisert seg så det er ingen vits i å kjøpe noe som har mindre oppløsning enn 4K. Anonymkode: b4198...648
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #13 Skrevet 12. august 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig, men nå er du utenfor hva som er mulig å få til med en som ikke vet forskjell på harddisk og en pc. Hva er det neste du skal foreslå, chromecast? Anonymkode: b7e7d...0b6 Duh! Til og med mobilene våre bruker mini-jack. Hull inn = "hunn" tupp ut = "hann" Anonymkode: 3e6a8...10f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #14 Skrevet 12. august 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Spurte ikke jeg om det gikk an å koble harddisk til tv som første spørsmål? At folk begynner å blande in pc og chromcast osv er da ikke min feil. Så til første spørsmål. Finnes det TVer der man kan koble harddisk til tv? 😀😀😀 Anonymkode: 4ce69...cc2 Ja! Anonymkode: 3e6a8...10f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #15 Skrevet 12. august 2019 Men TVen må også skjønne filene som ligger på harddisken. De fleste TVer kan ikke spille av like mange videoformat som spillere som er laget for det. I tillegg er det billigere å kjøpe en avspiller enn en ny TV. Anonymkode: 932ff...8ce
NBA Skrevet 12. august 2019 #16 Skrevet 12. august 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har chromcast også, bruker den ofte nok fra mobil til tv, men svarer fortsatt ikke på spørsmålet mitt Du kan stream ting fra ekstern harddisk til Chromecast dersom du kobler den til en PC...
Skattesnylter Skrevet 13. august 2019 #17 Skrevet 13. august 2019 På 11.8.2019 den 17.36, AnonymBruker skrev: Ev om private videoer kan lastes i tv på en eller annen måte, og sees på tv? Har noen nye og gamle private videoer som jeg ønsker å ha lett tilgjengelig. Hvordan gjør jeg det? Anonymkode: 4ce69...cc2 Ja, så lenge USB porten på din TV har tilstrekkelig med effekt til å forsyne harddisken så går det, samt at harddisken er formatert (for eks FAT32) til et system som TV klarer å lese. Du kan lese bakpå HD hvor mye effekt den krever, sjekk så med din TV's manual om hvor mye effelt USB porten klarer å levere.. I værste fall så vil bare ikke harddisken starte opp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå