Gå til innhold

Han vil ha høyere standard på mat, ryddighet og renhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

mannen satte seg ned med meg i går kveld og sa at fra nå av må det bli bedre standard hjemme. han jobber fullt, jeg kun 70% pga. 3 barn på 3, 5 og 8 år.

han mener det ikke ryddes nok og vaskes oftee nok men som han sier at det verste er middagene. han mener det skal være en samlingsstund for familien og et lite høydepunkt men han mener at det jeg lager er kjedelig 70 talls mat han fikk nok av som liten. så visser han meg instagrammere, alle er kvinner med jobb og barn men som allikevel fikser spennende mat som ser herlige ut - sien de kan bør jeg kunne fikse det samme. 

han er sent hjemme som han sier og kan ikke ta hverdagsmiddagene, han tar helgene, det skal sies og gjør endel husarbeid da også.

er vel bare litt i tvil om hva jeg skal gjøre, han har masse forslag om ukemeny og fast handledag +++ 

Anonymkode: 398d9...e3d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han jobber fullt, du jobber 70%. Da tar du 30% mer husarbeid enn han. Hvis han vil ha bedre standard må han være med på å dra lasset, ikke bare kreve. 

Kan dere sette opp et forslag til hvem som skal gjøre hva? Ansvarsområder? Hvem henter barn, hvem følger opp lekser? Hvem rydder barnas rom, vasker klær, generell husvask? Slike ting må være med i dette forslaget. Hvis det er du som tar mesteparten nå, må du vise ham hvor lang tid daglige gjøremål tar, og hvor mye tid du egentlig har til rådighet når det gjelder middagslagingen. Og dere må da ikke ha nye fancy middager hver eneste dag? Hva med to nye måltider hver uke en periode, så ser dere hva som er godt og kan funke å lage i en travel hverdag?

Ukeshandling er ikke dumt, men hvem handler og når skal dette skje? Uksmiddager kan bestemmes, men når? Familiemøte på søndager? 

Ikke avfei han fullstendig her, men han kan da ikke komme med et glansbilde fra Instagram og si at «sånn vil jeg ha det». Da hadde jeg slengt et bilde av en kjekkas på en yacht tilbake om jeg var deg. 

Anonymkode: a0fbd...8db

• Liker 49
Skrevet

At du jobber 30% mindre ute betyr ikke at du skal jobbe 100% mer hjemme. Ja, det er rettferdig at du bidrar mer, men ikke på den måten han ser for seg. Det lasset må han også være med på, spesielt hvis det du gjør ikke er godt nok i hans øyne, men akseptabelt i andres. Å lage helgemiddag er kos. Da kan man bruke lang tid, eksperimentere og så videre. Det er ikke husarbeid på lik linje som å lage næringsrik mat til sultne barn og mann på 30 min hver dag. Han virker helt jævlig ignorant, spør du meg. 

• Liker 47
Skrevet

Det her må jo bare være tull?🙈

Anonymkode: 806d5...802

• Liker 27
Skrevet

Hvilken mat lager du/dere nå og hva ønsker han seg? Hvordan jobber du? Kortere dager eller helt fri en dag? Har dere gode rutiner på smårydding i hverdagen? 

Anbefaler ukemeny og ukeshandling på det varmeste, vi sparer så mye tid på det; både på å tenke "hva skal vi ha til middag?" og tid på butikk/prepping. 

• Liker 6
Skrevet

Herlighet. Han får skaffe seg ei thai. Bare at de går 100 % hjemme. For en dust. Vil han ha lekre middager så får han jobbe 80 % selv. Verden er ikke 1890 nå. Blir oppgitt av slike menn. 

Anonymkode: 32ad5...165

• Liker 14
Skrevet

Hovedproblemet er middagen virker det som. Er det slik at du liker å lage mat - er lite kresen, og setter pris på noe mer /eksotisk/? Er det slik at du kan lage den type middag som han foretrekker? Da synes jeg ikke det er verre enn å bare begynne med det. Men om du er totalt håpløs på kjøkkenet forstår jeg jo at det kan by på problemer og kaos. 

• Liker 1
Skrevet

Dump han.

Anonymkode: 217a6...093

• Liker 6
Skrevet (endret)

hahahallo i luken. Hvem er det som har helt shiny hjem med kvalitetsmiddager 7 dager i uka i småbarnsperioden?! Hvis han skal ha det slik må han enten redusere arbeidstiden selv eller ansette en som vasker en gang i uka eller noe. De 30% du jobber mindre, går i stor grad med til å hente/levere og ta deg av barna. Dere kan jo prøve matkasser eller generelt handle mat på Internet for at du skal kunne spare inn litt tid der også. Rydding og vasking skjer i helgene, han får tåle at det flyter litt ut i løpet av uka med tre små barn. Var han i det hele tatt interessert i hva du hadde å si om saken? Man er jo to i et forhold og må inngå kompromisser.

Endret av McMary
  • Liker 21
Skrevet

😂😂😂😂

Ja, da ville jeg begynt å glede meg til alle disse fine middagene 😉

• Liker 8
Gjest Mysticgirl
Skrevet

😮😮 Herlighet, vil han ha slik mat, får han lage den selv!

Skrevet

Hvis dere bor i en by, så kan du prøve middagslevering på døren. Alle varer du trenger følger med, og det er enkle og lettfattelige oppskrifter. Vi prøvde det i en periode, og fikk mange gode tips til enkel og spennende middag.  Ungene (tenåringer) var kjempefornøyd og vi voksne imponerte oss selv med hva vi kunne få til. Lett for at middagene går på automatikk ellers og det er ikke alle mennesker som er like glad i å lage mat. 

• Liker 8
Skrevet

Hva er 70-talls middager??? 

Anonymkode: 7405c...be9

• Liker 19
Skrevet

La han sette opp meny selv! Har hatt lignende problem her, men da jeg viste mannen pris og tidsbruk som må til for et fancy kosthold ga han seg litt. 

Anonymkode: 10655...674

• Liker 7
Gjest Nina1975
Skrevet

Ukesplanlegging og handling en gang i uka sparer veldig mye tid. Og penger. Det tar ikke så lang tid å lage god, skikkelig mat om man planlegger. Kanskje han kan bestemme middag 1-2 ganger i uka, men at du har som betingelse at det ikke tar så lang tid.

Skrevet

Han viser Instagram og tror dette er det virkelige hverdagene til folk? Jeg tar ikke bilde av Revyta knekkebrødet med ost på. Jeg kan ta bilde av dyre salater kjøpt på restaurant eller noe. Betyr ikke at det er dette jeg spiser hver dag.

Anonymkode: ee2c9...fba

• Liker 10
Skrevet

Kan du komme med noen eksemplerpå mat du serverer nå kontra hva han vil ha?

Anonymkode: 98ea0...99a

• Liker 8
Skrevet

Skjønner at han vil at middagen skal være en samlingsstund og et høydepunkt. Det kan jeg veldig godt forstå, og det skal ikke så mye til før å lage litt annet enn fiskekaker og poteter. 

Nå vet ho ingen her hva du lager, men 70-tallsmiddag høres ut som norsk enkel hverdagsmat som nevnt pluss i samme gate?

Nå tok han dette opp med deg, og det er jo bra. Man skal kommunisere i et forhold. 

• Liker 2
Skrevet

Mannen din følger fotballfrue ? 😂

Anonymkode: 37396...942

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...