Gå til innhold

Bidrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Barnefar og jeg har i utgangspunktet 50/50 ordning. Det fungerer veldig bra og vi samarbeider godt. Tidligere har vi delt på SFO regningen. Fra høsten av skal datteren vår ikke lenger gå på SFO. Siden far jobber lange dager. Starter tidlig og slutter i 16 - 17 tiden, skal mitt hjem fungere som en slags SFO. Siden det ligger nærmest skolen. Dvs. Hun er her om morningene og etter skolen. Ser for meg at hun vil ha venner og slikt med seg hjem etter skolen og at jeg vil få litt økte utgifter til husholdning. Har ikke spurt barnefar om noe bidrag og vet ikke om det vil virke smålig av meg? Er jo ikke snakk om mye uansett. Jeg har ikke så god økonomi, mens far har ganske romslig økonomi. Om det skulle ha noe å si. Hva ville dere gjort i en sånn situasjon?

Anonymkode: 87952...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Interessant at det å skulle ta seg av egne barn er noe alle andre skal betale for.

Men svar på det du spør om. Begynt å jobbe mer/likt som far slik at økonomien ikke er dårlig, hatt datteren på sfo og delt regningen med far. 

Anonymkode: 8cd11...412

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt det jeg har tenkt. At det er mitt ansvar😊 derfor jeg spør om jeg virker smålig ved tanken og utifra svaret ditt så virker det som at svaret er ja. Jeg jobber som nattevakt, jobber så mye som mulig.

Anonymkode: 87952...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er smålig. Barn spiser ikke all verdens så det kan du fint betale selv.

Anonymkode: 18214...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, makan til oppgulp som enkelte lirer av seg..

Faren er trolig bidragspliktig fordi han tjener mer enn deg, helt uavhengig av om du i tillegg skal fungere som SFO når barnet egentlig er hos faren. Dvs at du sparer penger for han..

Jeg hadde bedt om bidrag, det er datteren deres dette gagner - og du er IKKE smålig. Tvert i mot er det vel evt faren som er det 🤔

Anonymkode: b7329...a44

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...